Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #10  
Vanha 31.10.2004, 21:54
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

No, joo, Tervehdys taas!
Jos laittaa pumpun kampuran päähän, pyörii se aina ja näillä polttonesteen hinnoilla jokainen turha kilowatti maksaa hunajaa...kaivinkoneissa pumput on kampuralta ja nekin pois kytkettävissä, muttei ne niin ihania oo kytkeä konepellin alta kun vivulla ohjaamosta (vtr PTO).

Hihnavetoisena konehuoneessa on huomioitava se, ettei pumpusta saa mahtavia tehoja irti remmin välityksellä tai kitkaspraytä kuluu pullokaupalla.

PTO;sta nopeus muuttuu välityksten mukaan, mutta ei kyllä käsittääkseni muuta pyörimissuuntaa?? Vai muuttaako? Mutta plussana ainakin on hyvä sijainti, paljon voimaa laippasovitteella ja mahdollisuus kykeä päälle vain tarvittaessa.

Hydraulipumppu ei oo koskaa liian pieni. Joku 30 l/min on ihan passeli aurakäyttöönki ja se ei laturinhihnalta enää voimaansa voi saada (5kW).
Unohtakaa ny helevetti jo nuo 24 volttiset apumoottorit ja muut helekatin ohjaustehostajien pumput tai tuun lopullisesti sekopääksi. Nestevälitys tarvii POWERIA eli VOIMAA eikä sitä löydy jostakin sähkömoottoreiden välityksellä pyörivistä tulitikkuaskin kokoisista räpättäjistä. Kun tehdään työkone niin tehdään se kans oikeesti eikä leikitä.

TT



Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
LAND ROVER Defenderistä kokemuksia Tekniikka & Jutustelu 21 01.06.2007 08:17


Sivu luotu: 22:11 (GMT +2).