![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Minkä takia kaikkiin uusiin autoihin laitetaan huohotinputkiin lämmitys jos imu kerran estää jäätymisen? Kaasarikoneiden kanssa joskus eläneenä totean että se imu pahentaa jäätymistä...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pahoittelen sanavalintaa. Ehkäisee olisi ehkä parempi sana. Mutta uusissa koneissa minusta se huohotuksen lämmitys on monen tekijän takia. Koneet käy kylmempänä, huohottaa vähemmän(?), imu vaikeampi toteuttaa, niin että putki ei mene missään vaiheessa yläviistoon, huohotinputki voi ottaa pahasti ajoviimaa tai joitain muita syitä. Ja joo E mallin kadetti on tunnettu tuosta tavasta jäätää huohotinputkea, mutta eikö kaasarikoneissa imu ole aika heikko suodatinkotelossa, varsinkin jos ennen suodatinta. Ainakin Kadetin imu on paljon heikompi, kuin patrollin ennen turboa otettu imu.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Viittauksella kaasarikoneisiin tarkoitin taipumusta jään kertymiseen kaasuläpän tai luistin kohdille pienellä kaasulla, eli alipaineen ollessa suurimmillaan.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#4
|
|||
|
|||
![]()
http://www.hevosvoima.com/shop/index...oducts_id=6373
Tuolla on tollasia pillejä putkeen, tiedä sitten aiheuttaako imua kuten luvataan. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itellä paikallaan tollainen. Tosin laitoin hanan letkuun tuon ja huohotinpöntön välille. Normi ajossa toimii tosi hyvin, mutta sillon jos lähtee kiihdyttelee rankemmalla kädellä tai antaa tossua enemmän, niin dieselissä tulee niin paljon savua että se linja muuttuu ylipaineiseksi ja työntää savut huohotinpönttöön. ![]()
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Viimein sain hiacen toimimaan, kyllä meinas oikein hymyilyttää koeajolla. Pakosarjan teko oli projektissa aika haastavaa ja muutenkin osien sovittaminen, kun ei hiacessa oikein ylimääräistä tilaa ole. Vielä kaipaa säätöä ja tavaratilan puoleista moottorinkoppaa pitää muokata/tehdä uusi. Ahdot ajattelin säätää n. 0,7 baariin ja sitten pumppu savutuksen mukaan kohdilleen. Nyt paine nousee niin kauan ko uskaltaa kaasua painaa.
Kokeilin tehdä itse tuollaista pakoputkihuohotinta, mutta kovemmin kaasuttaessa sieltä puski savua, joten hylkäsin sen. Voi olla, että loppuputkessa on liikaa vastapainetta, tai en sitten vain osaa. Jokatapauksessa laitoin huohotuksen imulle ennen turboa. Aiemmin minulla on ollut vain letkunpätkä suoraan ulkoilmaan, katsotaan vähentääkö tuo öljyntiputusta. Turbon paluuöljylle tein liittimen öljypohjaan öljypinnan anturin paikalle, se kun oli jo valmiiksi rikki. Vähän säästi vaivaa, kun ei tarvinnut irrottaa öljypohjaa. Sitä anturia ei vain taida hiluxeissa olla. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Tuommonen tuli ko aikansa väkersi. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=158097
Heti parempi, ko en itse yrittäny hitsata. Nyt pitää ja virtaa ihan erilailla kuin ensimmäinen versio. Tehonmittaus ja katsastuskin on suoritettu. 110,6 heppaa n. 0,6 bar ahdoilla ja 261 Nm. Ennen päästömittausta väänsin syöttöruuvia puoli kierrosta pienemmälle. Savutusarvoksi kone näytti 2 ja 3 korkein sallittu, joten luultavasti olisi mennyt läpi säätämättäkin. Autossa siis on alkuperäinen pumppu. Jokunen tuhat kilometriä on jo takana turbotettuna ja täytyy sanoa, että kyllä kannatti vaikka siitä vaivaa oliki. Onhan tässä kyllä pumpun vaihto käynyt mielessä, vaikka lisäteholle ei todellista tarvetta olekkaan... |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj-60 turbotus | Toni.k | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 12.10.2009 08:16 |
HJ-60 turbotus | Nerd-O | Maasturiprojektit | 64 | 17.03.2009 18:14 |
l-200:sen turbotus | maasteri | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.11.2006 22:09 |
3B turbotus | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.09.2006 10:28 | |
Turbotus | jansku | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.12.2003 19:28 |