![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Ei sunkaan nää vaan lopelle keräänny vai onko niin tiukkaan pysäköity että lisääntyy sitäkautta, kuten armeijan valokuitu. Pannu merkille kun yhdellä laanilla niitä on siinä varmaan 20 tai enemmänkin
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Turha pelko, nämä eivät mene Lopelle
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Tänään tuli taas "pelastettua" yksi varaosiksi.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Mistä näitä sent....Tölkkejä tulee....?
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Sitä ihmettelen itsekkin, pakkohan ne on pelastaa, kun omistajat tarjoavat.
Tämä viimeinen löytyi omaa tankatessa, myyjä tuli ihmettelemään Syncroani ja kertoi että hänellä on pihassa yksi jouten, lupasin hakea pois kuleksimasta. Herra ajoi sen valmiiksi trailerille ja kävin hakemassa pois
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Pientä puuhastelua ja "system toledo" mTDI löysi itsensä Tölkin konehuoneen täytteeksi
Toledossa: ![]() Tölkissä: ![]() Lähti käyntiinkin, kun TDItölkkiguru tuli kertomaan, mitä pitää tehdä. Lantikan pumppu vaatii pientä ropaamista, vetävät kierrokset loppuvat n 3800 r/min kohdalla, juuri siinä missä T3:n kierroslukumittarin vihreä alue päättyy ![]() Kaasuvaijeri oli oikeastaan ainoa ahdistava tekijä, koska meinasi jäädä liian kireäksi vakioreittiä pitkin kulkiessaan. Pitää seuraavaan swappiin varata parempi vaijeri mukaan. Seuraavaan swappiin on jo hommattuna TDI Cordoba, joka on ahkerassa testikäytössä ennen lahtausta.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. Viimeksi muokannut T3Syncro : 08.04.2014 21:18 |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Jäikös sulla tommosta sähköistettyä syöttöpumppua ylimääräseks? Voisin varaosiks ostaa jos jäi.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Ihan sattumalta olin yhteydessä vanhaan tuttuun ja kas kummaa, tehtiin kaupat 16" Syncrosta. Siihen tosin ei ole papereita ja korikaan ei ole ihan täydellinen, kone ja kardaani pudonneet johonkin matkan varrella. Olisihan se varmaan jobbareillekkin kelvannut. No siitä saa 16" osaa noiden 14 Syncrojen päivittämiseen. Tarkoitus tuo "simo" päivittää 16" vahvikkeilla, nyt kun on WBX osia, niin saa snorkkelin oikeaan takakulmaan, eli koneen vasemmalle puolelle tilaa paremmalle imusarjalle ja välijäähdyttimelle. Doppeliin alkaa kone olla kohta valmis ![]() - uudet kiertokangen laakerit - kansi huollosta (ohjurit, seetit, taso) - 140 hv TDI:n suutinkärjet - Land Rover "TDI" ruiskutuspumppu / jakopää - uusi vesipumppu - laturi ja sen kiinnike paikalleen
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Ei puutu kuin aikaa, muuten olisi jo "Simoon" vaihtunut DoKan 5,83 voimansiirto ja pohjapanssarit olisivat jo paikallaan = pääsisi metsään. Dokan on voimansiirto jo irti, öljyjen vaihto ja etuperään viscon huolto, niin ne voisi vaihtaa paikalleen.
DoKan kahdeksasta vetonivelestä oli yhdessä alkava vaurio, joten ainakin eteen ulommat menee uusiksi. Onneksi löytyi Roulexin nivelet harrastajaystävälliseen hintaan, samoin kuin uusia VDO:n alipainekelloja tasauspyörästön lukkoihin.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Viscoremppa 2#, DoKan visco joka tulee Simoon 5,83 voimansiirron kanssa. Huolsin varoiksi, kun Tölkkifoorumi.fi kautta on saatavana silikoniöljyä helposti ja harrastajaystävälliseen hintaan.
Osien pesu CRC bräkleenillä, liottamalla ja rätillä putsaamalla. Tiivistekeskuskuksesta Vantaalta löytyi tiivisteet, n 10 €. Nesteet TT|:ltä 50€ Purkin ja pensselin punnitus 420 g, tavoite oli laittaa 275 g joten lopuksi tyhjän purkin ja pensselin piti painaa 145 g ja tasan sen ne painoivat. Liraus lientä pohjalle ja sitten levyjä latomaan ![]() Pensselin kanssa leintä joka väliin, tölkkiharrastaja Hanttapulin keksimä termi tälle touhulle "Viscolasagnen teko" ![]() Pakista ei löytynyt sopivia pihtejä, joten taas meni sormi harrastaessa suuhun, mutta nyt en soittanut das punaisella puhelimella nerzfarmin asiantuntijoille, vaan otin viscon kyytiin ja kävin lainaamassa sopivia pihtejä tuossa lähikorjaamolta lukkorenkaan paikalleen laittamiseen.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Syncro Caravelle | koppis | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 12.09.2011 16:05 |
| T3 syncro | Heegi | Linkit | 6 | 11.09.2011 11:55 |
| Myydään vw passat 4x4 syncro tdi -98 | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 19.03.2010 21:46 |
| Myydään G60 Golf Syncro | MBG | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 26.02.2009 10:22 |
| O: Vw Transporter syncro 16" | 2d4wd | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 22.03.2007 16:06 |