Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.03.2014, 23:42
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.435
Blog Entries: 5
Perusasetus

Mistä näitä sent....Tölkkejä tulee....?

__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.03.2014, 23:51
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 627
Perusasetus

Sitä ihmettelen itsekkin, pakkohan ne on pelastaa, kun omistajat tarjoavat.

Tämä viimeinen löytyi omaa tankatessa, myyjä tuli ihmettelemään Syncroani ja kertoi että hänellä on pihassa yksi jouten, lupasin hakea pois kuleksimasta. Herra ajoi sen valmiiksi trailerille ja kävin hakemassa pois
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.04.2014, 20:38
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 627
Perusasetus

Pientä puuhastelua ja "system toledo" mTDI löysi itsensä Tölkin konehuoneen täytteeksi

Toledossa:


Tölkissä:


Lähti käyntiinkin, kun TDItölkkiguru tuli kertomaan, mitä pitää tehdä. Lantikan pumppu vaatii pientä ropaamista, vetävät kierrokset loppuvat n 3800 r/min kohdalla, juuri siinä missä T3:n kierroslukumittarin vihreä alue päättyy
Kaasuvaijeri oli oikeastaan ainoa ahdistava tekijä, koska meinasi jäädä liian kireäksi vakioreittiä pitkin kulkiessaan.
Pitää seuraavaan swappiin varata parempi vaijeri mukaan.

Seuraavaan swappiin on jo hommattuna TDI Cordoba, joka on ahkerassa testikäytössä ennen lahtausta.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.


Viimeksi muokannut T3Syncro : 08.04.2014 21:18
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.04.2014, 21:38
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Jäikös sulla tommosta sähköistettyä syöttöpumppua ylimääräseks? Voisin varaosiks ostaa jos jäi.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.04.2014, 07:02
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 627
Perusasetus

Tavallaan jäi ja uudessa luovuttajassa on sellainen kanssa.

Kunhan nyt selvitän, saako siitä rakennettua seuraavaan koneeseen mTDI-pumpun, vai meneekö se myyntin.

Ainakin TDI- koneinen Syncro pitäisi vielä saada noista "pelastuksista" liikenteeseen.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.04.2014, 15:04
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 627
Perusasetus

UPS tuo ensi viikolla engelsmaniasta taas Land Roverin pumpun, joten tuskin minulla on akuuttia tarvetta sille eTDI-pumpulle.

Vajaa kuukausi nyt tullut ajeltua TDI-koneella ja oli vaivan arvoinen homma vaihtaa, yhtään ei ole ikävä entistä esikammioTD:tä, vaikka sekin oli toimiva.

Ilman välijäähdytintäkin kulkee ihan erilailla ja parasta on alavääntö, jota ei ollut edellisessä koneessa ollenkaan.

Vielä välijäähdyttimen asennus sekä uudemman (MB K24) ahtimen ja suurempien suutinkärkien vaihto, niin tuo alkaa olla toimiva paketti pakun kuljetukseen.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.05.2014, 21:31
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 627
Perusasetus

Tuli tehtyä pikavisiitti Kajaaniin, eli haettu toinen Syncro Tölkki työn alle.





Hyvin jaksoi vetää ilman välijäähdytintäkin ja 0,75 bar ahdoilla, koko reissun keskikulutus oli just yli 13 l/100 Km.

Kaasupoljintuntumalla TDI:lle sopivin vauhti olisi ollut 85-90 Km/h, jolloin kierrokset n 2700-2800 r/min.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.09.2014, 20:12
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 627
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Mistä näitä sent....Tölkkejä tulee....?

Ihan sattumalta olin yhteydessä vanhaan tuttuun ja kas kummaa, tehtiin kaupat 16" Syncrosta. Siihen tosin ei ole papereita ja korikaan ei ole ihan täydellinen, kone ja kardaani pudonneet johonkin matkan varrella. Olisihan se varmaan jobbareillekkin kelvannut.

No siitä saa 16" osaa noiden 14 Syncrojen päivittämiseen.

Tarkoitus tuo "simo" päivittää 16" vahvikkeilla, nyt kun on WBX osia, niin saa snorkkelin oikeaan takakulmaan, eli koneen vasemmalle puolelle tilaa paremmalle imusarjalle ja välijäähdyttimelle.

Doppeliin alkaa kone olla kohta valmis



- uudet kiertokangen laakerit
- kansi huollosta (ohjurit, seetit, taso)
- 140 hv TDI:n suutinkärjet
- Land Rover "TDI" ruiskutuspumppu / jakopää
- uusi vesipumppu
- laturi ja sen kiinnike paikalleen
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.10.2014, 21:48
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 627
Perusasetus

Ei puutu kuin aikaa, muuten olisi jo "Simoon" vaihtunut DoKan 5,83 voimansiirto ja pohjapanssarit olisivat jo paikallaan = pääsisi metsään. Dokan on voimansiirto jo irti, öljyjen vaihto ja etuperään viscon huolto, niin ne voisi vaihtaa paikalleen.

DoKan kahdeksasta vetonivelestä oli yhdessä alkava vaurio, joten ainakin eteen ulommat menee uusiksi. Onneksi löytyi Roulexin nivelet harrastajaystävälliseen hintaan, samoin kuin uusia VDO:n alipainekelloja tasauspyörästön lukkoihin.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.11.2014, 18:22
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 627
Perusasetus

Viscoremppa 2#, DoKan visco joka tulee Simoon 5,83 voimansiirron kanssa. Huolsin varoiksi, kun Tölkkifoorumi.fi kautta on saatavana silikoniöljyä helposti ja harrastajaystävälliseen hintaan.

Osien pesu CRC bräkleenillä, liottamalla ja rätillä putsaamalla.
Tiivistekeskuskuksesta Vantaalta löytyi tiivisteet, n 10 €.
Nesteet TT|:ltä 50€
Purkin ja pensselin punnitus 420 g, tavoite oli laittaa 275 g joten lopuksi tyhjän purkin ja pensselin piti painaa 145 g ja tasan sen ne painoivat.

Liraus lientä pohjalle ja sitten levyjä latomaan


Pensselin kanssa leintä joka väliin, tölkkiharrastaja Hanttapulin keksimä termi tälle touhulle "Viscolasagnen teko"


Pakista ei löytynyt sopivia pihtejä, joten taas meni sormi harrastaessa suuhun, mutta nyt en soittanut das punaisella puhelimella nerzfarmin asiantuntijoille, vaan otin viscon kyytiin ja kävin lainaamassa sopivia pihtejä tuossa lähikorjaamolta lukkorenkaan paikalleen laittamiseen.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.01.2015, 19:05
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 627
Perusasetus

Rempattu visco istutettu 5,83 etuperään, vaihdettu 5,83 etuperä ja laatikko autoon. G-vaihteen välitysmuutosta olisi kiva ehtiä kokeilla tien ulkopuolella, kunhan saan vielä pohjapanssarit paikalleen.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.


Viimeksi muokannut T3Syncro : 04.01.2015 19:43
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.01.2015, 14:13
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 627
Perusasetus

MTDI ja pikkasen tiheämmät perät kadottivat aikaisemmin vaivanneen väännön puutteen, nyt tuntuu jaksavan nousta takapihan kalliollekkin lähes tyhjäkäynnillä.



Puut saattavat olla taas vinossa...
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 07.01.2015, 15:44
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Puut saattavat olla taas vinossa...[/QUOTE]

Riittävän pystyssä tällä kertaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Syncro Caravelle koppis Tekniikka & Jutustelu 23 12.09.2011 16:05
T3 syncro Heegi Linkit 6 11.09.2011 11:55
Myydään vw passat 4x4 syncro tdi -98 Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 19.03.2010 21:46
Myydään G60 Golf Syncro MBG O/M/V Ajoneuvot 6 26.02.2009 10:22
O: Vw Transporter syncro 16" 2d4wd O/M/V Ajoneuvot 5 22.03.2007 16:06


Sivu luotu: 19:45 (GMT +2).