Jos sekoitti Jeepin tankkiin RE85:ttä ja 95E10 niin että viinamäärä oli (laskennallisesti, kun RE85:ssä voi olla viinaa jotain 50-85% väliltä) 30-40% luokkaa niin siinä vaiheessa vasta alkoi huomata kulutuksessa pientä nousua, max. litran luokkaa sataselle. Kulkupuolessa ei niin yhtään mitään eroa. Varmaan varttimailille jos olisi mennyt koittamaan niin joku ero saattaisi näkyä, normiajossa ei todellakaan. Viime kesänä ajoin muutaman sadan kilsan reissusta eka tankillisen lähes loppuun viinaseoksella, ja puolitoista tankillista 95e10:llä. Kulutusero oli alle litran satkulla.
Vanhempiin koneisiin ei varmasti kaikkiin sovi 95E10, kun eihän niissä periaatteessa pitäisi olla edes lyijytöntä

Mutta kyllä tuntuu ihmeelliseltä essonbaaritarinalta nuo jutut että jollain ryssänbensalla pääsee niin paljon paremmin, kuin suomibensalla, tjsp... persedyno on siitä paska laite, että se kalibroituu tasan omien aivojen mukaan. Kun aivot sanoo että tää ryssänbensa ilman viinaa (jos edes on viinatonta sekään) on pakko olla parempaa, niin tottahan siitä koneesta irtoaa perstuntumalla pirusti heppoja ja käy tasaisemmin. Toki myös bensansäästöä syntyy, koska aivot sanoo että nyt ei tartte polkea konetta niin rajusti jolloin kulutus pysyy kurissa.
Minä luotan siihen mitä tankkausten välillä ajetut kilsat ja tankatut määrät kertoo. Sillä metodilla tarkastettuna en ole huomannut kulutuksessa, käynnissä, enkä oikeastan missään muussakaan moottorin ominaisuudessa mitään eroa 98E5/ Shellin V-Powerin, ja 95E10:n välillä. Lompakko kyllä ohenee nopeammin vähäviinaisella, kun maksaa sen ~10 senttiä litralta enemmän.
..ainiin, Jeepissä pitäisi ohjekirjan mukaan käyttää 98E:tä. Jenkeissä tosin sama kone samalla softalla kehittää samat hevoset ja väännöt täkäläisiksi oktaaneiksi muutettuna n.94 bensalla, ja kävisi vielä 91 oktaanisella (87) kelvollisesti, kunhan ei lähde ihan vuoristoon ajamaan. Ihme juttu