Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 19.03.2014, 08:34
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
Lupaaa haetaan siksi että ilmeisesti jonkunsortin bisnestä meinataan tosta tehä.sivu elinkeinona harjoittaa tota ajo hommaa.
okei sillon mie ymmärrän tuon luvan hakemisen kyllä.

mut edelleenkin oon aika vahvasti sitä mieltä, että omilla maillaan saa ajella hupia yksin ja kavereiden kanssa, toki naapurisovun takia tointaa ottaa naapurusto huomioon, muttei sitä mikään laki kiellä. nimittäin jos noin ei olisi, niin pentuna oisi napsunut tuomioita enemmänkin moottorikikottimilla ajelusta ja se rällääminen oli lähes jatkuvaa tietyssä iässä, mitä nyt välillä koulussa muisti käydä vai ottiko naapurit sitten niin, että niin kauan kun pärinä kuuluu, pojat ei ole isompaa pahaa tekemässä, eli hyvä vaan jos metästä kuuluu moottorin ääntä?

niin ja toivottavasti tää hanke menee läpite, siis ihan harrastuksen kannalta hyvä asia ja ite oon sitä mieltä, että jos joku haluaa tehä pientä sivubisnestä, niin yrittäjyys on vaan hyvä asia

Viimeksi muokannut PunisherFIN : 19.03.2014 08:36
Vastaa lainaten
Vanha 19.03.2014, 09:22
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
okei sillon mie ymmärrän tuon luvan hakemisen kyllä.

mut edelleenkin oon aika vahvasti sitä mieltä, että omilla maillaan saa ajella hupia yksin ja kavereiden kanssa, toki naapurisovun takia tointaa ottaa naapurusto huomioon, muttei sitä mikään laki kiellä. nimittäin jos noin ei olisi, niin pentuna oisi napsunut tuomioita enemmänkin moottorikikottimilla ajelusta ja se rällääminen oli lähes jatkuvaa tietyssä iässä, mitä nyt välillä koulussa muisti käydä vai ottiko naapurit sitten niin, että niin kauan kun pärinä kuuluu, pojat ei ole isompaa pahaa tekemässä, eli hyvä vaan jos metästä kuuluu moottorin ääntä?

niin ja toivottavasti tää hanke menee läpite, siis ihan harrastuksen kannalta hyvä asia ja ite oon sitä mieltä, että jos joku haluaa tehä pientä sivubisnestä, niin yrittäjyys on vaan hyvä asia
Lain mukaan jos bisnistä aikoo pyörittää tarttee ympäristöluvan johtuen tuoteturvallisuus ja -vastuu ym. asioista. Pelkkä maastoliikennelupa ei riitä.
Näin ainakin ympäristötoimen mukaan.

Samoten maastoliikennelain mukaan omillakaan mailla ei saa järjestää ajoharjoittelua ilman maastoliikennelupaa JOS ajoharjoittelu on 'toistuvaa'. Missään tosin ei ole määritelty
mitä tuo toistuva tarkoittaa eli se on täysin tulkitsijasta eli viranomaisesta kiinni ja viime kädessä oikeus ottaa jotain kantaa aiheeseen tarvittaessa.

Nimimerkillä maastoliikenneluvan ajoharjoittelualueelle joskus hakeneena
Vanha 19.03.2014, 12:04
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
mut edelleenkin oon aika vahvasti sitä mieltä, että omilla maillaan saa ajella hupia yksin ja kavereiden kanssa, toki naapurisovun takia tointaa ottaa naapurusto huomioon, muttei sitä mikään laki kiellä.
Mökillä mönkkäröitiin metsässä meneen niin eräs siellä vakituiseen asuva alkoi metelöimään että häiritään sen asumista. Ihan omalla tontilla ajeltiin. Kaveri oli vielä itse siirrellyt tontin rajoja merkkaavia kiviä niin että sai itselleen suurempaa tonttia. Kaveri haki sitten haulikon ja tuli sillä vahvistamaan hiljentymiskäskyä.. En jäänyt katteleen jospa toteuttaisi uhkauksensa ampua. Eipä siitä muuta tainnut tulla kuin aseiden menetys kaverille, mut nykyään se käyttää isänsä aseita. Samainen heppu taas tuolla talvella yritti ajaa keulakolarin sedän kanssa. Aivan keskellä tietä kaahaili vastaan ja setä ajoi sitten ojaan sen takia. Muistaakseni poliisit tutki tuota tapon yrityksenä tai jotain. Muutoinkin sen kanssa on aina ollut jotain ihme säätöjä.

Mutta noin tervejärkistä porukkaa maaseudulla joskus asustelee. Että vaikka siellä voisi kaikenlaista kivaa omalla tontilla harrastella niin voi ne naapurit välillä vähän yllättää. Vähän paska homma kun tuollaisia heppuja ei saa kouluttaa millään tavalla. Paljon tehokkaampaa kuin käyttää poliisin voimavaroja siihen, eikä niillä ole mitään loppu vaikutusta.
Vastaa lainaten
Vanha 19.03.2014, 12:41
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Mökillä mönkkäröitiin metsässä meneen niin eräs siellä vakituiseen asuva alkoi metelöimään että häiritään sen asumista. Ihan omalla tontilla ajeltiin. Kaveri oli vielä itse siirrellyt tontin rajoja merkkaavia kiviä niin että sai itselleen suurempaa tonttia. Kaveri haki sitten haulikon ja tuli sillä vahvistamaan hiljentymiskäskyä.. En jäänyt katteleen jospa toteuttaisi uhkauksensa ampua. Eipä siitä muuta tainnut tulla kuin aseiden menetys kaverille, mut nykyään se käyttää isänsä aseita. Samainen heppu taas tuolla talvella yritti ajaa keulakolarin sedän kanssa. Aivan keskellä tietä kaahaili vastaan ja setä ajoi sitten ojaan sen takia. Muistaakseni poliisit tutki tuota tapon yrityksenä tai jotain. Muutoinkin sen kanssa on aina ollut jotain ihme säätöjä.

Mutta noin tervejärkistä porukkaa maaseudulla joskus asustelee. Että vaikka siellä voisi kaikenlaista kivaa omalla tontilla harrastella niin voi ne naapurit välillä vähän yllättää. Vähän paska homma kun tuollaisia heppuja ei saa kouluttaa millään tavalla. Paljon tehokkaampaa kuin käyttää poliisin voimavaroja siihen, eikä niillä ole mitään loppu vaikutusta.
ja sitkö olis itse yhtään fiksumpi?
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
Vanha 19.03.2014, 14:50
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
ja sitkö olis itse yhtään fiksumpi?
Niin. No minä en siirtele tonttien rajapyykkejä että saisin itselleni isomman tontin kuin se oikeasti on. Minä en myöskään uhkaile ampuvani ketään tai hanki jotain asetta millä uhkailla. Enkä kyllä yritä tahallaan ajaan ketään päin. Nuo jo mielestäni kertoo että ei sillä kaverilla kaikki ole kohdillaan. Eikä tuossa mönkkäreillä sen tontin vieressä koko aikaa pörräilty vaan meidän hieno metsä pätkä kulki siitä ohi. Kohtuu helppoa maastoa oli vielä siinä kohtaa. Rankemmat maastot alkoi myöhemmin siellä aika paljon kauempana. Aina se puhe ei mene jakeluun kaikille ja joissain tapauksissa se kipu opettaa pikkusen paremmin ja pysyvämmin. Sellaista ei vaan nykyään kannata tehdä kun on ihan kusessa.

Tiedä sitten millaisia naapureita tuolla on, mutta faktat niillä ei ole ainakaan ihan kohdillaan jokaisella. Esim. tuo eräs tapaus missä on haastateltu alan harrastajaa niin se on kuitenkin joku etuvetoisen Nissan Qashqai omistaja..
Vastaa lainaten
Vanha 19.03.2014, 16:26
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Perusasetus

lähinnä meinasin tota, että ite hoitas asiat ilman poliisia
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
Vanha 19.03.2014, 17:21
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
lähinnä meinasin tota, että ite hoitas asiat ilman poliisia

Jos joku tulee mulle selventää jotain asiaa haulikon kanssa niin poliisiasia samantien. heti soitto kun vaan uskaltaa tai toinen osapuoli on häipyny.
Kyl suomessa hulluja riittää.
paikallinen maanmittari hakemaan pyykit kohalleen ja äijälle lasku perään pyykkien asiattomasta siirtelystä.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Sivu luotu: 18:58 (GMT +2).