![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Delvac 15w40 20 litran pöntöstä hilukkiin. Suht edullista, tais olla ikh:lla 93 euroa viimeksi.
|
|
||||
|
||||
![]() Pitäiskö noita otsikoita tarkentaa?
Toiset laittaa 2t ölppää diisseliin. Mulla positiiviset kokemukset Nesteen pro Diselistä. Ainakin oma chevyn 6.2l lähtenyt pakkasilla nätimmin käyntiin. Huomannu eron juurikin kylmänä käyntiänestä... Sitähän tossa otsikossa kysyttiin?
![]() Delvac on pyörinyt koneessa... 10-30 talvella ja 15-40 kesällä. Diesel koneen iälläkin varmaan väliä öljysuosituksilla? Tuskin kukaan käyttäisi samaa ölppää uudessa koneessa kuin jossain 30v wanhsa dieselissä....? |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Otsikossa kysyttiin isoista dieselmoottoreista mutta tekstissä sitten Patrollin padasta?
![]() No oli miten oli, 10w30 maatalousöljyt 20 litran hinkeissä on kelvannut sekä Scaniaan että Datsuniin hyvoin.
|
||||
|
||||
![]()
Tuollaista taisin MANniin laittaa:
Motox DieselSyn 5W40 20l CF/SM täyssynteettinen. 90 € pönttö ja nopeasti nousee öljynpaineet talvellakin käynnistäessä ja kesäkuumallakin pysyy tyhjäkäynnilläkin öljynpaineet hyvissä lukemissa. |
|
|||
|
|||
![]()
Tungen kaikkiin vehkeisiin teboilin super hpd 15w40 eikä mikään vehje oo vie oksentanu vaikka laitteita on laidasta laitaan soarerin tuplaturbo bensakoneesta patrolli sd33.seen
![]()
|
|||
|
|||
![]() Jopa minä en....Lainaus:
ja hinta (onkohan voimassa?) 68,90 e/20 litraa Siis tuota sarjaa, siis teboil super hpd, on minulla sekä maastureissa että veneessä. (tuon 15w-40 lisäksi löytyy ainakin 10w-30 ja 5w-40, joka hodarissa, toki kalliimpaa, mutta tuosta 20 Litran kannusta vaihtaa kahdesti ![]() Siis bensaturboihin uskosin löytyvän parempia voiteita, nimenomaan tuo turbo voisi olla se ongelma.... siis ei täsmätietoa..... Ja jos joku haluaa takertua tuohon ns. dieseleiden "yleisvoiteluun", niin....: Minäkin halauaisin tietoa tuosta , esim. 5 vuoden välein öljynvaihto? k.o öljyt on suunniteltu käsittääkseni ammattiliikenteeseen, siis öljynvaihto monta kertaa vuodessa? siksi minulla traktorissa Monitra, sitä ei tarvitse vaihtaa .... kun kerran vuodessa? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mitä öljyä käytätte?? | akke | Tekniikka & Jutustelu | 54 | 07.02.2008 20:28 |
MITÄ ÖLJYÄ LAATIKKOON? | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.03.2006 19:53 | |
Mitä öljyä suositte? | VonLeka | Tekniikka & Jutustelu | 38 | 11.01.2006 16:15 |
Mitä öljyä vinssiin? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 29.11.2005 08:46 | |
Mitä öljyä gazin laatikoihin | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 22.10.2005 19:01 |