![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jätä pois koko tuhopoksi. Ennemmin ohjelmointi niin pysyy railipaineet aisoissa ja korkeapainepumppu kunnossa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
joo, tää on kyllä aivan totta, mutta siltikin meinaan kokeilla ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Riippuu tietysti mitä se tuhoboxi tekee. Jos se ainoastaan muuttaa moottorinohjausboxille menevää railipaineen mittaustietoa, jonka perusteella ECU sitten laskee pidemmän ruiskutusajan, niin todellinen paine ei muutu miksikään. Eikä komponenttien kuluminenkaan.
Jos taas systeemi toimii siten, että ECU yrittää kompensoida muka alhaista rail-painetta paineen nostolla, niin silloin pumppu ja muut paineelle alttiit osat tietysti kuormittuvat enemmän. Tuleeko se viripalikan johto rail-paineen mittausanturiin vai rail-paineen painesäätimeen kiinni? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
kiinni vaan ja lapaa. viritys on onnistunut jos moottori käy.
![]() kuitenkin sä koitat sitä, niin tee joku testi ajo ennen mokkulan asennusta ja sitten mokkulalla. (tyyliin 100m sekunttikellolla) kiinnostaa tietää onko vaikutusta ja minkälaista.
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä tommosella ainakin 2.0 crdi koneeseen tuli uutta iloa, kulutus pieneni n.3dl/100km, kiihtyy eri tavalla kuin vakiona (paremmin
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Itellä rupee olee jonkunverran kokemusta moisista laatikoista.
Mielestäni hyvä lisä jopa ohjelmoinnin jälkeen. Oikeasti pitäis asentaa railipaine mittari tukkiin ja siirtopainemittari niin näkis ettei suuttimet pääse käymään "kuivana"=siirtopaine riittää ja ettei piikitä hirveelle ylipaineelle joka kyllä rasittaa komponenttejä. Säädön olen karkeasti tehnyt niin että aloitan ennemmin maksimi päästä jolloin huomaa hyvin että alkaa nykimään j kaasukantaa ym.. sieltä lähtee pudottaa jumppereita alemmas jakun puhdas veto löytyy niin voi vaikka pykälän siitäkin puottaa. Noissahan on "hienommissa" boxseissa jopa kierros alueen leikkaus jolla pystyy vähän pelaa vääntöö ylöa tai alas. Mutta käytännössä nuo halvimmat on vain vastus singaalin välissä. Sopivalla asetuksella kulutus todellkin laskee ja jopa savutuskin vähentyy kun palaminen korkemmalla paineella on puhtaampaa. Liikoja ei kannata kuitenkaan odottaa ja jotkut autot ei vaan toimi jollain boxilla oikein mitenkään. Itsellä on katkaisija välissä en jatkuvasti käytä koska itsellä on senverta "kovalla" saa hyvän kiihdytyksen ja sit pois päältä ei rasita suuttimia turhaa. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ja tosimiehet laittaa 2 boksia, toisen railipainetta nostamaan ja toisen ECUa huijaamaan.
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Meillä ollu kohta puolenmiljuunaa ajetussa Corolla Versossa Steinbauerin purkki kiinni +20% asetuksilla ja ongelmitta on kohta satatonnia paukutettu mittariin sen kans lisää. Aivan must tossa(kin) vehkeessä, vakio ei oo vaihtoehto. ![]() Mut toipa ei nostakkaan railipainetta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Race Chip +30% Pajero 3,2 uusi malli (EI HV) | KoniJeep | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 07.01.2013 00:14 |
Sähkövinssin asennus | Pahjeero | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 04.09.2011 12:55 |
valmistakan asennus | boozer | Chit-Chat | 5 | 03.02.2011 23:29 |
Lohkolämmittimen asennus | Vuosimallit 1984-1996 | 1 | 02.06.2003 17:52 | |
Corvettes @ Carlisle Chip Choice collection | KTM | Yleiset | 0 | 29.08.2002 11:25 |