Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   chip / tuninGbox / lastun asennus ?? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=121657)

pee 06.03.2014 21:58

chip / tuninGbox / lastun asennus ??
 
no jep, eipä oo tällastakaan tarvinnu aiemmin kohdata, mites tommonen CR koneeseen tarkoitetty "viriviri" purnukka kuuluu asennella, Y-kaapelin osaan tökätä oikeaan väliin railputken päähän, mutta mitäs sitten ??

virrat päälle ja käyntiin kö ? vai virrat päälle ja ei käyntiin + odottelua ja yhellä jalalla hyppelyä tarkaoerin silmät sidottuna xx minuuttia ?

ja joo, ei oo käyttöohjetta, eikä valmistajaa löydetty ...

Mika_T 06.03.2014 22:06

Jätä pois koko tuhopoksi.

Ennemmin ohjelmointi niin pysyy railipaineet aisoissa ja korkeapainepumppu kunnossa.

pee 06.03.2014 22:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T (Viesti 1110954)
Jätä pois koko tuhopoksi.

Ennemmin ohjelmointi niin pysyy railipaineet aisoissa ja korkeapainepumppu kunnossa.


joo, tää on kyllä aivan totta, mutta siltikin meinaan kokeilla ...

kany 07.03.2014 09:06

Riippuu tietysti mitä se tuhoboxi tekee. Jos se ainoastaan muuttaa moottorinohjausboxille menevää railipaineen mittaustietoa, jonka perusteella ECU sitten laskee pidemmän ruiskutusajan, niin todellinen paine ei muutu miksikään. Eikä komponenttien kuluminenkaan.

Jos taas systeemi toimii siten, että ECU yrittää kompensoida muka alhaista rail-painetta paineen nostolla, niin silloin pumppu ja muut paineelle alttiit osat tietysti kuormittuvat enemmän.

Tuleeko se viripalikan johto rail-paineen mittausanturiin vai rail-paineen painesäätimeen kiinni?

Kankku 07.03.2014 09:21

kiinni vaan ja lapaa. viritys on onnistunut jos moottori käy. :p

kuitenkin sä koitat sitä, niin tee joku testi ajo ennen mokkulan asennusta ja sitten mokkulalla. (tyyliin 100m sekunttikellolla)

kiinnostaa tietää onko vaikutusta ja minkälaista.

pikku-pepe 07.03.2014 09:24

Kyllä tommosella ainakin 2.0 crdi koneeseen tuli uutta iloa, kulutus pieneni n.3dl/100km, kiihtyy eri tavalla kuin vakiona (paremmin:)).

tdi 07.03.2014 11:35

Itellä rupee olee jonkunverran kokemusta moisista laatikoista.
Mielestäni hyvä lisä jopa ohjelmoinnin jälkeen.
Oikeasti pitäis asentaa railipaine mittari tukkiin ja siirtopainemittari niin näkis ettei suuttimet pääse käymään "kuivana"=siirtopaine riittää ja ettei piikitä hirveelle ylipaineelle joka kyllä rasittaa komponenttejä.
Säädön olen karkeasti tehnyt niin että aloitan ennemmin maksimi päästä jolloin huomaa hyvin että alkaa nykimään j kaasukantaa ym.. sieltä lähtee pudottaa jumppereita alemmas jakun puhdas veto löytyy niin voi vaikka pykälän siitäkin puottaa. Noissahan on "hienommissa" boxseissa jopa kierros alueen leikkaus jolla pystyy vähän pelaa vääntöö ylöa tai alas. Mutta käytännössä nuo halvimmat on vain vastus singaalin välissä.
Sopivalla asetuksella kulutus todellkin laskee ja jopa savutuskin vähentyy kun palaminen korkemmalla paineella on puhtaampaa.
Liikoja ei kannata kuitenkaan odottaa ja jotkut autot ei vaan toimi jollain boxilla oikein mitenkään.
Itsellä on katkaisija välissä en jatkuvasti käytä koska itsellä on senverta "kovalla" saa hyvän kiihdytyksen ja sit pois päältä ei rasita suuttimia turhaa.

-MaTTi- 07.03.2014 16:28

Ja tosimiehet laittaa 2 boksia, toisen railipainetta nostamaan ja toisen ECUa huijaamaan. :D

tdi 07.03.2014 17:17

Totta boxia boxin perään. :D
Boxit on järkevästi käytettynä ihan ok :)

pee 07.03.2014 17:45

tää boxi tulee rail paineensäätimeen kiinni,

mites kun tuollanen on asennettu, pitääks koneen hakea jotain map arvoja uusiks, eli rykiikö hetken ajossa vai hetivalmis ??

tdi 07.03.2014 19:17

Se oiski hyvä jos se hakis mutta kyllä se on heti valmis.
Ostitko tuon ihan uutena sinun autoon "ohjelmoituna" ?
Sit se saattaa toimia tehdas asetuksilla jotenkin, nehän arpoo siellä jonkun ohje arvon sinne valmiiks.
Eli jos se nyt rykii niin kyllä se rykii vielä viikonpäästäkin, säädät sitä vähän pienemmälle. Se rykiminen johtuu siitä kun se hakkaa ylipaine venttiiliä auki.

pee 07.03.2014 20:39

njoo ...

tuopa on (kuulemma) ollut kiinni "samanlaisessa" samanmoottorisessa samanikäisessä autossa, ja ei onneks ollu kallis

... vaan kahtellaan mitä tästä(kin) syntyy, mitään ulkoisia säätöjä ei ole näkösällä

samanlaisessa lainausmerkeissä siks, kun tää ko. moottorihan majailee nykyään ihan muussa kopassa, mutta lähtökohtaisesti kuitenkin identtinen luovuttaja

vertailutesti on helppo tehdä kun päästään testimään tielle - joskus kevväämmällä :cool:

tdi 07.03.2014 21:31

1 Liiteet
Kaikissa ei ole ulkoisia säätöjä mutta kyllä niissä yleensä sisältä pitäs löytyä muutama potikka tai jumpperi.
Tsemppiä vaan testailuun! :)

pee 07.03.2014 21:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tdi (Viesti 1111312)
Kaikissa ei ole ulkoisia säätöjä mutta kyllä niissä yleensä sisältä pitäs löytyä muutama potikka tai jumpperi.
Tsemppiä vaan testailuun! :)


jep ;)

https://app.younited.com/?shareObjec...3-e08bf7fa1e99

-MaTTi- 07.03.2014 21:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T (Viesti 1110954)
Jätä pois koko tuhopoksi.

Ennemmin ohjelmointi niin pysyy railipaineet aisoissa ja korkeapainepumppu kunnossa.

Toyotaapa ei ohjelmoida, paitsi jotain ranskassa tehtyjä Jariksia. Mut eipä taida peellä Tojotaan olla poksi suunnitteilla.

Meillä ollu kohta puolenmiljuunaa ajetussa Corolla Versossa Steinbauerin purkki kiinni +20% asetuksilla ja ongelmitta on kohta satatonnia paukutettu mittariin sen kans lisää. Aivan must tossa(kin) vehkeessä, vakio ei oo vaihtoehto. :cool:
Mut toipa ei nostakkaan railipainetta.

tdi 07.03.2014 22:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1111336)

Kaunista, ei oikein voi muuta sanoo! ;)

Ja hei toyotan ja muittenkin japsien kanssa kannattaa tutustuu chipit australia (Peter) Se on osaava kaveri sieltä löytyy toyotaankin kulkua luotettavasti ja vastailee mielellään kyselyihin. :) Ja jos kokonaan stand alone ecut kiinnostaa niin niitä rupee saamaan jo kohtuu edullisesti kun vähen selailee. :rolleyes:

Jani E 07.03.2014 23:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tdi (Viesti 1111360)
Kaunista, ei oikein voi muuta sanoo! ;)

Ja hei toyotan ja muittenkin japsien kanssa kannattaa tutustuu chipit australia (Peter) Se on osaava kaveri sieltä löytyy toyotaankin kulkua luotettavasti ja vastailee mielellään kyselyihin. :) Ja jos kokonaan stand alone ecut kiinnostaa niin niitä rupee saamaan jo kohtuu edullisesti kun vähen selailee. :rolleyes:

mitä sää niinku tarkootat. saako niitä denson ecuja ohjelmoitua? huhuja kuullut mut faktaa en :D yariksen bocheja kyl sää mut se ei auta...

tdi 07.03.2014 23:47

Ei taida saada, nuo myy tuollasia piggy back ECU:ja jotka on ohjelmoitavissa ja tulee auton johtosarjan väliin. Vähän niinkuin edge cumminsseissa.
Tuolla on myös halvempia vaihtoehtoja kannattaa vilkasta.

http://www.chiptuning.com.au/hilux-2...dominator-mk3/

Jani E 08.03.2014 09:27

taittuu toi kieli niin huonosti ja googlen kääntäjästä ei ole paljoo apua :D
saako noilla mulkattua siis suuttimien aukiolo aikaa yms vai pelkästään cr painetta?
ittellä olis autona avensis 2,2 D4D...


Sivu luotu: 15:32 (GMT +2).