Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.03.2014, 22:50
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Tuo setti ei käy Hj61 lukkoakseleille. Pitkäpoorinen tikku pitaa tilata erikoistilauksena. Ainakin ennen sai tilattua Longfieldilta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.03.2014, 23:42
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja samppas Näytä viesti
Tuo setti ei käy Hj61 lukkoakseleille. Pitkäpoorinen tikku pitaa tilata erikoistilauksena. Ainakin ennen sai tilattua Longfieldilta.
mmm, eihän se sillon tosiian käy jos yks tikku pitää tilata erikseen?

edit. myykö näitä kukaan suomessa?? tai onko suomessa kukaan halukas näitä hommammaan?

edit2. tosiaan ku ei mulla oo mitään hajua näistä tojjotoista, on pitkäboorisia ja vaikka minkälaisia tikkuja, täysin kevennettyjä ja ihan vaan pikkusen kevennettyjä akseleita.. Ja mitä vielä? Joku vois ihan oikiasti selkeyttää että mikä tarkottaa mitäki Perkele ku pitää tehä niin yksinkertaisista asioista niin vaikeita

Viimeksi muokannut Dectane : 04.03.2014 23:48
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.03.2014, 01:52
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Täyskevennetty: vetoakselin voi jättää pois, napa kantaa auton yksinään. Esim. hj-61
Puolikevennetty: vetoakseli osallistuu renkaan tuentaan, siis ei voi liikutella ilman vetaria.

Ja tuossa ns. HJ-61 lukollisessa taka-akselissa lyhyemmän puolen vetarissa on noin vajaa 10 cm pitkät boorit, sillä lukkokalikka liukuu vetarin päällä, ja lukitsee tasuspyörästön kuoret vetoakseliin.

Ja noista kestävyyksistä; Tuo hj-61:n taka-akselin suurin murhe on se, että porukka kasaa paskasena/väärin/jättää löyhälle nuo vetoakselin kiinnitysmutterit yms. ja sitten vetari ei pysy navassa kiinni. Toki noita vetoakseleitakin on katkennut/kiertynyt (lukkokalikka heittää liikkumasta), mutta yleensä tuo ongelma tulee silloin, kun hypitään tasakäpälää 40"+ kokoisilla renkailla, ja reilusti yli 2000 kg painoilla. -> siis aika hemmetin lujat jo vakiona. (muistakseni boorit suuremmat kuin vanhan wagoneerin etuakselissa, oliko dana 44?)

P.S tekisi mieli lyödä veikkaa, että nuo vakiovetarit kestää millä tahansa renkailla ja tehoilla enemmän, mitä tuo sinun toteutus taka-akselista/kiinnitysksestä runkoon kestää. (siis minusta tuo perän päällä oleva pallonivelen torni on minusta huomattavan matala verrattuna alatukivarsien kiinnitys korkeuteen akselissa)

Mutta jokatapauksessa mielenkiintoinen projekti, peukku!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Toyota HJ61 taka ja HDJ etu murikat+muuta toyota akseli ryönää... Maajussi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 23.04.2013 08:57
Myydään Toyota corona MKII,Toyota FJ,Toyota crown virranjakaja Castrol O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.01.2013 21:48
Myydään / Vaihdetaan muutama ylimääräinen auto kaupan. toyota,toyota,renault ja taas toyota Jumppis O/M/V Ajoneuvot 1 29.06.2011 13:17
Myyty Toyota 1.6 4A-F tekniikka=>1.3? esim.Toyota 1.3 12V MiKo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 27.03.2010 11:46
Myydään / Vaihdetaan Toyota Landcruiser HJ61 -88 (vaihto mahdollista Toyota 4Runneriin) Jooseppi O/M/V Ajoneuvot 0 11.03.2009 21:07


Sivu luotu: 02:48 (GMT +2).