Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.03.2014, 23:22
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.251
Perusasetus

Tuotatuota.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
niin siis ahtimina on t04 joka tietysti herää ehkä hiukka ylhäältä, ja luonnollisesti isompaan putkeen mahtuu enempi painetta ja kun ajetaan vakio pumpulla niin syöttöä ei saada tarpeeksi alakierroksille jolloin kaikki voima tulee esiin vasta yläkierroksilla, ja coolerihan itsestään tuo jo viivettä tuohon turbon heräämiseen, joten suora putki vaan ahtimelta imusarjaan niin toimii puolta paremmin, ja käytössä on vesivaimennettu teollisuus mittari, ja näennäisestihän ahtimesta ei ole mitään hyötyä jos se tulee mukaan 3500rpm jälkeen ja ilman cooleria rapeassa 2200rpm. eli se mitä tässä haetaan takaa niin isommassa putkessa (coolerin kanssa) on isompi viive kun pienemmässä ja vakio pumppu ei jaksa työntää enää isommalla kierroksella tarpeeksi keittoa koneeseen. ja tietysti pienempi ahdi olisi eri asia kun taas näin iso. ja cooleri on edelleen kiinni ja syöttöä laskettu ja ahdot nyt 0,6bar. ja voi olla että cooleri vuotaa myös kun kiinalainen on, mutta ahdot ei seilaa coolerin ollessa kiinni. edittinä viellä tähän kun joku pakoputkesta kumminkin jotain sanoo, niin ahtimelta kylelle asti on tehty 3¨ suoraputki.
Garretti on hyvä ahdin mut T04 sarjaan löytyy yhteensä jotain 100 eri siipi/kotelo vaihtoehtoa et vaikee sanoo tost ahtimest paljo,mut sil putkiston ja coolerin tilavuudella ei oo mitään merkitystä kun ahtimen tuotto versus putkiston tilavuus on niin pieni et se viive vois olla jotain millisekunnin luokkaa,enempi on hyötyä ilman jäähtymisestä. Joka tapauksessa t04 sarjan ahdin on iso,ja ainakin liian iso vakio pumpulle. vakio pumppu antaa riittävästi ainetta pikku kierroksille kun vielä ei ole ahtopainetta, ahdetun pumppukaan ei anna lisä ruokaa ilman painetta,eli vapari pumpun tehottomuus tulee esiin yläkierroksilla. Myöskään ei coolerin pikku vuodolla ole merkitystä ahtopaineeseen,ohjataanhan hukkaportin kelloakin joskus "bleedaamalla" ja pakoputki on sulla ainakin riittävä. En päässy tost sun tekstistä ihan jyvälle mut jotain hämminkiä sulla on muutenkin ahtimen kellon ohjauksessa. Imusarjan ilmaläppää sulla ei kai ole joten dump valveakaan ei,ja jos on ni heitä kuuseen.

__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.03.2014, 23:42
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Garretti on hyvä ahdin mut T04 sarjaan löytyy yhteensä jotain 100 eri siipi/kotelo vaihtoehtoa et vaikee sanoo tost ahtimest paljo,mut sil putkiston ja coolerin tilavuudella ei oo mitään merkitystä kun ahtimen tuotto versus putkiston tilavuus on niin pieni et se viive vois olla jotain millisekunnin luokkaa,enempi on hyötyä ilman jäähtymisestä. Joka tapauksessa t04 sarjan ahdin on iso,ja ainakin liian iso vakio pumpulle. vakio pumppu antaa riittävästi ainetta pikku kierroksille kun vielä ei ole ahtopainetta, ahdetun pumppukaan ei anna lisä ruokaa ilman painetta,eli vapari pumpun tehottomuus tulee esiin yläkierroksilla. Myöskään ei coolerin pikku vuodolla ole merkitystä ahtopaineeseen,ohjataanhan hukkaportin kelloakin joskus "bleedaamalla" ja pakoputki on sulla ainakin riittävä. En päässy tost sun tekstistä ihan jyvälle mut jotain hämminkiä sulla on muutenkin ahtimen kellon ohjauksessa. Imusarjan ilmaläppää sulla ei kai ole joten dump valveakaan ei,ja jos on ni heitä kuuseen.

niin siis käytössä on teollisuus mittari joka ei ole se tarkin vaan se missä on viivoja ja 1bar ja viivoja ja sitten 2bar. eli niiden mukaan olen sen laskenut, auto kun tuli mulle niin ahto syötöt tapissa 0,6bar ja vitullinen vihellys kuulu joka suunnasta ja hytti savussa. otin pakosarjan pois ja tarkastelin sitä niin joku hitsannut riittävällä lämmöllä saadakseen laipan kieroksi no se suoristettiin ja ahdot nousi 0,8bar, ehkä boost scrappina kävi kilossa mutta pääsääntöisesti 0,8bar, sitten tiputettiin syöttöä 1½ kierrosta ahdot pysy edelleen 0,7-0,8 tuntumassa. ja sitten kokeiltiin tuota suoraa putkea ja ekalla startilla ruuvattiin pumppuun niin paljon kun uskalti noin 2 kiekkaa lisää niin ahdot kävi 3vaihteella aika tasasesti 1,2-1,3 tuntumassa. mitään bleedejä ei ole välissä eikä kello ole käytössä kello on jumitettu kiinni asentoon, ja vaikea sanoa mikä carret on kyseessä mutta ihan tolkuttoman iso se on verrattuna siihen mitä yleensä on nähty tästäkin löytyy jotain kuvaa mutta ei tähän hätään. visioin itse tuossa jossain vaiheessa laittaa tuon ahtimen kaveriksi carretin t2 ahtimen jos heräisi alempaa kun tuolla ei ole mitään hyötyä näin metsä käytössä, ja epäilen syvästi ettei tuo ahtoputkisto kyllä vuoda kun ne kaikki tein uusiksi kun joku seppä oli ne hitsannut jollain ydintäytelangalla ja sauma oli sen mukaista. cooleri on viime syksynä ostettu mutta onhan ne uudetkin joskus vuotaneet.


sitten asiasta kolmanteen. mikähän mahtaa olla ln65 edessä vikana kun rengas liikkuu sivuttais suunnassa edes takas? laakeri on kunnossa ja keulan osat joskus uusittukkin, onko nämä juuri ne kuuluista kupariholkit? ja onko kellaan tuohon death wobleen mitään ratkaisua? rengas koneessä käytin vanteen niin väitti haluavansa 987gr painoa per puoli??? aika sadistinen ajaa tuolla woblaamisella, vai vaikuttaako asiaan mitään jos pullauttaa renkaat pois ja takas?
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.03.2014, 00:03
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.251
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
niin siis käytössä on teollisuus mittari joka ei ole se tarkin vaan se missä on viivoja ja 1bar ja viivoja ja sitten 2bar. eli niiden mukaan olen sen laskenut, auto kun tuli mulle niin ahto syötöt tapissa 0,6bar ja vitullinen vihellys kuulu joka suunnasta ja hytti savussa. otin pakosarjan pois ja tarkastelin sitä niin joku hitsannut riittävällä lämmöllä saadakseen laipan kieroksi no se suoristettiin ja ahdot nousi 0,8bar, ehkä boost scrappina kävi kilossa mutta pääsääntöisesti 0,8bar, sitten tiputettiin syöttöä 1½ kierrosta ahdot pysy edelleen 0,7-0,8 tuntumassa. ja sitten kokeiltiin tuota suoraa putkea ja ekalla startilla ruuvattiin pumppuun niin paljon kun uskalti noin 2 kiekkaa lisää niin ahdot kävi 3vaihteella aika tasasesti 1,2-1,3 tuntumassa. mitään bleedejä ei ole välissä eikä kello ole käytössä kello on jumitettu kiinni asentoon, ja vaikea sanoa mikä carret on kyseessä mutta ihan tolkuttoman iso se on verrattuna siihen mitä yleensä on nähty tästäkin löytyy jotain kuvaa mutta ei tähän hätään. visioin itse tuossa jossain vaiheessa laittaa tuon ahtimen kaveriksi carretin t2 ahtimen jos heräisi alempaa kun tuolla ei ole mitään hyötyä näin metsä käytössä, ja epäilen syvästi ettei tuo ahtoputkisto kyllä vuoda kun ne kaikki tein uusiksi kun joku seppä oli ne hitsannut jollain ydintäytelangalla ja sauma oli sen mukaista. cooleri on viime syksynä ostettu mutta onhan ne uudetkin joskus vuotaneet.


sitten asiasta kolmanteen. mikähän mahtaa olla ln65 edessä vikana kun rengas liikkuu sivuttais suunnassa edes takas? laakeri on kunnossa ja keulan osat joskus uusittukkin, onko nämä juuri ne kuuluista kupariholkit? ja onko kellaan tuohon death wobleen mitään ratkaisua? rengas koneessä käytin vanteen niin väitti haluavansa 987gr painoa per puoli??? aika sadistinen ajaa tuolla woblaamisella, vai vaikuttaako asiaan mitään jos pullauttaa renkaat pois ja takas?
Vielä tosta kone hommasta sen verran et yks syy ahtopaineen seilaamiseen voi olla se et se kello ei pysy kiinni vaan tuppaa pakopaineen vaikutuksesta aukeamaan,lisäjousella vois kokeilla mut paras ois rajapaineventtiili. Jos meinasit toista ahdinta nykyisen rinnalle ni en suosittele,sen kanssa ei oo sitte helppoa. Ja kuten sanottua sillä ei oo mitään merkitystä ahtopaineeseen jos hitsisaumasta vähän pihisee,verrokkina voi pitää et vaikka poraa 3mm reijän cooleriin ni ei mitään merkitystä,helvetillinen pihinä kylläkin. Ton koneen toimintaan parannusreseptiksi sanoisin et 1.kunnon turbollisen pumppu. 2.kunnon ahdin, ja pakosarja kunnollinen.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.03.2014, 11:26
jmtr83 jmtr83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.12.12
Sijainti: loimaa, suomi
Viestit: 122
Perusasetus

ln65 vaihdelaatikko


Mitkäs vaihdelootat sopii tollaseen 87 ln65 hiluxiin? Mulla meni nyt puolen vuoden sisään toinen laatikko, ja aattelin et mahtasko siihen olla mahollista saada jotaki vähä vahvempaa laatikkoo. Tai jotain hyviä vinkkejä et mikä sen mahtaa rikkoo. Viime kerralla koko loota laakeroitiin. Ajettu nätisti, eli ei oo revitty eikä juristettu liian isolla vaihteella. Vähän sitä on piristelty turbotettu yms... mut ei nyt pitäis viä liikaa olla. Vai onko tässä taas vaan ollu se kuuluisa paska tuuri..?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 06:13 (GMT +2).