![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Kyllähän tommonen tarpeen tullen irtoo ihan 60kg sälliltäkin jos tekniikka edes pikkasen hallussa. Ja jos tuntuu että ptää kokoajan irroitella niin suosittelen kevyempää pyörää tai kestopäällystettä ajoalustaksi. ![]() Ei herneitä, mutta vinssin kanssa saa jumpata loppupeleissä melkeen enempi jos yksin meinaa selvitä.... Ei ku kovaa ajoo vaan! ![]()
|
|
||||
|
||||
![]()
at painaa 270kg
vanha rämmä odottelee projektina... sähköt temppuilee hyvin harvoin sitä niin jumissa on ettei ajamalla tai käsipelillä ylös saa... viimekesänä oli turhankin kompromissi cirak rengas takana kun vanhemmiltani karkasi koirat metsään niin niitä etsiessä olin ajellut jo kolmatta tuntia metsäpolkuja ja ryteikköjä... yhdestä ojasta jo kertaalleen olin repinyt ylös keppien avulla onnistuin sitten suohon hetteikköön upottamaan pohja panssaria myöden ![]() pystyssä pysyi hyvinkin jämäkästi ja huilasin hetken... lähimpiin teihinkin oli muutama kilometri niin kävi siinä mättäällä istuessa mielessä kaikenlaista ![]()
(lukihäiriö useasti kirjoituksiini iskee eikä välimerkit löydä paikkojaan) ajo ja harrastekalustossa seka käyttäjä ![]() projekti kalustoa laidasta laitaa (moni kesken eräisenä mieltä vaivaamassa) autoja, pyöriä, veneitä... www.nmb.fi kennel neulavuori(facebookissa) |
|
|||
|
|||
![]() En kerinnyt yhtään kertaa jäämääm kiinni tuolla DR-600
Siis kevennetty ja viritetty suzuki...
Mutta noita pienempiä, etupäässä mopoja on tullut "nosteltua/kannettua suosta" enemmän kuin tarpeeksi, ja silloin mopo painoi 50 kg, ja minä 70kg, elämäni kunnossa! tuo 600dr painoi varmaan n. 140 kg, ja minä himppu vähemmän.. siis semmoisessa rämeessä, missä "tipuin" solikan kanssa, ei riitä varret ajokengissä, ja kahluuhaalareissa ei pääse eteenpäin! Mutta kun mieli veti noille pehmeille, niin tuli suunniteltua tuota vinssiä: Jostain uudemman auton vinkkarin moottorista välitykset esim. ison porakoneen vaihteiston kautta vaihdepyörän ketjulle. Siis koko vinssi on kiinni vajaan metrin päässä Noposta ja esim. 2 metriä kettinkiä kiinnittyy räikkäliinalla puuhun/maa-ankkuriin. Ja tuo vajaa 2 metriä oli tarkoitus tulla tuolla Nopon 8 Ah akulla..... ja olisi sopinut pieneen tilaan.... Mutta kun tuo toinenkin nilkka/jalkaterä päätyi leikkauspöydälle, niin jäi tekemättä. ja nyt enää 2- rattaisia on polkupyörä ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kuvas at:n kuivapaino on jotain 185kg paikkeilla. Mitä sulla on kyydissä että saat painon tohon 270kg?
![]() Märkäpaino 237kg. Ölpät ja bensat sun muut mukaan laskettuna. Tankki täynnä... |
|
|||
|
|||
![]() Työkalut.
Itse sain aikanaan hyvän neuvon ku ei meinannu piikki nousta mäkeä ylös eikä jaksanu työntää: ota vyörepusta työkalut ja pura se mopo osiin ja heittele ne hilut tänne mäen päälle,sit kasaat sen uudestaan.
![]()
|
||||
|
||||
![]()
kytkettävä etuveto ...
|
|||
|
|||
![]()
Osta strapulli liina/talja, toimii erittäin hyvin pyörä ja kelkka jumeissa, ei paina paljoa ja voi muulloin käyttää normi liinana. Kannattaa vain opetella liinan pujotus talja malliin jo kotona.
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu vinssiä suzukiin | kellukka | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 13.09.2013 19:47 |
Ostetaan pikku nosturi pikku kuorma-autoon | poiu | O/M/V Muut | 0 | 06.09.2013 05:34 |
Puolittaja moottoripyörään? | Nostokurki | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 02.08.2012 00:35 |
Vinssiä hj60 | MOOMI | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2012 15:32 |
M: 2 vinssiä | kuutar | O/M/V Muut | 0 | 24.01.2004 19:53 |