Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.02.2014, 21:39
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.615
Perusasetus

Laitankin tähän ristinivel ym. osanumero/mittalistaa, niin ei tarvi niitä ettiä jos jotain spesiaalia suunnittelee.

Ulkolukolliset ristikot:

Sarja Leveys Kuppi Spicer osanro.
1310 3.219 1.062 / 1 1/16" 5-153X 5-1310X
1330 3.622 1.062 5-213X 5-1330X
1350 3.622 1.188 5-178X 5-1350X
1410 4.188 1.188 / 1 3/16" 5-160X 5-1410X
1480 4.188 1.375 5-188X

Sisälukolliset (leveys mitataan lukoista):

GM
3RL/S44 2.556 1.125 5-3147X

Dodge
7260 2.125 1.078 5-789X
7290 2.622 1.126 5-811X
DANA 60
3.000 1.375 SPL55-3X 5-806X

http://www.driveshaftspecialist.com/...D%20Guide.html

http://spicerparts.com/products/driv...otive/u-joints


Kardaanin liukujen spooriakseleita:

http://www.dennysdriveshaft.com/c836...slip_yoke.html

Liukuja:

http://www.dennysdriveshaft.com/c461...iveshafts.html

Pyörännavan/vetoakselin mutteri:

Spicer #46085

Seisontajarruvaijerit (CCLB):

BC94690 etummainen
BC94689 välivaijeri
BC95073 takavasen
BC95222 takaoikea

Huolto-osien numeroita:

Ilmanputsari WIX 46293
Apulaitehihna GATK080653 w/o AC

__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96

Viimeksi muokannut HeikkiH : 13.06.2014 09:42
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.03.2014, 15:00
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.615
Perusasetus

Eräänä iltana kotiin ajellessa mietin että pitäis varmaan laitella vaihteiston jäähyn putket uusiksi, ovat aika huonolla hapella olleet aina mitä tuo kärry on mulla ollut. Ihmeen hyvin ovat kestäneet silti, mitä nyt pieniä vuotoja ollu liitoksissa (letkua-putkea-letkua-putkea tyyppinen linjasto). Pääsin pihaan ja hain koiran sisältä. Tielle kävellessä katselin että onpas märkä pyöräkaivo, jossain ollu iso lammikko. Eikun hetkinen, pakkasta, ei täällä ole vettä missään! Tarkemmin ku katsoi niin etuakselista lähtien oli öljyä joka paikassa:





Helppohan se vuotopaikka oli löytää ku ei ollu eka kerta Viime marraskuussa meinattiin jäädä matkalle ku alkoi oksentaa öljyä alustaan, keulasta perään tasainen ATF-kuorrutus. Kattelin että kaikki on kiinni, ei ole letkuja halki, mut jostain vuotaa. Putsasin, ajoin, vuotaa. Viimoseltaa löyty ku pihdeillä puristelin letkua niin huomasin että ei olekkaan enää putken päällä. Klemmari oli tiukalla mut oli vaa luistanu sen verran taakse et öljy pääs puskemaan välistä. Kiristin huolella ja öljyn täytön jälkee matka jatkui. Työpaikalla alustan pesu, ja kun se liitos piti niin se sitten pääs unohtumaan

Taidan vetää ihan ykskudos hytikka letkut, putket tietty auttais jäähdyttämisessä mutta ovat työläämmät taivutella, ja letkut saa laiteltua paremmin suojaan.

Laatikon liitännät on 1/4" NPT, lämmönvaihtimen etummainen 1/2" NPT ja taaempi 3/8" NPT. Overdriveltä poimittua tietoa (kiitos Pertura), että NPT-uros - AN-uros adaptereilla ja JIC-liittimillä saa myös tehtyä. AN-JIC liitos ei kestä kovaa painetta, mutta jäähylinjassa ei ole kuin noin 1 bar painetta niin toimii ongelmitta.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96

Viimeksi muokannut HeikkiH : 09.03.2014 12:18
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.03.2014, 15:19
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Mä tein aikonaan omaani täysin hydeletkusta linjat kun eräällä metsätiellä pääsi sulaan laatikon kyljestä se orkkis muovinipsuliitossysteemi. Omassa autossa ainakin oli lämmönvaihtimella samankokoset kierteet. Niissä tosin on joku muhvi/adapteri siinä kierteessä muistaakseni. Hydropisteellä ei tosin ollu muuta 2-kudosletkua niin tuli ainakin kestävät. Lämpöanturin kanssa joutu vähän järkeilemään, mutta sai senkin kyllä paikalleen ja toimivaks.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.03.2014, 12:36
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.615
Perusasetus

Pitää selvittää nuo vaihtimen kierteet, googlella etin tietoa ni sieltäki löyty molempia, eli samaa kokoa ja eri kokoa kerrottiin. Samaten lootan päässä olevat kierteet oiskin NPSM:mät NPT:n sijaan.

Sen lämpöanturin jätän suosiolla pois, se valon sijoitus on ihan järkyttävän huono. Tuurilla saatan sen huomata pimeässä, mutta muutenhan se on ratin kehän takana piilossa. Mekaaninen mittarihan siinä kojetaulun päällä on, niin siksikin valo on täysin turha.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.03.2014, 13:02
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Villeri Näytä viesti
Mä tein aikonaan omaani täysin hydeletkusta linjat kun eräällä metsätiellä pääsi sulaan laatikon kyljestä se orkkis muovinipsuliitossysteemi. Omassa autossa ainakin oli lämmönvaihtimella samankokoset kierteet. Niissä tosin on joku muhvi/adapteri siinä kierteessä muistaakseni. Hydropisteellä ei tosin ollu muuta 2-kudosletkua niin tuli ainakin kestävät. Lämpöanturin kanssa joutu vähän järkeilemään, mutta sai senkin kyllä paikalleen ja toimivaks.
siitää metsätiereissusta saikin jeepimies röyhistellä höyheniään kun dogea hinaamaan... ja saihan siitä viikon verran räkätautia ja kuumettakin kaupanpäälle mutta taitaa olla vään kaikissa mopareissa tuota samanlaista lapsentautia laatikon putkissa ettei ne kestä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.03.2014, 13:08
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

ne orkkis putket on ihan peestä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.05.2014, 18:59
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.615
Perusasetus

Nyt on vähän isompi pakoputki turbolta taakkepäin. Jonkun aikaa meni ilman vaimenninta, mutta lopulta alkoi v*tuttaa se meteli ja jytinä!



UsPartsilla olis ollu Magnaflown 12770 pönttö reilulla satkulla, mut saldo nolla ja ei ollut varmaa että tuleeko lisää kesäkuussa vai millon, joten tilasin Trailconista tollasen kivan pöntön, eikä se lopulta ollut kuin kympin Magnaflota kalliimpi:



Sisälläkään ei ole nokea keräävää villaa:



Ja ääni on nyt just passeli
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96

Viimeksi muokannut HeikkiH : 29.05.2014 10:02
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.05.2014, 10:52
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.615
Perusasetus

Viime viikolla oli kelit jo sellaiset, että ilmastointikin olisi ihan hyvä olla kunnossa, niin laitoin huoltolaitteen kiinni. Mittarit ei värähtäneetkään, joten jossain on reikä, ei se muuten tyhjäksi pääse. Typpeä järjestelmään 10 barin paineella ja suhina alkoi kuulua lauhduttimen suunnalta. Hienoa, joku oksa tökänny siihen reiän Vaan kun yritin paikallistaa reikää, niin se olikin tuolla vaihteiston öljyjäähyn ja lauhduttimen välissä:



Tarkalleen ottaen tuon kannakkeen alemman ruuvin takana:



Vaikka tuon oli pesevinään hyvin, niin silti oli savipaskaa jäänyt joihinkin paikkoihin, ja näkyyhän sitä olevan tuolla välijäähyn ripojen välissäkin. Ilmeisesti syöpynyt puhki tuo lauhduttimen putki, koska mikään mekaaninen osuma ei ole sitä voinut aiheuttaa. Tuossa päädyssä putket tekevät vain mutkan, ja reikä on tuon U-profiilin ja putken välissä:



Pitää puskuri tehdä valmiiksi ja kunnon suoja noita kennoja varten, ihmeen hyvin ovatkin pysyneet ehjänä. Hankkii sitten uuden lauhduttimen, tai purkaa koko kylmästöinnin pois kun hyvin sitä pärjäs viime kesänkin, ei se silloinkaan kunnolla toiminut. Siinä on kuitenkin useamman satasen remontti kun vaikka se periaatteessa toimiikin, niin talven aikana katoaa ainetta about puolet. Ainoa looginen paikka on kompuran akselin tiiviste, kun missään muualla ei näy väriaineen jäämiä. Kompura, lauhdutin, kuivain, orifice tuubi + mahdollinen nesteputki... Toki kompuraan voi yrittää vaihtaa tiivisteen ja tuon lauhduttimenkin voi periaatteessa korjata, pitää nyt ekaks tutkia että moniko putki siitä on pehmennyt.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
cummins, dodge, ram


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Käyttis LJ Gulo Maasturiprojektit 36 24.03.2018 17:53
Ostetaan käyttis JariTi O/M/V Ajoneuvot 4 07.03.2011 13:40
Ostettu Dsl käyttis ranke O/M/V Ajoneuvot 1 03.04.2010 18:20
Ostettu Halpa käyttis karvanoppa O/M/V Ajoneuvot 0 23.10.2009 10:32
NORT:in safarointi päivä 29.8.09 JV73 Tapahtumat 63 22.10.2009 09:18


Sivu luotu: 09:22 (GMT +2).