Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.02.2014, 19:40
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make1978 Näytä viesti
eli ois tallille eksynyt ehjä t3t4 garretti pako a/r 0,63 ja siipi koko 56mm eli tähän asti varmaan aikapasseli(siis pakopuolelta) 3,3l kutos dieselin hyrräksi. kyseessä siis patrolli ja teho tavoite 16-180hv
mutta..se imupuoli..kompurasiiven koko on tossa 59mm ja kysymys kuuluukin onko tosta jotain haittaa käytännössä(tai vaikka teoriassa)?
  • GT32
  • Imu 47mm / pako 54mm
  • A/R 0,69 hukkaportilla

tossa vertailunvuoksi.
noita gt 32:a on nyt vissiin muutamassa patrollissa, se on ihan ok kokoinen. 1,2bar painekello vakiona.
pikkasen aiemmin oli max ahdot tuolla entisellä t3.lla, no se pyöri viel auton sammutuksen jälkeenkin. tuo pienempi oli kärryn vetoon tosi ihana. 140hv sillä oli 1.2bar paineella. pakopainetta ollu varmaan ainakin tuplat.
kyllä toi gt32;nkin herää turbonvakiopumpulla n1500-2000 ja vetää ylemmäksi, parempi driftata tuolla ei oo mitattu kun ei toi pumppu pelaa kunnolla.. ei toimi kaasupohjassa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.02.2014, 20:02
make1978 make1978 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.11
Sijainti: tampere
Viestit: 122
Perusasetus

joo tota gt32:sta on moni kehunut.ja on tiedossa toi patrollin tapa jakaa akseli kahteen osaan

nyt meni homma sekaseks kattelin ton ahtimen mukana tullutta speksi lappua ja tiedot on seuraavat imu a/r .60 imusiipi50,8mm pako a/r.63 pakosiipi 55,8mm..

toihan kuulostais hyvältä mutta tosiaan kun mittasin noi siivet niin pakosiipi tosiaan oli ton ilmotetun kokonen mutta imusiipi siis todellisuudessa 58mm..

oliks tossa nyt jotain mitä mä en ymmärrä tosta mitotuksesta..hä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.02.2014, 01:50
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Vähän ohi aiheesta...


Mutta noissa (vanhimmissa?) patroleissa ei edes tuo "öljynvaihdossa" päivitetty kampiakseli kestä turbottamista, ja kuten tiedämme, ilmaista energiaa ei ole; kaikki energia, minkä turbo ottaa pakokaasuista, näkyy paine-erona turbiinisiiven molemmin puolin; ja koska pakoputkiston painehäviötä yritetään pienentää pakoputkistoa avartamalla, niin pakopaine on aikalailla merkittävässä osassa turbon turbiinin/ahtimen akselin tehonsiirrossa, ottaen huomioon MUUTAMA muuttuja...
Mutta JOS kampiakseli katkeaa, niin Jälki ahdetun sd33 tapauksessa ei liene kyse värinöistä/resonassista, vaan siitä, että kierokanki painaa liian lujaa kampiakselia... myös pakotahdin aikana...
Joissain ahtamattomissa dieselmoottoreissa kampiakselin pukit ja /tai pultit antoi periksi reipas? 30v sitten....
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.02.2014, 17:01
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Mutta noissa (vanhimmissa?) patroleissa ei edes tuo "öljynvaihdossa" päivitetty kampiakseli kestä turbottamista, ja kuten tiedämme, ilmaista energiaa ei ole; kaikki energia, minkä turbo ottaa pakokaasuista, näkyy paine-erona turbiinisiiven molemmin puolin; ja koska pakoputkiston painehäviötä yritetään pienentää pakoputkistoa avartamalla, niin pakopaine on aikalailla merkittävässä osassa turbon turbiinin/ahtimen akselin tehonsiirrossa, ottaen huomioon MUUTAMA muuttuja...
Mutta JOS kampiakseli katkeaa, niin Jälki ahdetun sd33 tapauksessa ei liene kyse värinöistä/resonassista, vaan siitä, että kierokanki painaa liian lujaa kampiakselia... myös pakotahdin aikana...
Joissain ahtamattomissa dieselmoottoreissa kampiakselin pukit ja /tai pultit antoi periksi reipas? 30v sitten....
Kilon paineilla kestää kyllä, tosin en oo kokeillu "urku auki kiekat tapissa yli minuutin vetoja".. ei vaan ole ollut tarvetta Ja siitähän nuo vaparit on hyviä et niitä löytyy vielä ja ne on halpoja, eli menetys konerikon sattuessa on ehkä 150e ja muutama miestyötunti.. ja taas ollaan viisaampia vastaisuuden varalle, pienennetään syöttöjä pikkusen
__________________
WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Radiopuhelin tietäjiä??? Glutton Tekniikka & Jutustelu 10 28.01.2014 19:09
Sprintteri tietäjiä? Arpe Tekniikka & Jutustelu 9 03.01.2014 21:28
pesukone tietäjiä? k81 Chit-Chat 1 13.02.2013 21:41
pesukone tietäjiä?? k81 Chit-Chat 45 27.10.2012 18:11
phbb foorumin tietäjiä? Repro Chit-Chat 12 30.08.2011 07:24


Sivu luotu: 09:35 (GMT +2).