Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.02.2014, 01:50
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Vähän ohi aiheesta...


Mutta noissa (vanhimmissa?) patroleissa ei edes tuo "öljynvaihdossa" päivitetty kampiakseli kestä turbottamista, ja kuten tiedämme, ilmaista energiaa ei ole; kaikki energia, minkä turbo ottaa pakokaasuista, näkyy paine-erona turbiinisiiven molemmin puolin; ja koska pakoputkiston painehäviötä yritetään pienentää pakoputkistoa avartamalla, niin pakopaine on aikalailla merkittävässä osassa turbon turbiinin/ahtimen akselin tehonsiirrossa, ottaen huomioon MUUTAMA muuttuja...
Mutta JOS kampiakseli katkeaa, niin Jälki ahdetun sd33 tapauksessa ei liene kyse värinöistä/resonassista, vaan siitä, että kierokanki painaa liian lujaa kampiakselia... myös pakotahdin aikana...
Joissain ahtamattomissa dieselmoottoreissa kampiakselin pukit ja /tai pultit antoi periksi reipas? 30v sitten....

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.02.2014, 17:01
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Mutta noissa (vanhimmissa?) patroleissa ei edes tuo "öljynvaihdossa" päivitetty kampiakseli kestä turbottamista, ja kuten tiedämme, ilmaista energiaa ei ole; kaikki energia, minkä turbo ottaa pakokaasuista, näkyy paine-erona turbiinisiiven molemmin puolin; ja koska pakoputkiston painehäviötä yritetään pienentää pakoputkistoa avartamalla, niin pakopaine on aikalailla merkittävässä osassa turbon turbiinin/ahtimen akselin tehonsiirrossa, ottaen huomioon MUUTAMA muuttuja...
Mutta JOS kampiakseli katkeaa, niin Jälki ahdetun sd33 tapauksessa ei liene kyse värinöistä/resonassista, vaan siitä, että kierokanki painaa liian lujaa kampiakselia... myös pakotahdin aikana...
Joissain ahtamattomissa dieselmoottoreissa kampiakselin pukit ja /tai pultit antoi periksi reipas? 30v sitten....
Kilon paineilla kestää kyllä, tosin en oo kokeillu "urku auki kiekat tapissa yli minuutin vetoja".. ei vaan ole ollut tarvetta Ja siitähän nuo vaparit on hyviä et niitä löytyy vielä ja ne on halpoja, eli menetys konerikon sattuessa on ehkä 150e ja muutama miestyötunti.. ja taas ollaan viisaampia vastaisuuden varalle, pienennetään syöttöjä pikkusen
__________________
WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Radiopuhelin tietäjiä??? Glutton Tekniikka & Jutustelu 10 28.01.2014 19:09
Sprintteri tietäjiä? Arpe Tekniikka & Jutustelu 9 03.01.2014 21:28
pesukone tietäjiä? k81 Chit-Chat 1 13.02.2013 21:41
pesukone tietäjiä?? k81 Chit-Chat 45 27.10.2012 18:11
phbb foorumin tietäjiä? Repro Chit-Chat 12 30.08.2011 07:24


Sivu luotu: 00:15 (GMT +2).