Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.02.2014, 13:18
tommi j tommi j ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 10.06.12
Sijainti: Imatra
Viestit: 24
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Jos se lisämaa helpotti,Niin vois kuvitella että joku koneen tärkeistä antureista olis sökö/huonosti maadoittunut,Yleensä toi lisämaa nostaa hieman sitä antureille tulevaa syöttöjännitettä ja sen ansiosta toimii tipan paremmin...

Mitä tulee syöttöjännitettä vaikka tolle mapille?Pitäis olla n.5v
Sitäkin voi koittaa että "lisä maadoitta" suoraan vaikka ton map-anturin(yleensä niillä on yhteinen maa,joten kaikkia antureita ei tarvitse maadoittaa)

EDELLÄ mainittu ainoastaan siinä tapuksessa jos toi syöttöjännite olis paljon alle ton 5.voltin...

MItä jos bensapumpulle antaa suoraan virtaa ja mittaa tota bensanpainetta samalla,Alkaako bensanpaine hiipua sitä myöden mitä pidempään pumppu on päällä??
Kiitos tiedoista olen saanut jo monta "vikkiä" yritän huomenna alkaa toteuttamaan niitä, kerro kyllä onko niistä ollut apua. Ajattelin vielä investoida uuden bensapumpu (noin 120e) jos näistä tiedoista ei ole apua. itsetäni alkaa tutua että vika voisi löytyä noista suuttimista niikuin on ehdotettu. en vain ole ikinä purkanut kyseistä rakenelmaa, voisiko vika löytyä sieltä?em "tukossa "tai vastaavaa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.02.2014, 14:55
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tommi j Näytä viesti
en vain ole ikinä purkanut kyseistä rakenelmaa, voisiko vika löytyä sieltä?em "tukossa "tai vastaavaa.
Suuttimet irtoaa puristamalla nuo "käpälät" yhteen ja vetämällä ne pois porauksestaan. Nuo suuttimet kärjet karstoittuu aikaa myöten ja jäävät vuotamaan. Rakenteeltaan ne on jousikuormitteiset, eli kun saavutetaan tietty paine niin ne aukeavat. Siinä parannetussa versiossahan ne poppet-suuttimet on korvattu sähköisellä suuttimella.
Ja samaten sen putki sinne suuttimelle saattaa vuotaa myös.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.02.2014, 15:57
tommi j tommi j ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 10.06.12
Sijainti: Imatra
Viestit: 24
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Suuttimet irtoaa puristamalla nuo "käpälät" yhteen ja vetämällä ne pois porauksestaan. Nuo suuttimet kärjet karstoittuu aikaa myöten ja jäävät vuotamaan. Rakenteeltaan ne on jousikuormitteiset, eli kun saavutetaan tietty paine niin ne aukeavat. Siinä parannetussa versiossahan ne poppet-suuttimet on korvattu sähköisellä suuttimella.
Ja samaten sen putki sinne suuttimelle saattaa vuotaa myös.
Tiedätkö käykö se parannettu versio vm:95 vorteckin koneseen vai 96 ylös päin?. Joku on sanonut minulle että vm:96 on toisenlainen kone.KIITOS . (tämä on toinen viesti ensimmäinen taisi hukku jonnekkin?)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.02.2014, 19:32
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tommi j Näytä viesti
Tiedätkö käykö se parannettu versio vm:95 vorteckin koneseen vai 96 ylös päin?. Joku on sanonut minulle että vm:96 on toisenlainen kone.KIITOS .
Kone itsessään lienee samanlainen, eroa on ruiskutusjärjestelmässä. Selkeä muutos oli vasta -02, kun LU3 kone esiteltiin. 92-95 (L35) koneissa on CPI, ja 96-02 (LF6) koneissa on CSPI, eli se muutos sarja ei käykkään vanhempaan. CPI järjestelmä ampuu joka suuttimesta samaan aikaan, kun taas tuo CSPI on sekventiaalinen, eli sytytysjärjestyksen mukaan ampuu suutin kerrallaan. CPI:ssä jos tulee yhteenkin suuttimeen vika, niin koko paketti pitää vaihtaa.

http://chevythunder.com/gm_cpi_and_cspi_19922004.htm
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.02.2014, 21:01
tommi j tommi j ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 10.06.12
Sijainti: Imatra
Viestit: 24
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Kone itsessään lienee samanlainen, eroa on ruiskutusjärjestelmässä. Selkeä muutos oli vasta -02, kun LU3 kone esiteltiin. 92-95 (L35) koneissa on CPI, ja 96-02 (LF6) koneissa on CSPI, eli se muutos sarja ei käykkään vanhempaan. CPI järjestelmä ampuu joka suuttimesta samaan aikaan, kun taas tuo CSPI on sekventiaalinen, eli sytytysjärjestyksen mukaan ampuu suutin kerrallaan. CPI:ssä jos tulee yhteenkin suuttimeen vika, niin koko paketti pitää vaihtaa.

http://chevythunder.com/gm_cpi_and_cspi_19922004.htm
KIITOS hyvästä palautteesta kun jaksoit minua auttaaa (on selvät kuvat)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.02.2014, 21:12
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tommi j Näytä viesti
KIITOS hyvästä palautteesta kun jaksoit minua auttaaa (on selvät kuvat)
Eipä mitään. Muutama vuos sitte oli suunnitelmissa Vortec koneinen Tahoe, niin silloin tuli perehdyttyä tohon polttoainejärjestelmäänkin. Siinä oli jo tuo sekventiaaliruisku ja silloin luin tosta konversiosta, mut nyt tuli tuokin opittua että 4.3 litraisessa on CPI, kun vastaavan ikäinen 5.7 taas on TBI.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.02.2014, 16:45
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
kun vastaavan ikäinen 5.7 taas on TBI.
Vai TPI?
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.02.2014, 21:20
tommi j tommi j ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 10.06.12
Sijainti: Imatra
Viestit: 24
Perusasetus

Terve sain tänä iltana astron käyntiin, kun vaihdoin bensatankkiin uuden pumpun (entinen oli todennäköisesti lopussa paine noin 4 baria) uudessa pitäisi myyjän mukaan olla 5-8 baria? en ole kyllä mitannut riiti kun sain koneen käyntiin. Tyhjä käynti kyllä "ontuu" en tiedä johtuuko se siitä että putkessa ruoste vaurio "vuotaa" laitan huomenna kuntoon jos vaikka auttais asiaan.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
astron bensa paine, ongelma


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
chervolet astron bensa mittari Bullit-69 Tekniikka & Jutustelu 0 13.01.2014 15:50
Ostettu astron simpukka offi81 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 31.01.2010 15:04
Myydään Astron jarrupääsylinteri Jeeper O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 01.09.2008 10:51
Ostettu astron pakosarja Jii-Jii O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 10.07.2008 16:29
M: Astron V6 imported_offroadjouni O/M/V Muut 0 07.02.2003 08:54


Sivu luotu: 11:47 (GMT +2).