![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mikään merkkihuolto eikä kukaan muukaan täysjärkinen ei tee noita jarruja alle 1.5 h/pää, lohkarista ja sisäpistokkeesta helposti 3h. Ton hehkut on normi mittapuun mukaan mulkut vaihtaa, niistä helposti otetaan 2-3h. Takatuen puslista vähintään 2-3h ja sitä rataa. Jos aikoo ylipäätään kuitilla missään teettää mitään kannattaa kysyä varmaan etukäteen tarjous valmiiksi. Meillä kävi yks tommonen pari vkoa sitten, kaveri kysyi tarjouksen, hyväksyi ja maksoi noutaessaan sen yli 5k€ mitä sovittiin. Ja tänään luovutin yhden renegaden johon tehtiin huolto+lootaöljyt+takajarrut kokonaan ja yks jarrumäntä, laskua 1150€. Ei pidä ostaa jeeppiä jos ei oo lompakko kunnossa ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei pidä ostaa mitään autoa ilman hyvinvoivaa lompakkoa, jos meinaa viedä auton korjaamolle fiksattavaksi
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Jollei ole tiloja eikä muutakaan paikkaa ropata niin pakko...Lainaus:
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
No Jeeppi oli kolme päivää...
Mutta kuten tuossa aikaisemmin tuli esille, siinä oli kahvi- ja ruokatauot mukana, kaiken lisäksi, asentaja korjaili kavereiden autoja siinä välillä. Asiahan on vähän kesken, työn laatukaan ei ole päätä huimaava, mutta näillä mennään, hoidetaan lasku pois ja ns. takavaloäänestys. Varoituksena muille, ettei kannata teettää ilman tarjousta yhtikäs mitään. v-käyräkin on jo sopivasti laskenut, jos olisi ollut itsellä aikaa ja lämmin talli tai kesä nuo hommat olisi pystynyt itse tekemään.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Toisaalta könttähinta kannustaa myös tekemään vaaditut työt mahdollisimman nopeasti ja halvalla katteen maksimoimiseksi. Asiakkaalle hyvä,auton saa nopeasti takaisin ajoon ja tuleva kustannus ei yllätä,mut entä työn laatu?? Jokainen jarrupaloja vaihtanut tietää,että siihen ei kauaa mene jos puristaa hiukan ruostuneet ja jumittavat männät pohjaan ja lykkää uudet palat paikalleen. Valmis ja ei ku ajoon Ihan eri savotta jos aukoo sylinterit,putsailee ja herkistelee kaikki toimivaks. Periaatteessa sama työ,mut aikaa menee neljäkertaa enemmän. Toisaalta toimiikin montakertaa kauemmin.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Tähän tapauksen ei sinänsä liity mutta.. A4 -03 audi ja pyöränlaakeri eteen..
Tunnin homma eli korjaamolla noin 50-100€. 3-4 tuntii ku oli mennyt oli laakeri edelleen omalla paikalla. Tukivarsien pultit ( perus juttu ) istu pikkasen tukevasti kiinni = pormaamalla+taikomalla veke. Aikaa meni about +4 tuntii että laakeri oli vaihdettu. Hinta olis pompannu 4 kertaseksi ilman "sopimusta". Kaverin ( asentaja siis ) kanssa vkn.loppuna vaihdeltiin niin ei tullut yllätyksenä muuta kuin helvetinmoinen homma ja kaverin suunnitelmat uusiksi.. ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Kaikenlaista voi sattua. Volvon raskaalla laitettiin edelliseen työkaluun H3 työvalot kylkiin. Okei bussikori ym, mutta ne apinat turasivat hommaa 13 tuntia. Sitä laskua ei todellakaan maksettu täysimääräisenä. Eikä taidettu käydä siinä puodissa neljään vuoteen.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Edessä menee oikeasti noin 20min puoli ja takana noin 40min puoli.
Elikkä kaksi tuntia pitäisi riittää kyseiseen toimenpiteeseen. Autopuolen laskutuksista en tiedä mitään, mutta esimerkiksi moottorisahan männän ja sylinterin vaihto. Suositusaika 1,5 tuntia, vaihtoon menee noin 15 minuuttia samalla tulee vaihdettua paljon muutakin.... bensaletku, bensansuodatin, tulppa, säätö ja koekäyttö. Laskutus ainoastaan yksi tunti
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Paljos se kolme päivää makso?
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Varmaan selviää maanantaina tuon huollon hinta, tuntiveloitu 50€, joten ei sinänsä paha hinta, mutta niinkuin tässä kirjoittelinkin ammattiasentajan käyttämät tunnit vähän ihmetyttää ?
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#14
|
|||
|
|||
![]() Edelleenkään ei kokemusta k.o autosta...Lainaus:
Tuo tuntiveloitus, 50e, viittaa johonkin pieneen korjaamoon? ja jos tuntiveloitus olisi 8 h/pv, niin 1200 euroa? ja jos remppasi myös muita autoja siinä sivussa, niin vielä vähemmän, kait? Merkkikorjaamolla tuntihinta on lähes tuplat? ja sielläkään ei tehdä ihmeitä... Ja vielä korostan sitä, että nuo esim. Autodatan ajat, käsittääkseni ohjeajat koskee vain uudehkoja autoja, ja ammattitaitoisia asentajia? Kuten jo tuossa aikaisemmin kommentoin, Oman Wararenkaan kytkinlevyn vaihtoon määritelty aika meni suurimmalta osaltaa kuskin puolen alapallonivelen irroitukseen! toki Focus on 2v vanhempi. JA tuo kokonaisurakkahinnoittelu: se tehdään sen mukaan, että paljonko aikaa JA ylimääräisiä OSIA maksimissaan menee; Siis kyseessä riskinotto, ja AINAKIN Taannoin minä pistin noihin kerrointa... (jos noissa Firma pärjäsi, niin kaikki katseli papereita, ja seuraavaan... Ja JOS... niin kaikki katseli... Ja tosiaankin jos tuo lasku on reilu 1000 e, niin ei ainakaan Merkkiliikkeestä parempaa tarjousta saa... Mutta jos haluaa tietää hinnan etukäteen; niin sitova tarjous! Normaalissa VAG- nokkaremmin vaihdossa vaihdetaan mm. useampi M10 pultti uuteen, toki eihän ne kovin paljoa maksa.... jokusen euro... mutta loppulaskussa näkyy... ![]() PS. en viitsi kysyä huoltotarjousta tuosta jonsered Raket 452(?):stä, kun se nyt kuitenkin on auttavasti toimintakunnossa, ettei palaudu pahvilaaikossa osina... Siis paljonko tuo työaika oli/on ja tuliko mitä lisää laskuun? |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Meillä on firmassa reilut 10 autoa ja ne huollatetaan yhdessä ja samassa paikassa. Huoltohinta in sovittu (erilaisista töistö on vähän eri tuntihinnat) ja laskutusajat tule joko autodatasta tai merkkihohtaisesta ohjeistuksesta. Noi on kuulemma lähellä toisiaan, joskus merkkikohtainen on "viisaampi". Varasosat tulee merkkiliikkeiden kautta 5% hakupalkkiolla, perusosat (suodattimet, remmit yms.) on toki korjaamolla hyllyssä. Niin ja korjaamon pitäjän mukaan autodatan lukemissa on varaa pikkuisiin ongelmiin, eli korotuksia tuntimääriin ei noin keskimäärin tarvitse.
Noilla ollaan pärjätty tosi hyvin, ei ole tullut yhtään sotaa huoltohinnoista. Toki välillä tulee kesken työn esille muutakin korjattavaa mutta ne sovitaan sitten puhelimessa erikseen. Toki tällainen keikka on helpomi hoitaa kuin yksittäinen auton korjaus.
__________________
Tumpula Racing Team |
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Jeep Grand Cherokee V8 5,2L v.1996 Hinta 2800 | JEEPiaijee | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 01.09.2012 12:20 |
Myyty Jeep Cherokee 4.0 1994. Hinta 1600€ | rmp | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 14.08.2011 13:34 |
mazdaranger mazda b2500 ford ranger huollon oppikirja | JiiPee | Linkit | 0 | 18.03.2010 20:42 |
Jeep Cherokee 4.0l limited 1997. Hinta päivitetty. | shotgun | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 11.10.2007 15:37 |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |