Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Jeep Cherokee Huollon hinta ? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=120343)

sjeeppi 31.01.2014 19:32

Jeep Cherokee Huollon hinta ?
 
Tervehdys kaikille offaajille ja alasta yleensä kiinnostuneille.

Minulla olisi kysymys teille kaikille, koskien omaa autoani.

Auto on Jeep Cherokee vm.2003 diesel 2,8 litranen.

Mitä teidän arvostettujen offareiden mielestä maksaisi seuraavanlainen huoltotoimenpide.

- Hehkutulppien vaihto
- kaikkien jarrulevyjen vaihto
- kaikki uudet jarrupalat + käsijarrukengät uusine asennussarjoineen
- jarrunesteen vaihto
- katsatukseen tarvittava takapenkin poisto (tämä tuli vahingossa lisänä) muukin ratkaisu olisi ollut mahdollista, mutta näillä mennään tässä tilanteessa.
- taka-akselin päälle tulevan A-tukivarren yhden nivelen ja kahden puslan vaihto

Miksi tätä kyselen, on pienoinen erimielisyys kyseisen huollon hinnnasta.
Toivoisin asiallista tietoa, mitä tuollainen huolto maksaa.

En halua tietää, että olisit itse tehnyt tai mitä se olisi ollut kun sinä olisit tehnyt, vaan todellisen hinnan kyseiselle työlle.

Tässä ei lasketa varaosien hintaa millään tavoin.
Ainoastaan työn osuus, paljonko teoreettisesti menee aikaa ja mikä on suositus tälle remontille ajan ja hinnan suhteen.

sjeeppi 31.01.2014 19:35

Vielä lisäksi,

Tähän vastaaminen ei sido todellakaan mihinkään.

Onhan varmasti jokin korjausaikataulu olemassa kyseiselle työlle.

popo99 31.01.2014 20:41

Jamantti varmaan osaa sanoo täällä parhaiten kyseisen huollon listahinnan, mutta ainahan se voi pompatakkin jos on esim jotain veemäistä vaihettavissa osissa, pultit jumissa yms, ei se aina mene niinkuin strömsöössä....

kesämies 31.01.2014 20:54

Poistetaan omat kun ei näköjään näitä arvioita haluttu

pee 31.01.2014 20:55

hatusta ja mutuna, omiin (ei ko. malliin) kokemuksiin ja arvauksiin perustuen:


- Hehkutulppien vaihto: 2 tuntia jollei jumi, tää lienee eniten heiluva arvio
- kaikkien jarrulevyjen vaihto: 2 tuntia
- kaikki uudet jarrupalat + käsijarrukengät uusine asennussarjoineen: 2 tuntia
- jarrunesteen vaihto: 1/2 tuntia
- katsatukseen tarvittava takapenkin poisto (tämä tuli vahingossa lisänä) muukin ratkaisu olisi ollut mahdollista, mutta näillä mennään tässä tilanteessa.: 1/2 tuntia
- taka-akselin päälle tulevan A-tukivarren yhden nivelen ja kahden puslan vaihto: 2 tuntia



eli, hätäsesti arvioiden runsas työpäivä, kai noista merkkihuolto tonnin pyytää, ja nyrkkipaja puolet siitä

pahiten tuossa voi kusasta nuo hehkut, yhenkin kun katkasee alkaa "riemu" ja ylim jumppa, josta kukaan ei halua maksaa

Heikki L 31.01.2014 21:04

taitaa vielä paikkakuntakin vaikuttaa, helsingissä hiukan kalliimpaa kuin muualla.
eiköhän velotukset pyöri 70-90 paikkeilla.
Tosiaan tulppien irroitukseen kun käyttää hiukka aikaa eik vaan riuhtase saattaa säästyä suurimmilta tuskilta:)

Racingrabbit 31.01.2014 21:23

Vaikkei nyt ihan suoraan tähän ko.projektiin liity,niin hehkujen vaihto ei välttämättä ole ihan helppo homma.

Rover palstan puolella oli juttua,että katkennut hehku voi aiheuttaa 6000€ remontin.
Auto Discovery III,kantta ei mahdu ottamaan pois,jos koria ei kohota irti rungolta + 100 muuta kohtaa,jotka pitää purkaa edestä,ennenkuin saa kannen pöydälle katkenneen hehkun poistamista varten.

Oli puhetta yhden merkkikorjaamon kanssa,että vaativat asiakkaalta vastuuvapautus sopimuksen,kun hehkun mahdollisen katkeamisen aiheuttamat lisätoimenpiteet on asiakkaalle ensin selvitetty ja asiakas haluaa silti vielä ne vaihdattaa.
Hienoja nuo nykyautot...:D:D

BJ-40/76 01.02.2014 00:25

Sattuu ja tapahtuu... Älkää tykätkö huonoa...
 
Kyseessä kuitenkin moninkertaisesti VANHA-auto, Noissa merkkiliikkeen korjausaikoissa puhutaan yleensä Normi/normaalihinnoitelusta, ja se pätee vain uusii autoihin, (sikäli mikäli ei mene takuuseen) olikohan esim. VAG- konsernilla joku ikävuosi, milloin nuo arviohinnat muuttuu minimiksi?

Itse olen sivusta seurannut, kun yhden FORD:in vänkärin airbäkin ohjelmointi!, siis ohjausyksikkö tilattiin sekä rekisteri- että valmistenuerolla, ja asennettiin paikoilleen, mutta tuo vänkärin turvatyynyn KÄYTTÖ: siis onko vänkärin airback käytössä, vai turvaistuimen takia käännetty OFF! Olisi ollut tuntikirjanpitoa pitkäksi aikaa....

Esim. noiden jarrujen ehjäys voi vaatia tunnin/jopa pari lisäaikaa, kun on kunnolla levy ruosteessa....

Itselläni Ford fokuc kytkinen vaihto (1.8tdic vm. 2011) meni pitkäksi monta tuntia, sen takia että joustintuen/alapallonvelen pultti oli jumissa.... lekaa ja mietoa lämpöäa sekä ruosteen irroitinta.... Sitten kun ostin uuden pultin, niin ruosteenirroitin ja vasara vaihtui MIG hitsaukseen, ja poraukseen, Plasma odotti laatikossa...

Ja takasin topiikkin: Olisko ollut reilu päivän homma, jos ei vastusta mikään? ja jokaisesta vastuksesta tulee 2h+ lisää....

sjeeppi 01.02.2014 11:50

Tervehdys

Tässä kyseisessä tapauksessa, mikään pultti ei ollut mitenkään jumissa, hehkujen osalta joutui kahden tainmaisen osalta purkamaan konetilaa vähän enemmän.

Epähuomiossa jäi vielä mainitsematta lisäasennuksena Defan letkulämmitin ja sisätilan pistoke.

Olisiko jollain villiä arvausta, paljonko oikeasti noihin juttuihin menee aikaa.
Autodatasta löytyisi varmaan jokin arvio... Minulla ei sellaista ole ?

sjeeppi 01.02.2014 11:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1098786)
hatusta ja mutuna, omiin (ei ko. malliin) kokemuksiin ja arvauksiin perustuen:


- Hehkutulppien vaihto: 2 tuntia jollei jumi, tää lienee eniten heiluva arvio
- kaikkien jarrulevyjen vaihto: 2 tuntia
- kaikki uudet jarrupalat + käsijarrukengät uusine asennussarjoineen: 2 tuntia
- jarrunesteen vaihto: 1/2 tuntia
- katsatukseen tarvittava takapenkin poisto (tämä tuli vahingossa lisänä) muukin ratkaisu olisi ollut mahdollista, mutta näillä mennään tässä tilanteessa.: 1/2 tuntia
- taka-akselin päälle tulevan A-tukivarren yhden nivelen ja kahden puslan vaihto: 2 tuntia



eli, hätäsesti arvioiden runsas työpäivä, kai noista merkkihuolto tonnin pyytää, ja nyrkkipaja puolet siitä

pahiten tuossa voi kusasta nuo hehkut, yhenkin kun katkasee alkaa "riemu" ja ylim jumppa, josta kukaan ei halua maksaa

Olisiko liikaa kaksi tuntia jarrupalojen asennuksesta ja kaksi tuntia purkamisesta, levyissähän ei ollut kuin ottaa jarrusatulan irti kaksi pulttia ja levy yhdellä ruuvilla kiinni.

Huom ! edelleenkään, mikään pultti ei ollut jumissa, joka olisi aiheuttanut ylimääräistä työtä.

Tolu 01.02.2014 12:16

no mitäs ne veloitti?

-MaTTi- 01.02.2014 13:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi (Viesti 1098753)
Auto on Jeep Cherokee vm.2003 diesel 2,8 litranen.

- Hehkutulppien vaihto
- kaikkien jarrulevyjen vaihto
- kaikki uudet jarrupalat + käsijarrukengät uusine asennussarjoineen
- jarrunesteen vaihto
- katsatukseen tarvittava takapenkin poisto (tämä tuli vahingossa lisänä) muukin ratkaisu olisi ollut mahdollista, mutta näillä mennään tässä tilanteessa.
- taka-akselin päälle tulevan A-tukivarren yhden nivelen ja kahden puslan vaihto

Ainoastaan työn osuus, paljonko teoreettisesti menee aikaa ja mikä on suositus tälle remontille ajan ja hinnan suhteen.

Tässä Autodatasta jotain ko. automallille:
M2 Jalkajarrut
Tunteina
M2.0100 Etupään jarrupalat (kaikki) I & A : 0,40
M2.0200 Takapään jarrupalat (kaikki) I & A : 0,50
M2.0600 Etupään jarrulevyt (mol.) I & A : 0,50
M2.0700 Takapään jarrulevyt (mol.) I & A : 0,50

M5 Seisontajarru
Tunteina
M5.0100 Seisontajarrun välys T & S : 0,30
M5.0200 Seisontajarruvipu I & A : 0,30
M5.0400 Seisontajarruvaijeri - apuvaijeri I & A : 1,00
M5.0700 Seisontajarrupalat/-kengät (kaikki) I & A : 0,70

C5.2200 Hehkutulpat (kaikki) I & A : 0,30

M1.0100 Hydraulinen järjestelmä Ilmaus : 0,40

K2 Takajousitus
Tunteina
K2.1600 Jouset I & A : 0,30
K2.1603 Jouset (mol.) I & A : 0,30
K2.1800 Iskunvaimennin I & A : 0,20
K2.2200 Jousituksen ylätukivarsi I & A : 0,60
K2.2400 Jousituksen ylätukivarren holkit I & A : 0,70
K2.2600 Jousituksen alatukivarsi I & A : 0,30
K2.2603 Jousituksen alatukivarsi (mol.) I & A : 0,50
K2.2800 Jousituksen alatukivarren holkki (holkit) I & A : 0,40
K2.3000 Pallonivel - ylempi I & A : 0,50
K2.5000 Kallistuksenvakain I & A : 0,40
K2.5100 Kall.vakaajan ulompi kumilaakeri (yksi) I & A : 0,30
K2.5300 Kall.vakaajan kumilaakerit (kaikki)

Tuolta voi vähän suuntimaa haarukoida, mutta eihän niitä aina ohjeajassa saa tehtyä, mutta treenaamalla menee allekin.

Ite en uskaltais merkkihuoltoon tai kellekkään muullekkaan autooni viedä pajotettavaks, päivän ku se siellä makaa niin töihin menee jo se 600-700€. :eek: Halvemmaks tulee ostaa joku toinen käyttökinneri siks aikaa kunnes saa remontit ite tehtyä kotioloissa jos isommasta hommasta kyse. Tekemällä oppii.

hiluvitkutin 01.02.2014 14:28

Elä piä hulluja jännityksessä.
Kerro nyt paljo makso ja kauan meni.

Arpe 01.02.2014 18:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi (Viesti 1098970)
Olisiko jollain villiä arvausta, paljonko oikeasti noihin juttuihin menee aikaa.

Vois kuvitella et puoltoista työpäivää olis vielä ihan kohtuullinen,koska onhan asennustyön yhteydessä aina kahvi/tupakkatauot,yms. maailman parantelua. Välillä pitää etsiä jotain työkalua tai hakea uus pultti/mutteri. Kysyä kaverilta tai neuvoa muita yms.yms.
Joten 12h asennusta x 65euroa = 780 + alv = 967,20 tuntuuko kalliilta??

Rölli 01.02.2014 18:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arpe (Viesti 1099105)
Vois kuvitella et puoltoista työpäivää olis vielä ihan kohtuullinen,koska onhan asennustyön yhteydessä aina kahvi/tupakkatauot,yms. maailman parantelua. Välillä pitää etsiä jotain työkalua tai hakea uus pultti/mutteri. Kysyä kaverilta tai neuvoa muita yms.yms.
Joten 12h asennusta x 65euroa = 780 + alv = 967,20 tuntuuko kalliilta??

Ja merkkihuollossa taitaa tuo tuntihinta olla päälle 90€...?

Arpe 01.02.2014 19:00

Jep tuo 65euroo on aika maltillinen korjaamohinta,mut tonni kertyy kumminkin melko helposti.

bj45lava 01.02.2014 19:39

Mikään merkkihuolto eikä kukaan muukaan täysjärkinen ei tee noita jarruja alle 1.5 h/pää, lohkarista ja sisäpistokkeesta helposti 3h. Ton hehkut on normi mittapuun mukaan mulkut vaihtaa, niistä helposti otetaan 2-3h. Takatuen puslista vähintään 2-3h ja sitä rataa.

Jos aikoo ylipäätään kuitilla missään teettää mitään kannattaa kysyä varmaan etukäteen tarjous valmiiksi.

Meillä kävi yks tommonen pari vkoa sitten, kaveri kysyi tarjouksen, hyväksyi ja maksoi noutaessaan sen yli 5k€ mitä sovittiin. Ja tänään luovutin yhden renegaden johon tehtiin huolto+lootaöljyt+takajarrut kokonaan ja yks jarrumäntä, laskua 1150€.

Ei pidä ostaa jeeppiä jos ei oo lompakko kunnossa :)

Timo_L 01.02.2014 19:54

Ei pidä ostaa mitään autoa ilman hyvinvoivaa lompakkoa, jos meinaa viedä auton korjaamolle fiksattavaksi ;)

Byrocrat 01.02.2014 20:03

Jollei ole tiloja eikä muutakaan paikkaa ropata niin pakko...
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1099150)
Ei pidä ostaa mitään autoa ilman hyvinvoivaa lompakkoa, jos meinaa viedä auton korjaamolle fiksattavaksi ;)

Pitäähän nyt ihmiset työllistää. Jollei korjaamoilla ole asiakkaita ei asentajillekaan ole töit, mites ne sitten sais voita leivälle tai harrastas vaikka offailua:rolleyes:

Rölli 01.02.2014 20:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava (Viesti 1099139)
Mikään merkkihuolto eikä kukaan muukaan täysjärkinen ei tee noita jarruja alle 1.5 h/pää, lohkarista ja sisäpistokkeesta helposti 3h. Ton hehkut on normi mittapuun mukaan mulkut vaihtaa, niistä helposti otetaan 2-3h. Takatuen puslista vähintään 2-3h ja sitä rataa.

Onks noi nyt aikoja mitä asiakkaalta "otetaan" vai niitä kauanko työ kestää oikeasti?

sjeeppi 01.02.2014 21:12

No Jeeppi oli kolme päivää...

Mutta kuten tuossa aikaisemmin tuli esille, siinä oli kahvi- ja ruokatauot mukana, kaiken lisäksi, asentaja korjaili kavereiden autoja siinä välillä.

Asiahan on vähän kesken, työn laatukaan ei ole päätä huimaava, mutta näillä mennään, hoidetaan lasku pois ja ns. takavaloäänestys.
Varoituksena muille, ettei kannata teettää ilman tarjousta yhtikäs mitään.

v-käyräkin on jo sopivasti laskenut, jos olisi ollut itsellä aikaa ja lämmin talli tai kesä nuo hommat olisi pystynyt itse tekemään.

sjeeppi 01.02.2014 21:20

Edessä menee oikeasti noin 20min puoli ja takana noin 40min puoli.
Elikkä kaksi tuntia pitäisi riittää kyseiseen toimenpiteeseen.

Autopuolen laskutuksista en tiedä mitään, mutta esimerkiksi moottorisahan männän ja sylinterin vaihto. Suositusaika 1,5 tuntia, vaihtoon menee noin 15 minuuttia samalla tulee vaihdettua paljon muutakin.... bensaletku, bensansuodatin, tulppa, säätö ja koekäyttö.

Laskutus ainoastaan yksi tunti

hiluvitkutin 01.02.2014 21:32

Paljos se kolme päivää makso?

sjeeppi 01.02.2014 22:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1099192)
Paljos se kolme päivää makso?

Varmaan selviää maanantaina tuon huollon hinta, tuntiveloitu 50€, joten ei sinänsä paha hinta, mutta niinkuin tässä kirjoittelinkin ammattiasentajan käyttämät tunnit vähän ihmetyttää ?

Jjurva 01.02.2014 23:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi (Viesti 1099186)
Edessä menee oikeasti noin 20min puoli ja takana noin 40min puoli.
Elikkä kaksi tuntia pitäisi riittää kyseiseen toimenpiteeseen.

Autopuolen laskutuksista en tiedä mitään, mutta esimerkiksi moottorisahan männän ja sylinterin vaihto. Suositusaika 1,5 tuntia, vaihtoon menee noin 15 minuuttia samalla tulee vaihdettua paljon muutakin.... bensaletku, bensansuodatin, tulppa, säätö ja koekäyttö.

Laskutus ainoastaan yksi tunti

Työajan arvioiminen on haastavaa. Tuntuu kaikki pikkuhommilta varsinkin kun toinen ne tekee ja ite maksaa. Eikä omankaan työn arvioiminen oo heleppo niinku huomaat. Kerroit edellä että vaihat normaalin työpäivän aikana 28 moottorisahaan männän ja sylinterin. Vaihdatko?


Sivu luotu: 22:19 (GMT +2).