![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Tuossa vaikuttaisi olevan NV247 jakolaatikko, jota käytetään Quadra drive ja Quadra Trac 2 nelivedoissa. NV247:ssä on kolme asentoa: - 4Hi = jakolaatikko siirtää voimaa normaalisti vain taka-akselille. NV247:ssa oleva levypakka kytkee etupään mukaan vasta sitten, kun takarenkailta lähtee pito. - vapaa - 4Lo = jakolaatikon lukitus ja alennusvaihde. Oikeaa jatkuvaa nelivetoa NV247:ssä ei siis ole. On sitten makuasia, että tykkääkö nelikosta, jossa neljä pyörää alkaa vetämään vasta sitten, kun pito on menetetty. Jokut kuulema jopa tykkää. Jos levypakka ei ole kulunut loppuun, niin NV247 reagoi kyllä erittäin herkästi takapyörien sutasuihin ja on ihan toimiva toimiva systeemi. Omassa Quadra Drivessa levypakka toimi hyvin noin 300tkm asti. Jos jakolaatikko on kunnossa, niin etupään kytkeytymisen pitäisi kyllä tuntua pienenä nykäisynä, kun painauttelee kaasua ja pyörittelee autoa jäisellä parkkipaikalla. Quadra Drive ja Quadra track 2 nelivetoken ainoa ero on QD:n etu ja taka-akseleilla olevat Varilok luistonrajoittimet, joista ei ole mitään pahaa sanomista. Niissä on vastaavalla periaatteella toimivat levypakat kuin jakolaatikossakin, mutta vaikuttaisivat mielestäni huomattavasti pidempi ikäisiltä. Pystyvät siirtämään kaiken väännön yhdelle renkaalle. QT 2:ssa on edessä ja takana avoimet perät. QD:n ja QT 2:n lisäksi on Selec trac neliveto, joka käyttää NV242 jakolaatikkoa. NV242:ssa on useampia eri vetotapoja, mm. jatkuva neliveto. NV242:ssa ei myöskään ole levypakan kaltaisia "kulutusosia". Selec tracin perusversio on avoimella etu ja takaperällä, mutta yksilöstä riippuen takana voi olla kitkalukko optiona. Select tracia saattaa olla vaikeampi löytää V8:n kanssa Suomesta. Enemmän tietoa nelivedoista: http://www.wjjeeps.com/tcases.htm Tässä englannin kielisessä yhteenvedossa jonkinnäköistä listaa asioista, mitä voi katsoa WJ:tä ostaessa: http://www.jeepforum.com/forum/f310/.../#post12259933 |
|
#3
|
|||
|
|||
VETOKOUKKU
Millasia lukemia muilla lukee Jeepin koukuissa? Omassa kun ei vielä ole koukkua ja sellaien tarttis tilailla. Jenkit näköjään ilmoittaa kahta lukua koukun kapasiteetiksi, kuten tässäkin ilmoituksessa:
http://www.ebay.com/itm/HIDDEN-HITCH...2e1b4c&vxp=mtr Tämmösen selityksen löysin tuolle Wt distribution luvulle: http://www.etrailer.com/faq-weightdistribution.aspx Kumpaako lukua pitäis tuijottaa, kun eikös suomalainen keskiakseliperäkärry vastaa käytännössä tuota jousihässäkällä varustettua tilannetta, koska aisapainoa ei juuri saa olla... Hankalaa...
__________________
-MMC- |
|
#4
|
||||
|
||||
|
3320 tjsp tai 3500 lienee ne yleisimmät
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 02.02.2014 22:26 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Jenkkien vetopainot näille pikkuautoille (vain full size vehkeissä on kunnon vetopainot) on huomattavasti Eurooppalaisia vetopainoja pienemmät. Paria tonnia vain saa kiskoa maksimissaan, kun täällä on yleensä 3360-3500kg.
Sanoo laki mitä vain aisapainosta, mutta mielestäni täkäläiset aisapainosuositukset on ihan perseellään. Yleensä ei pitäisi olla kuin korkeintaan 100kg tjsp, kun järkevä määrä olisi n.10% kärryn kokonaismassasta. Auto ja jousitus sitten oltava sen mukainen.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Kaippa se on helpoin tilata saksasta kiintee koukku. Niissä on ainaskin selvästi ilmoitettu 3500kg maksimikuormitukseksi... Sellaset irrotettavat koukut taitaa muuttua ajansaatossa kiinteiksi...
__________________
-MMC- |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Jos sen irrottaa aina kun ei tarvi ja rasvaa välillä, niin ei ole ongelmaa. Mulla on yksi auto ollu, jossa toiminu oikein. Ite jatkoin samalla kaavalla... Omassa kans kiintee koukku ja 3500kg.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Unimoggeja ja jutustelua aiheesta | pee | Tekniikka & Jutustelu | 694 | 26.07.2025 22:25 |
| Myyty jeep grand cherokee wj korotuspalat ja iskarit | jämtilaika | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 13.11.2013 10:11 |
| jeep wj simpukka? | pikkujussi1 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 24.02.2013 18:52 |
| Ostetaan Ostetaan Jeep WJ 2" korotuspalikat ja spacerit! | Jeepp | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 03.10.2012 20:34 |