Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.01.2014, 20:52
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

itsekkin juuri liimasin kaverin 340 volvon perän ku ei kuulemma tahtonut mennä enää, ja liimasin vain 4 pientä ratasta ja hyvin pelittää, ja joo kannattaa tosissaan antaa sen rasvanpoisto aineen haihtua jos naamakarvat on tärkeät, itse poistin rasvat ja rasvasin vaseliinilla tuon päärattaan jotta ei nuo hitsi pallerot roiskuessa jämähä siihen, rupee muuten kuulumaan sellanen vittumainen ulina sieltä perseestä.

__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.02.2014, 14:51
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

tuossa eräs kaveri haasteli et aikanaan jäärata golffiin tekivät lukon sikaflexillä, ei vetarit kestäny hitsattua mut koko tasauspyörästö täyteen possumassaa ohuina kerroksina ja kerroksien välissä kuivattaen ni men keula lukkoon ja jousti sen verran et vetarit ei poikinu.. Hitsattu kuulemma kesti niin pitkään et löi piikit alle, sen jälkeen alko kestävyysongelmat.. Tiedä sit luottaisko mokomaan tarinaan vai ei...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.02.2014, 14:37
Kekäläinen Kekäläinen ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 29.10.11
Sijainti: Aura
Viestit: 16
Perusasetus

Oon kans kuulu et jokkiksessa olis laittaneet sikaa tai muuta sellaista perään ja kestäisi aina yhden kisan, tiiä sit totuutta jokkiksessa nyt autoille tehdään iha mitä sattuu.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.03.2014, 19:36
kellukka kellukka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: joensuu(Uimaharju)
Viestit: 1.074
Perusasetus

Nyt päästy tuohon vaiheeseen.. mites tuosta jatketaan? eli miten tuo puretaan?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	lukkoa 001.jpg‎
Views:	619
Size:	89,0 Kt
ID:	47642   Click image for larger version

Name:	lukkoa 002.jpg‎
Views:	439
Size:	138,9 Kt
ID:	47643   Click image for larger version

Name:	lukkoa 003.jpg‎
Views:	501
Size:	129,5 Kt
ID:	47644  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.03.2014, 20:28
kellukka kellukka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: joensuu(Uimaharju)
Viestit: 1.074
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kellukka Näytä viesti
Nyt päästy tuohon vaiheeseen.. mites tuosta jatketaan? eli miten tuo puretaan?
eli varmaan tinataan noi 4 pikkuratasta tuohon keskelle ja toisiinsa mahdollisuuksien mukaan?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	1lukko.jpg‎
Views:	519
Size:	131,3 Kt
ID:	47646  
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.03.2014, 00:28
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kellukka Näytä viesti
eli varmaan tinataan noi 4 pikkuratasta tuohon keskelle ja toisiinsa mahdollisuuksien mukaan?
Ja sitten semmoinen käytännön yksityiskohta: kiilaa nuo pikkuiset hammaspyörät mahdollisimman tiukkaan tuota kuorta vasten, ja tuo allaoleva poskipyörä myös kuorta vasten; esim. metallin kappaleilla, ennen hitsaamista. toki tuo lämpökrymppi imasee rattaat irti kuorista...
Jos hitsaat "hammaspyörät irti kuorista", niin koko hoito on hitsaussaumojen varassa, ja kun saumat on eripaksuiset ja nuo hammaspyörät pyrkii karkuun toisistaan, niin hitsaus/hammaspyörä rajasta alkaa murtumaan, kun rasitus ei ole jokapaikassa tasainen.

Ja kuten kellukka totesi, niin tuossa voi hitsata "vain" nuo keskitapit ja niiden hammaspyörät, toki tuon "maljan"pohjalla olevan voi myös "turata"

Itse olen "kempittänyt" muutaman bj/hj lukottoman murikan; paras? tuli siten, että plasmalla avarrettiin yhtäsuuri "luukku", kun sillä toisella puolen on, sinne toisellekkin puolen; ja rälläkällä leikattiin noin 3 mm kovasta levystä kiilat, millä pienet pyörät ahdistettiin mahdollisimman ulos, sitten poskipyörien välys vetosuuntaan pois, ja rautanaulat kiilaamaan poskipyörät kuoreen.
Ja sitten migillä (puikkoa ei ollut) hitsattiin hammaspyörät yhteen, itseasiassa hitsasin tuota kulutuslevyä niin suurina paloina, että C-sokat (bj-40) sai juuri ja juuri paikalleen! tuo tasauspyörästön akseli meni tosi nihkeäksi.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.03.2014, 20:33
VOLIATTI VOLIATTI ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.09
Sijainti: vantaa
Viestit: 743
Perusasetus

Mun mielestä esab perä on paaljon parempi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Kemppi piukkokone Mixu1 O/M/V Muut 6 11.05.2012 20:53
paras kemppi lukko perään ikinä =) psychobilly Linkit 41 29.01.2012 18:59
Myydään kemppi puikkokone jeepisti O/M/V Muut 2 10.11.2009 22:06
Myydään Kemppi mig allu-85 O/M/V Muut 0 10.01.2009 18:54
Myyty Kemppi mig Pauli O/M/V Muut 0 08.10.2008 20:08


Sivu luotu: 14:07 (GMT +2).