Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.03.2014, 20:28
kellukka kellukka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: joensuu(Uimaharju)
Viestit: 1.074
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kellukka Näytä viesti
Nyt päästy tuohon vaiheeseen.. mites tuosta jatketaan? eli miten tuo puretaan?
eli varmaan tinataan noi 4 pikkuratasta tuohon keskelle ja toisiinsa mahdollisuuksien mukaan?

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	1lukko.jpg‎
Views:	519
Size:	131,3 Kt
ID:	47646  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.03.2014, 00:28
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kellukka Näytä viesti
eli varmaan tinataan noi 4 pikkuratasta tuohon keskelle ja toisiinsa mahdollisuuksien mukaan?
Ja sitten semmoinen käytännön yksityiskohta: kiilaa nuo pikkuiset hammaspyörät mahdollisimman tiukkaan tuota kuorta vasten, ja tuo allaoleva poskipyörä myös kuorta vasten; esim. metallin kappaleilla, ennen hitsaamista. toki tuo lämpökrymppi imasee rattaat irti kuorista...
Jos hitsaat "hammaspyörät irti kuorista", niin koko hoito on hitsaussaumojen varassa, ja kun saumat on eripaksuiset ja nuo hammaspyörät pyrkii karkuun toisistaan, niin hitsaus/hammaspyörä rajasta alkaa murtumaan, kun rasitus ei ole jokapaikassa tasainen.

Ja kuten kellukka totesi, niin tuossa voi hitsata "vain" nuo keskitapit ja niiden hammaspyörät, toki tuon "maljan"pohjalla olevan voi myös "turata"

Itse olen "kempittänyt" muutaman bj/hj lukottoman murikan; paras? tuli siten, että plasmalla avarrettiin yhtäsuuri "luukku", kun sillä toisella puolen on, sinne toisellekkin puolen; ja rälläkällä leikattiin noin 3 mm kovasta levystä kiilat, millä pienet pyörät ahdistettiin mahdollisimman ulos, sitten poskipyörien välys vetosuuntaan pois, ja rautanaulat kiilaamaan poskipyörät kuoreen.
Ja sitten migillä (puikkoa ei ollut) hitsattiin hammaspyörät yhteen, itseasiassa hitsasin tuota kulutuslevyä niin suurina paloina, että C-sokat (bj-40) sai juuri ja juuri paikalleen! tuo tasauspyörästön akseli meni tosi nihkeäksi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.03.2014, 20:33
VOLIATTI VOLIATTI ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.09
Sijainti: vantaa
Viestit: 743
Perusasetus

Mun mielestä esab perä on paaljon parempi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.03.2014, 21:30
psk123 psk123 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 15.12.05
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 496
Perusasetus

No hei, jo vuodesta 1949
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Kemppi piukkokone Mixu1 O/M/V Muut 6 11.05.2012 20:53
paras kemppi lukko perään ikinä =) psychobilly Linkit 41 29.01.2012 18:59
Myydään kemppi puikkokone jeepisti O/M/V Muut 2 10.11.2009 22:06
Myydään Kemppi mig allu-85 O/M/V Muut 0 10.01.2009 18:54
Myyty Kemppi mig Pauli O/M/V Muut 0 08.10.2008 20:08


Sivu luotu: 16:12 (GMT +2).