Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.01.2014, 14:13
anssi80 anssi80 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 04.01.08
Sijainti: Oulunsalo, Finland.
Viestit: 639
Perusasetus

Onko porukka ostellu orkkis kannentiivisteitä mistä ja mihin hintaan? Itse tuossa kyselin Oulun kaarvanilta ja hintaa oli 179€. Aika tyyris jos jostain löytys edukkaammin niin vois olla harrastajille hyväksi. Ittellä on tuo kj-95 vm-99 ja tuntu olevan kolmea vaihtoehtoa tiivisteelle, pitää kuulemma kattoa vanhasta tiivisteestä joku lovien määrä niin saa oikean. Mulle oli jo joskus tehty kansi remppaa ja oli joku kikomoton tiiviste, liekköhän tarvike tiiviste. Eli ei voi edes varmaksi sanoa mikä tiiviste siihen kuuluu.

__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.01.2014, 16:15
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.097
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja anssi80 Näytä viesti
Aika tyyris jos jostain löytys edukkaammin niin vois olla harrastajille hyväksi. Ittellä on tuo kj-95 vm-99 ja tuntu olevan kolmea vaihtoehtoa tiivisteelle, pitää kuulemma kattoa vanhasta tiivisteestä joku lovien määrä niin saa oikean.
Siinä on sellaset reiät mistä näkee tiivisteen vahvuuden, 1:stä 5:een (5 = paksuin), tosin alkuperäisvaraosanakaan ei taida olla kuin 1, 3 tai 5. Ei se niin tarkkaa ole jos vaikka paksuimman laittaa, ero on pari kymmenesosamilliä 3:een verrattuna. Ei tipu puristukset nimeksikään.

Tuolta tarviketta: http://www.roughtrax4x4.com/?doc=11&cid=1030
tai täältä: http://www.milneroffroad.com/toyota-...ne-head-gasket
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.02.2014, 19:29
silimat:n Avatar
silimat silimat ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.10
Sijainti: Pieksämäki
Viestit: 65
Perusasetus

Keväällä kävin bensa versioo ajamas ja myyjä kehu et kaikki toimii ja hyvä on. No paikanpäälle kun pääsin niin vanha 4runneri ois pitänny antaa ilmaseks ja land cruiseris ei toiminnu takalukko, turvavyöt, jakopään hihna oli vaihtamatta, keskuslukitus ei pelittänny ja takaovee ei saanu ees lukkoon. No sit löyty oulusta ruotsista tuotu vähil kilsoi ainut mikä uupuu tuo takalukko, mut mie pärjään ilmankii.

No sit soitteli joku kaveri et mitä oon tykänny Toyotasta. Sanoi et 4 päivää ollu et hyvin toiminnu. Se sano et ois kiikaris kans bensa vehe ja oli sama minkä olin käynny ajaa ja sille sanovat et lukko ei toimi. luettelin muutkii viat mitä havaitsin ja oli se ainakii myynnistä kadonnu et oli se soittelija sen sit ostannu.

Ja tuuri kävi et sain runnerin myytyä paris viikos ihan hyvään hintaan. Tosin Sehän olikii laitettu kuntoon kaikinpuolin. Ja leimaakii oli reilu vuos jälel.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.08.2014, 13:18
Korpikumpu:n Avatar
Korpikumpu Korpikumpu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 555
Perusasetus

Nyt tietoa tiskiin!

Tuli vastaan LC HZJ 95. Hitusen vaille 400t ajettu diesel ja päälisin puoli siisti ja ulkona pientä pintaröppöä vain levikkeiden hankauksista. Hintakin oli kohdallaan, joten kiinnostaa.

Mitä yleisiä vikoja näissä on? Onko jotain mihin erityisesti kannattaa varautua, muuta kuin kansien halkeamiseen? Mitens tuo jakopää? Hihnallahan se on, mutta onko työläs vaihtaa? Ainakin pellit alle vilkaistessa oli todella helpolla paikalla.

Parkkiksella testailin nelivedot yms ja kaikki pelittää.

Tuo on ilmeisesti tehtaalla pakuksi tehty versio ja kuulemma saa tarvittaessa 5 paikkaiseksi ilman veroseuraamuksia. Tästä on siis spostin vaihtoa trafin kanssa tehty. Miten on? Nuo sähköpostit ajattelin vielä itselleni pyytää nähtäväksi ihan vain varmistuakseni asiasta.

EDIT: Julkaistuani huomasin, että ketju koskee KZJ-malleja, mutta kai ne HZJ:kin tänne mahtuu
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.08.2014, 13:44
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.709
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Korpikumpu Näytä viesti
Nyt tietoa tiskiin!

Tuli vastaan LC HZJ 95. Hitusen vaille 400t ajettu diesel ja päälisin puoli siisti ja ulkona pientä pintaröppöä vain levikkeiden hankauksista. Hintakin oli kohdallaan, joten kiinnostaa.

Mitä yleisiä vikoja näissä on? Onko jotain mihin erityisesti kannattaa varautua, muuta kuin kansien halkeamiseen? Mitens tuo jakopää? Hihnallahan se on, mutta onko työläs vaihtaa? Ainakin pellit alle vilkaistessa oli todella helpolla paikalla.

Parkkiksella testailin nelivedot yms ja kaikki pelittää.

Tuo on ilmeisesti tehtaalla pakuksi tehty versio ja kuulemma saa tarvittaessa 5 paikkaiseksi ilman veroseuraamuksia. Tästä on siis spostin vaihtoa trafin kanssa tehty. Miten on? Nuo sähköpostit ajattelin vielä itselleni pyytää nähtäväksi ihan vain varmistuakseni asiasta.

EDIT: Julkaistuani huomasin, että ketju koskee KZJ-malleja, mutta kai ne HZJ:kin tänne mahtuu
Kyllä se varmaan KZJ95 on, koska ei kai sellasta HZJ95 mallia ole tehtykään ainakaan Toyotan toimesta.

Jakoremmi menee vain syöttöpumpulta nokka-akselille ja sen vaihtaa alle tuntiin jos työkalut pysyy vähänkin käsissä.

EDIT: Vissiin tämä yksilö kyseessä: http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/6599474
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.08.2014, 13:50
Korpikumpu:n Avatar
Korpikumpu Korpikumpu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 555
Perusasetus

Juuri tämä. Mulla on nää "uudemmat" cruiserit vähän tuntemattomampia

No helpolta ainakin äkkiseltään vaikutti tuo vaihto.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Kyllä se varmaan KZJ95 on, koska ei kai sellasta HZJ95 mallia ole tehtykään ainakaan Toyotan toimesta.

Jakoremmi menee vain syöttöpumpulta nokka-akselille ja sen vaihtaa alle tuntiin jos työkalut pysyy vähänkin käsissä.

EDIT: Vissiin tämä yksilö kyseessä: http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/6599474
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.08.2014, 14:07
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Rauhallisesti tehden meni puolisen tuntia tuohon remminvaihtoon ensikertalaiselta.
Ei juuri helpommaksi olisi voinut tuota tehdä. Ja osatkaan ei olleet kalliita.

Muistithan testata myös mahdollisen taka-akselin lukon toiminnan?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.08.2014, 14:21
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.097
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Korpikumpu Näytä viesti
Juuri tämä.
Erikoinen kattokorotus, vissiin jotain tanskalaisia pakusääntöjä varten tehty? Vai mistä lie tuotu?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kzj 95 rengaskoko?? KZJ-95 Tekniikka & Jutustelu 15 18.07.2018 22:00
Myydään kzj-95 cruiserin astinlaudat Rölli O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 15.03.2018 14:38
Myydään Land Cruiser Kzj-95 onsekone O/M/V Ajoneuvot 1 28.10.2010 17:11
kzj-95 alkuperäinen korkeus? Rölli Tekniikka & Jutustelu 3 16.09.2010 20:54
KZJ 95 ja korotus? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 13 11.02.2010 13:34


Sivu luotu: 21:12 (GMT +2).