Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.01.2014, 20:47
Rölli Rölli on kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Ei ollut tarkoitus ampua herneitä nenuun

Kyllä mää olen ainakin käynyt kaikki nelikot koittamassa vähintään jossain hiekkaparkkiksella tms. että lukot todella toimivat jos niitä on ollut.
Paremminhan sen kestopäällysteellä huomaa jos lukon kiinni lyö mutta tuntuu jo itestäkin huimalta koittaa väkisin siinä kääntää.

Kyllä mulla on ollut tapana tutustua hyvinkin tarkasti ennakkoon sen automallin mahdollisiin ongelmiin mitä olen ostamassa. Varsinkin jos kyseessä on kalliimpi menopeli (yli 5k€).

Kaupassa sitten käy läpi auton ja löytyvät dokumentit. Skeptinen kun olen niin onhan noita kuiteissa mainittuja firmojakin tullut joskus googletettua, eikä turhaan.
Silloinpa tuli vastaan tapaus jossa firma mennyt konkkaan 2 vuotta ennen kuitin päiväystä...

Joskus on tullut soiteltua myös entisille omistajille. Niiltä kuulee totuuden usein kun ei ole enää oma lehmä ojassa ja tarvetta kaunistella asioita. Ja onhan se omakin puhelin joskus soinut samoissa merkeissä.

Mut eipä ole tällä varovaisuudella vielä tullut huonoja kauppoja tehtyä...
Tosin tuo oma 95-sarjanen oli pieni "sika säkissä" tyyppinen juttu kun diileri välitti sen saksasta. Mut sekin sai ensin baarin pöydässä 2 tunnin luennon aiheesta

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.01.2014, 21:08
HannuN HannuN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.09.05
Sijainti: N/A
Viestit: 521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli Näytä viesti
Ei ollut tarkoitus ampua herneitä nenuun

Kyllä mää olen ainakin käynyt kaikki nelikot koittamassa vähintään jossain hiekkaparkkiksella tms. että lukot todella toimivat jos niitä on ollut.
Paremminhan sen kestopäällysteellä huomaa jos lukon kiinni lyö mutta tuntuu jo itestäkin huimalta koittaa väkisin siinä kääntää.

Kyllä mulla on ollut tapana tutustua hyvinkin tarkasti ennakkoon sen automallin mahdollisiin ongelmiin mitä olen ostamassa. Varsinkin jos kyseessä on kalliimpi menopeli (yli 5k€).

Kaupassa sitten käy läpi auton ja löytyvät dokumentit. Skeptinen kun olen niin onhan noita kuiteissa mainittuja firmojakin tullut joskus googletettua, eikä turhaan.
Silloinpa tuli vastaan tapaus jossa firma mennyt konkkaan 2 vuotta ennen kuitin päiväystä...

Joskus on tullut soiteltua myös entisille omistajille. Niiltä kuulee totuuden usein kun ei ole enää oma lehmä ojassa ja tarvetta kaunistella asioita. Ja onhan se omakin puhelin joskus soinut samoissa merkeissä.

Mut eipä ole tällä varovaisuudella vielä tullut huonoja kauppoja tehtyä...
Tosin tuo oma 95-sarjanen oli pieni "sika säkissä" tyyppinen juttu kun diileri välitti sen saksasta. Mut sekin sai ensin baarin pöydässä 2 tunnin luennon aiheesta
Ei täälä herneitä kaasariin ole menny.
Toyota löytyy pihalta nytkin...vetelee kylläkin vain etupäästä. KZJ:tä tai sen jälkeläistä ei minun pihalle enää tule
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.01.2014, 21:15
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.097
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HannuN Näytä viesti
KZJ:tä tai sen jälkeläistä ei minun pihalle enää tule
Minulle taas jäi ko. tyypin kotterosta oikeinkin hyvät muistot n. 110 tkm/4.5 vuoden omistuksesta, vaikkakin kannen vaihdoin kahteen kertaan (omaa tyhmyyttä kun kiinalaisen ekaks laitoin). Takaperän lukkomoottorikin piti vaihtaa, mutta löytyi uutta vastaava halvalla, joten ei jääny harmittamaan sekään.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.01.2014, 21:55
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 793
Perusasetus

No mitäpäs se arvon raati sanoo, 80 90 100 vai 120 sarjalainen? Periaatteessa se nyt sitten on ihan sama ostaako 14000 vai 18000 auton jos kerran ryhtyy... Onko noissa 90 levikemalleissa vain takana vai myös edessä lukkoa? Ja kuinkas sen moottorin kanssa, vanhempi vai d4d? Löytyykö Lukot myös jos pelkästään lokasuojan levikkeet? Saako valmistenumerolla jostain varustelistaa selville kuten mesen vin vai mikä se oli..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.01.2014, 22:03
Rölli Rölli on kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87 Näytä viesti
No mitäpäs se arvon raati sanoo, 80 90 100 vai 120 sarjalainen? Periaatteessa se nyt sitten on ihan sama ostaako 14000 vai 18000 auton jos kerran ryhtyy... Onko noissa 90 levikemalleissa vain takana vai myös edessä lukkoa? Ja kuinkas sen moottorin kanssa, vanhempi vai d4d? Löytyykö Lukot myös jos pelkästään lokasuojan levikkeet? Saako valmistenumerolla jostain varustelistaa selville kuten mesen vin vai mikä se oli..
Levikemalleissa on lukko takana. Tosin muutaman EI levikemallinkin nähnyt mistä se löytyy.
Eteenkin on lukkoa tehty mutta sellaista en ole vielä koskaan täällä nähnyt.

Vaan kuinka tarpeellinen tuo etulukko sitten olisi...ei ainakaan itseä kiinnosta viedä tuon hintaluokan käyttöautoa niin pahaan paikkaan että etulukko olisi välttämättömyys.

Mulla on tuo vanhempi kone eikä silläkään jalkoihin jää normaalissa liikenteessä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.01.2014, 20:22
kzj kzj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.02.09
Sijainti: Kouvola
Viestit: 138
Perusasetus

80&100 vetomassa 3500kg, 6-dieselit.

90&120 , 2800kg, 4-dieselit.

80/90 vanhempia, karumpia työkaluja.

100/120 uudempia, hiljaisempia herrasmiesmaastureita.

Riippuu mihin käyttöön ja paljonko on pätäkkää laittaa autoon.

14-18ke välille tuppaa olla vaan 90 sarjaa, 100/120 kallimpia, 80 halvempia..

Jos ei raha rajoittaisi, itselle ostaisin 2003 -> 100:n käyttöautoksi ja veturiksi.
Ja siihen rinnalle 90:n erävehkeeksi..

Vanhemmissa 90 ei oikein vakkaria löydy, jollei jälkiasennettuna.

Jos käy vaan koiraa metsäpolulla käyttämässä ei paljon takalukkoa kaipaa, porsii se lukkomoottori kohta kuitenkin..

Uudemmissa 90 sarjalaisissa automaateissa on jo 120:n tapaan A-TRC ja pelkkä keskilukko.(A-TRC toimii hyvin ja korvaa tavan tallaajalla etu+takalukon)


kzj - kansia mennyt, kdj suuttimet/niiden tiivisteet. Ainakin vanhemmissa 6-dieseleissä laakeri(materiaali)vikoja.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.01.2014, 20:37
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Ja tuossa 90 -sarjan kzj:ssa -99 tulleen päivityksen yhteydessä tuli muistaakseni jollakin tavalla vahvistettu kansi. Parhaiten faceliftin erottaa sumuvaloista etupuskurissa.

Ja kuten aiemmin mainittiin, niin 2000 tuli d4d -kone...
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kzj 95 rengaskoko?? KZJ-95 Tekniikka & Jutustelu 15 18.07.2018 22:00
Myydään kzj-95 cruiserin astinlaudat Rölli O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 15.03.2018 14:38
Myydään Land Cruiser Kzj-95 onsekone O/M/V Ajoneuvot 1 28.10.2010 17:11
kzj-95 alkuperäinen korkeus? Rölli Tekniikka & Jutustelu 3 16.09.2010 20:54
KZJ 95 ja korotus? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 13 11.02.2010 13:34


Sivu luotu: 12:28 (GMT +2).