![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Laki taitaa sanoa jotakuinkin, että 75% akselivälistä saa olla ylitys, eli mogin 3M? akselivälillä ei ongelmaa.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
enpä ihan äkkiä usko ylityksen olevan onGelma, MaTTihan tän varmaan vahvistaa kunhan lukaisee ...
ja jos meinaa olla, viedään taka-akselia sitten sopivaan kohtaan, siihenkin on tehtaan papalta lääkkeet aika helposti saatavilla (+500 mm) ![]() vaan, tuskinpa tulee tarvetta EDIT: akseliväli on 3250, akselimassat otteella: etu 5300 ja taka 5450, kokonaismassa 10600, vaaka näytti katsastuksessa muistaaksein takana jonkun 2700 ja edessä 3300, omamassa oli 6000 kg
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 25.01.2014 23:36 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Eipä siinä ongelmaa, takakulman sivuttaissiirtymä ei koske tän ikäistä autoa: http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...joneuvolle.pdf
Ja vähintään 20% auton massasta pitää kohdistua etuakselille, eli ei ole ongema sekään. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Juolahti tuossa mieleen noista kylmälaitteista tämmöne... http://www.hollenautosahko.fi/shop/p...ils.php?p=1155 viilentää topline scanian hytin kohtuu tehokkaasti ni luulis riittävän tuohon sunkin karavaani asumukseen... toki hiukan arvokas, mut kai noita käytettynäkin kaupataan... meinaan vaan et mahtaa melkosen lämpimiä hetkiä ilman moista, peltikuoret ja kuitenkin kohtuu ohuet eristeet... komia moggi ja mielenkiintoinen projekti!
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
|
#5
|
||||
|
||||
|
kiitosta huomiosta !
pari päivää asemoinu poikittaispalkkeja (joissa siis konttilukot päissä) ja pähkäilly niiden: a) etäisyyttä toisistaan b) kiinnitystä apurunkoon a) lieneekö mitää riemua koittaa saada etäisyys millekään jaolle vai vetästä vaan mutulla... toleranssi on jossain 1800 - 2000 millin välillä, johtuen etummaisen asentumisesta väkisin suht taakse vrt. "terassi" b) meinas jo kuumaliimain heilahtaa, mutta järki voitti ja nyt ois ajatuksena laittaa palkit kuitenkin 8 lla pultilla kiinni kulmapaloihin, jotka hitsataan apurunkoon ... enkä oikein tiedä miks mutta näin vaisto ohjaa koppihan saa allensa uutta, RHS profiilisen "alapohjan" jonka varassa se sitten nojaa em. palkkeihin ja apurunkoon, kaipa sinne väliin vosi ja uskaltais laittaa kumisoirot hiukan asennusta pehmentämään, näyttäs joku 15 mm paksunen kumi tms. soiro sopivasti asentuvan ja vähentäis hölskettä ja kolinoitakin jotenkin hidas vaihe, mittaa, siirrä, keksi, oivalla, siirrä, mittaa, sahaa, sovita, mittaa, nosta, laske, tähtää, siirrä, mittaa ...
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 28.01.2014 20:05 |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Maailmaltahan saattais löytyä mogin romuvanteita niin ei tartteis levyillä ajella jotain kumia vaan vanteen reunaan tai sodan jälkeen saksalaisittain vaijerilla puu palikat madaltuu reilusti eikä pelkää vaikka pihalla ympäri kääntäisikin
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Pakko heittää tähän vaan että tämä on kyllä (positiivisesti) kadehdittavan hieno proggis
![]() Kumpa itsekin vois... *huoh*... Mut tyydytään vielä toistaiseksi ainakin rangeen ![]() Tää oli siis vaan tällänen turha "peukut pystyyn" kommentti ![]() -Joel
__________________
Elämä on kovaa... Mut ilman kovaa ei oo elämää! ![]() Arctic Rhino ***Noormarkun Off Road Team*** |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
joo, kyl tää ratkee tavalla tai toisella, täs moGissa vaan on hiukan harvinaisempi jako moGiks, enempi yleinen muissa kuorkeissa ... välttämättä en vanteit tarvii, voin murjasta noille jotku thyyninG kumit, ajaa ulos, ja murjoa oikeat lopulliset renkaat sitten samalla, ei se oo kuin yks vannetyö lisää, aikanaan ...
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 28.01.2014 21:44 |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Onhan ne jo hankittuna?
![]() Laitahan kuvia kopin asentelun työvaiheista, niin hahmottaa paremmin, miten se sinne meinaa asettua. |
![]() |
| Luokat |
| mercedes, mersu, unimog |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty M: Unimog U1700L Huippu! | Varakone | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 06.11.2011 20:29 |
| Unimog | pekkasforest | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 21.09.2009 18:52 |
| Myydään Unimog 406 - 121 - 4 x 4 | carf9927 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 21.09.2009 16:34 |
| o: unimog | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 02.08.2006 21:14 | |
| O: Unimog | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 07.06.2006 21:11 | |