|  |   | 
| 
 | |||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen | 
|  | 
|  | Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä | 
|  | 
| 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Tässä säätäjä sedän lähettämä viesti : mittarin sisällä on pelkkä kytkin. Antaa pulssin / nopeusmittarin vaijerin kierros. Suxukin mittarissa skaalaus näyttää olevan 637 kierrosta / km. Tässä linkki miten modis tehtiin Juuson Suzukiin. Suoraan käypäset osat löytyi purku Swiftin mittarista. http://www.johannesniinikoski.com/SJ...ion/index.html Tollasia reed kytkinputkia löytyy myös erillisinä osina jos Swiftin osia ei löydy. Reed kytkin on lasiputkessa tyhjössä oleva kytkin mikä reagoi magneettikenttään. Aikanaan duunasin Rangen mittariin tällasen optisen anturin. Siitä tulee kaksi pulssia / kierros. http://www.kolumbus.fi/juha.niinikoski/Rover/vss1.jpg http://www.kolumbus.fi/juha.niinikoski/Rover/vss2.jpg Maastoajossa koko VSS signaalista ei ole mitään hyötyä. En tarkkaan tiedä mitä Denson softa vss signaalilla tekee. Signaalin käyttö yleensä liittyy tyhjäkäynnin ylläpitoon ja ruiskutuksen katkaisuun moottorijarrutuksissa. Kaasu päästettäessä ruiskutus katkaistaan vaan jos ajoneuvon nopeus on riittävä. Joissain toteutuksissa moottorin sammumisen esto tilanteessa missä kytkin painetaan vauhdissa auki vaatii vss signaalin. Kannattaa varmaan kokeilla ajettavuutta ensin ilman VSS anturia ja lisätä se vasta jos yllämainittu ongelma haittaa ajoa. 
 
				__________________ -MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 | 
| 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Saako 410 jarrusatuloita jostakin sopivasti tai käykö esin swiftin satulat. Tietty kaikkea voi asennella mutta jos löytyis tommoset bolt on versiot kun omat rupee olee kunnostus kelvottomat .
		 | 
| 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			www.topautoosat.fi mää tilasin ainakin tuolta jarrurummut ja ebaystä oon tilannu työsylinterit isolohkosempaan versioon
		 | 
| 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
   
				__________________ -Pauli- | 
| 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Ei löytynyt korjausarjaa , missä olis kaikki kumit. En kyllä vielä kysellyt merkkiliikkeestä , kun täältä monesti löytyy hyvät vinkit.
		 | 
| 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
  Ja lowrangeoffroad kyllä myy sitten ihan mitä vaan, ja löytyy vaikka uusia liukutappejakin, jos vanhat alkaa olla liian ruosteessa. Kaikki muukin tarvittava suzukiosa löytyy sieltä edullisesti, ja useimmiten alkuperäisiä tai muuten laadukkaita osia.   
				__________________ -Pauli- | 
| 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Olisko kellään mitään hajua tämmöseen vaivaan. Vm92 1,3l ykspisteruisku samurain kone Kaasuun vastaavuus heikko eli nopeesti painamalla kaasun pohjaan booaa ja jopa sammuu välillä, kun taas hiljalleen painamalla nostaa kierrokset hyvin. Bensanpaineet tyhjäkäynnillä n.1,5bar Kierroksilla n.2,1bar Bensapaineensäätimeltä lähtevän paluuputken kun puristaa lyttyyn niin paine nousee melkein 4bar Lamdan vaihtelu tyhjäkäynnillä 0,2v-0,5v Mitäs seuraavaks ?  Edit : tänään työmatka töihin n.14km Toimi kunnolla noin 2km jonka jälkeen taas booasi eikä kestä kaasua, sammuttamalla toimi taas komeasti muutaman kilsan mutta taas sama vaiva. Työpaikan pihassa käyttelin paikallaan ja iski putken päästä liekkiä   
				__________________ -MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 29.01.2014 07:15 | 
| 
			 
			#8  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			fuel pump delivery pressure 2,7bar injector 0,8-1,8 ohm lambda sensor 11,7-14,3ohm MItä tulee voltteja mapille ja sille kaasunasento möykylle kun on virrat käännetty päälle?? Kaikki maadoitukset ok? | 
|  | 
| Luokat | 
| samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä | 
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| 
 | 
|  Samanlaisia viestiketjuja | ||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti | 
| Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 | 
| Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 | 
| Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
| Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 | 
| Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |