![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Tänään vaihdoin ne siirtopumpulle tulevat ja lähtevät letkunpätkät. Oli ainakin se lähtevä jo klemmarien kohdalta aika kasaan painunut ja se tuleva oli yksisuuntaventtiililtä sellainen muoviletku, niin eipä siitä oikeen nähnyt, onko hyvä vai huono. Pumppasin sitten käsipumpulla hetken, ettei niin paljon tarttisi starttailla ilmaamiseksi. Alkoi vaan polttoainetta valua pumpun pohjasta... Letkuliitoksista se ei näyttänyt tulevan. Kohta loppui tiputtelu ja aattelin käydä ajamassa auton lämpimäksi, että näkee vuotaako jostain ja että voi sitä sisälämpö hommaa sitten kanssa tutkia. No, takaisin pihaan tullessa siitä pumpun pohjasta tippui parin sekunnin välein tippa... Äsken kattelin räjäytyskuvaa siirtopumpusta ja ei se taida voida vuotaa esim. tuon käsipumpun akselin vivusta kuin sillä, että kalvo on rikki? Ja kai se pumppu voi silti toimia, vaikka kalvo vähän vuotaisikin? No, seuraavaksi sitten sen irrotus ja purku... Ja jostain uuden kalvon ettiminen, tai mitä nyt sitten osoittautuukaan olevan rikki. Kattelin mä samalla, miten ne lämppärille tulevat letkut ja putket menee. Hanan kautta lämppärille menevä letku tulee alavesiletkusta. Hanaanhan oli se virtaussuuntakin merkitty. Koneelle menevä letku sitten menee termarikotelon ja vesipumpun imupuolen väliin nähdäkseni. Sunnuntaina kun mittailin, niin se lämppäriltä tuleva letku oli sen kolme astetta lämpimämpi. Voikohan kenno olla silleen tukossa, että vesi kiertää tosi vähän ja väärään suuntaan? En ainakaan oikein muuta syytä keksi, kun sen tukkoisuuden sisältä. Pitänee joku viikonloppu mennä työpaikalle vaihtamaan nesteet ja huuhtelemaan jäähdytysjärjestelmä, kun ei oikein näillä pakkasilla pihalla viitsi. Ai niin, jos siitä siirtopumpusta on kalvo rikki, niin pääseeköhän polttoainetta paljonkin moottoriöljyn sekaan? Öljynpaineet on ainakin vielä ollut hyvät, joten ei kovin laihaksi ainakaan ole mennyt.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Eikös se alavesiletku ole kylmin paikka, ylävesiletkusta tai siltä suunnnalta kait lämppärille yleensä menee?
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
paluulta kuulostais minunkin korvissa
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Oikeassa olette, noin päin sen on oltava. Se, minkä hanassa luulin esittävän virtaussuuntaa, täytyykin esittää asennussuuntaa vaan. Silloin nuo mittausten lämpötilatkin on loogisesti päin. Pitää sitten vaan tutkia, miksi lämmintä ei tule kunnolla. Häiritsee se, että se vesi ei siellä kennossa juurikaan jäähdy, vaikka kenno ei näyttäisi olevan tukkeessa niin, että ilma ei siitä läpi pääsisi. mutta en tosiaan ole vielä purkanut, että siihen käsiksi pääsisi.
Huomenna jos saisi sen siirtopumpun irroiteltua ja purettua. Jos sitä ei saa heti uusittua / korjattua, niin onkohan mitään estettä laittaa lohkoon peitelaippaa ja pumpuksi sähkömalli? |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Kalvon alla on yleensä juorureikä, mistä polttoaine pääsee valumaan pois.
Voit toki tulpata lohkossa olevat aukon, ja laittaa sopivan sähköpumpun tilalle. Esim kotimaisissa dieselmoottoreissa on sähköisiä siirtopumppuja esisuodattimen yhteydessä. Niitä on 40 ja 60 gallonaa/tunnissa malleja.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Kävin sen pumpun irroittelemassa ja purinkin, että näki sen, että kalvo on aikansa elänyt ja siitä vuoti. Ja olihan siinä parikin reikää rungossa, mistä polttoaina pääsee valumaan pois, jos kalvon alle päätyy.
Pumpussa on numero 7.20632.00 ja erikseen 9 087 sekä teksti Made in Germany. Sekä kuvissa näkyvä logo, jossa kirjaimet APG (G on alla yksinään). Numerolla googletus antaa Pierburgin numeroita ja juurikin tuohon autoon käypäiseksi ilmoitetun pumpun, mutta ihan erinäköisen. http://www.teilehaber.de/kraftstoffp...d17624818.html Onkohan sitten vaan runkomalli vaihtunut? Laitetaanpa nyt muutama tunnistuskuva, jos joku vaikka osaisi vinkata, että mistä voisi uuden kalvon löytää, ettei tarttisi kokonaan uutta pumppua ostaa. Vaikka löytyi netistä jostain uusikin jollain vajaalla 70 €:llä, mutta hyvähän se olisi, jos jostain varaosakaupasta saisi hakea korjausosat suoraan. Auton kun tarttisi olla viikon päästä taas ajossa. No, saa sen nopeestikin ajoon sillä sähköpumpulla, mutta ei huvittaisi turhaan niitä sähkötöitä tehdä. ![]() Sitten ne kuvat vielä: |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Tänään oli ohjelmassa auton ajokuntoon saattaminen, että ensi lauantaina pääsee ajelemaan. Tilasin jo uuden mekaanisen pumpun Saksasta, mutta se kun ei ehkä ehdi ajoissa, niin laittelin nyt sen sähköpumpun. Tuollaisilla osilla se tuli toteutettua.
Ja tuossa paikoillaan. Lohkon tuke ja pumpun asennusteline kun tuli tehtyä tuollein laiskasti, niin asennuskorkeutta piti hiukan säätää... Ja kun letkulähdöt oli eritavalla kuin alkuperäisessä, niin vähän lenkkiä pa-letkuun ja sen sai pois liian läheltä pakosarjaa. Hyvin tuntui toimivan ja vaikka on vain n. 120 l/h tuon pumpun tuotto, niin hyvin riitti soppa kilometrin ylämäessäkin, minkä kaasu pohjassa ajoin. |
![]() |
| Luokat |
| 8.136, fae, maastokuorma-auto, man |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Spider man 4 | SL | Chit-Chat | 1 | 08.08.2007 13:39 |
| Brave man | SamppaFIN | Jokes | 0 | 14.11.2002 17:48 |
| Spider-Man | mikk0 | Movies | 0 | 02.09.2002 22:37 |
| Business man | SamppaFIN | Jokes | 0 | 22.08.2002 14:14 |
| Man with a problem | SamppaFIN | Jokes | 0 | 19.08.2002 17:13 |