![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ite meinasin kokeilla että olisi lämmöllä kutistanut niitä reikiä mutta meni jo maailmalle se auto mihin suunnittelin niin jäi testaamatta. Suosittele en silti kenellekään, omalla vastuulla saa ajatusta kokeilla.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jos se ei vielä ihan mahdottoman horo ole uudella nivelelle ni saisko sen jollain laakerilukitteella tilkittyä?
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Lukite yleensä toimii noissa ihan hyvin. Valitsee lukitteen täyttökyvyn mukaan jos on kovin väljä reikä. Tai lukite on ehkä väärä termi, olisko se kiinnite joka toimisi parhaiten. Tentulla ensin paikat puhtaaksi. Tiedän monen tehneen ja taloudessa taitaa olla tällä hetkelläkin yksi jordaani jossa on kupit hitsillä kiinni. Purkaminen menee sitten ihan eri kaavalla jos ne hitsaa. En lähtisi silpomaan tai lämmöllä kutistelemaan kun ei siitä materiaalista ole tarkkaa tietoa.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
E: Samppa79, miten sitä uskaltaa hitsata kupit kiinni jos ei tiedä materiaalia? Sen tietää ettei ole pitkäikäinen ristikko kun laakerit hehkutetaan. Pisteillä ei pysy jos on väljät reiät.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori Viimeksi muokannut Jappi : 23.01.2014 22:31 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
meillä offiautosta hitsattiin kiinteäksä kupit, kun olivat väljät. kaveri ei laittanut vaseliinia lisää ja minä safaarille... 100km kesti syttyi tuleen! lopussa. sammutettiin ja 100m pääsi ja mega jytkis. Itse hitsaisin lenkin ympäri reilulla virralla tai hommaisin uuden käytetyn.
__________________
OPA Patrol "Boar" pätkästy -82 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ajattelin että pienempi paha se että kuppi kuluu ehkä nopeammin kuin se että haarukka leviää vetopäällä tuhannen kappaleiksi. Jokainen saa tietenkin tehdä niin kuin tulee hyvä, Uutta vastaavaa siitä ei taatusti tule kummallakaan menetelmällä. Jos käyttöautosta kyse niin uusi kardaani tai jos uutta ei saa, sovittaa sinne jonkin toisen vehkeen kunnossa olevan.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Vuosi on ihan normaalin kestoajan sisällä. Eli uutta ristikkoa peliin,lukitteela kiinni ja kovaa ajoa. Tietty jos on kovin väljät niin sitten tarvii jotain keksiä...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 24.01.2014 13:25 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Pikkupoikana olin kesähommissa eräällä maatilalla ja fordista hajosi etuperästä toinen ristikko. Uutta ei yllättäen ollut heti saatavilla joten nurkasta sankollinen vanhoja kerran jo vaihdettuja ja niistä sitten se paras. Muuten hyvä mutta yhtä neulaa vaille jäi osat. Popniitin varresta pätkä sivuleikkureilla, ja eikun paikalleen rasvan kanssa. Heinät tuli tehtyä pois ja homma toimi. Uskoisin että pieni heppi kuppiin ei sitä lööjää niin pahasti että haittaa mitään.
Omassa pihakoneessa on etuvedon kardaanin nivelen kupit olleet hitsillä kiinni niin kauan kun laitos on mulla ollut, taitaa tulla kohta 7 vuotta. Siellä se liepottaa vähän miten sattuu, mutta ihmetellä pitää että kestää. On ne hitsitkin siinä vähän kotikutoisen näköisiä. Valukappaleiden hitsauksissa on aina pikkuriski että jos se hiuishalkeama siihen hitsin viereen jää. Silloin on riski että kardaanin pää tulee kurkkaamaan maton alta. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Samppa, tarkoitin että samaa osaa siinä hitsataan, ja aikalailla samasta kohtaa.
Itse olen jonkun kardaanin totaalituhon nähnyt noissa kilpa-ajoneuvoissa ja ei se turvalenkki vaikka lattaraudasta ympärille vaikuta ollenkaan huonolta idealta...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Digikameratietoutta korjaaminen | Jhl | Chit-Chat | 1 | 09.04.2013 15:21 |
Trooperin ohjaustehostimen korjaaminen | Heguli | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 17.11.2011 11:35 |
Hoojiin takarungon korjaaminen | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 05.10.2010 07:45 |
Kattoverhoilun korjaaminen | Td5 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 10.08.2008 21:23 |
Kyljellään korjaaminen | kumilusmu | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 29.04.2004 22:59 |