Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.01.2014, 15:22
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Ite meinasin kokeilla että olisi lämmöllä kutistanut niitä reikiä mutta meni jo maailmalle se auto mihin suunnittelin niin jäi testaamatta.

Suosittele en silti kenellekään, omalla vastuulla saa ajatusta kokeilla.

__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.01.2014, 12:53
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Jos se ei vielä ihan mahdottoman horo ole uudella nivelelle ni saisko sen jollain laakerilukitteella tilkittyä?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.01.2014, 16:39
TsKo TsKo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.05.09
Sijainti: Loppi
Viestit: 208
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Ite meinasin kokeilla että olisi lämmöllä kutistanut niitä reikiä mutta meni jo maailmalle se auto mihin suunnittelin niin jäi testaamatta.

Suosittele en silti kenellekään, omalla vastuulla saa ajatusta kokeilla.
Tollai korjasin L200 Mitsun etukardaanin jokunen vuosi sitten, Katkasulaikalla ajoin uran siihen silmukkaan, ei kuitenkaan läpi asti ja sitte hitsasin uran täyteen, ainakin siitä tuli toimiva. Mutta joo omalla vastuulla kokeilkoon ken haluaa ja ei oo mun vika jos tulee lattiaan reikä jos menee jortaani lootanpäästä vauhdissa poikki
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.01.2014, 20:08
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Lukite yleensä toimii noissa ihan hyvin. Valitsee lukitteen täyttökyvyn mukaan jos on kovin väljä reikä. Tai lukite on ehkä väärä termi, olisko se kiinnite joka toimisi parhaiten. Tentulla ensin paikat puhtaaksi. Tiedän monen tehneen ja taloudessa taitaa olla tällä hetkelläkin yksi jordaani jossa on kupit hitsillä kiinni. Purkaminen menee sitten ihan eri kaavalla jos ne hitsaa. En lähtisi silpomaan tai lämmöllä kutistelemaan kun ei siitä materiaalista ole tarkkaa tietoa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.01.2014, 22:28
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TsKo Näytä viesti
Tollai korjasin L200 Mitsun etukardaanin jokunen vuosi sitten, Katkasulaikalla ajoin uran siihen silmukkaan, ei kuitenkaan läpi asti ja sitte hitsasin uran täyteen, ainakin siitä tuli toimiva. Mutta joo omalla vastuulla kokeilkoon ken haluaa ja ei oo mun vika jos tulee lattiaan reikä jos menee jortaani lootanpäästä vauhdissa poikki
Ei sitä tarvii edes laikata, sauman lämpö kutistaa sitä pienemmäksi kun jäähtyy.

E: Samppa79, miten sitä uskaltaa hitsata kupit kiinni jos ei tiedä materiaalia? Sen tietää ettei ole pitkäikäinen ristikko kun laakerit hehkutetaan. Pisteillä ei pysy jos on väljät reiät.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori

Viimeksi muokannut Jappi : 23.01.2014 22:31
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.01.2014, 00:10
OPA:n Avatar
OPA OPA ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.03.03
Sijainti: Kajaani city, Finland.
Viestit: 1.279
Perusasetus

meillä offiautosta hitsattiin kiinteäksä kupit, kun olivat väljät. kaveri ei laittanut vaseliinia lisää ja minä safaarille... 100km kesti syttyi tuleen! lopussa. sammutettiin ja 100m pääsi ja mega jytkis. Itse hitsaisin lenkin ympäri reilulla virralla tai hommaisin uuden käytetyn.
__________________
OPA
Patrol "Boar" pätkästy -82
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.01.2014, 09:50
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Ajattelin että pienempi paha se että kuppi kuluu ehkä nopeammin kuin se että haarukka leviää vetopäällä tuhannen kappaleiksi. Jokainen saa tietenkin tehdä niin kuin tulee hyvä, Uutta vastaavaa siitä ei taatusti tule kummallakaan menetelmällä. Jos käyttöautosta kyse niin uusi kardaani tai jos uutta ei saa, sovittaa sinne jonkin toisen vehkeen kunnossa olevan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.01.2014, 13:21
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Vuosi on ihan normaalin kestoajan sisällä. Eli uutta ristikkoa peliin,lukitteela kiinni ja kovaa ajoa. Tietty jos on kovin väljät niin sitten tarvii jotain keksiä...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 24.01.2014 13:25
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.01.2014, 15:12
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Pikkupoikana olin kesähommissa eräällä maatilalla ja fordista hajosi etuperästä toinen ristikko. Uutta ei yllättäen ollut heti saatavilla joten nurkasta sankollinen vanhoja kerran jo vaihdettuja ja niistä sitten se paras. Muuten hyvä mutta yhtä neulaa vaille jäi osat. Popniitin varresta pätkä sivuleikkureilla, ja eikun paikalleen rasvan kanssa. Heinät tuli tehtyä pois ja homma toimi. Uskoisin että pieni heppi kuppiin ei sitä lööjää niin pahasti että haittaa mitään.
Omassa pihakoneessa on etuvedon kardaanin nivelen kupit olleet hitsillä kiinni niin kauan kun laitos on mulla ollut, taitaa tulla kohta 7 vuotta. Siellä se liepottaa vähän miten sattuu, mutta ihmetellä pitää että kestää. On ne hitsitkin siinä vähän kotikutoisen näköisiä.
Valukappaleiden hitsauksissa on aina pikkuriski että jos se hiuishalkeama siihen hitsin viereen jää. Silloin on riski että kardaanin pää tulee kurkkaamaan maton alta.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.01.2014, 15:10
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Samppa, tarkoitin että samaa osaa siinä hitsataan, ja aikalailla samasta kohtaa.

Itse olen jonkun kardaanin totaalituhon nähnyt noissa kilpa-ajoneuvoissa ja ei se turvalenkki vaikka lattaraudasta ympärille vaikuta ollenkaan huonolta idealta...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Digikameratietoutta korjaaminen Jhl Chit-Chat 1 09.04.2013 15:21
Trooperin ohjaustehostimen korjaaminen Heguli Tekniikka & Jutustelu 28 17.11.2011 11:35
Hoojiin takarungon korjaaminen Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 05.10.2010 07:45
Kattoverhoilun korjaaminen Td5 Tekniikka & Jutustelu 3 10.08.2008 21:23
Kyljellään korjaaminen kumilusmu Tekniikka & Jutustelu 11 29.04.2004 22:59


Sivu luotu: 22:57 (GMT +2).