![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() tässä yksikössä on turhankin tiiviit nuo tivisteet kun meinaa saaja paikoillee tuota yhtä putkea minkä käytin irti.... Eikä tunnu käteen että vuotaiso mistää ilmaa. Tuota ilman virtaus lämmönsäätö läppä?? missä sijaitsee!!!! Kun tuo yksi läppä joka on ennen kennoa vissii raitis ilmaa ohjaa myös sen pönkkäsin koivun oksalla lämpö asentoon alkoi vähän paremmin tulee lämpöä mutta puhallus on onneton vieläkin ![]() hittolainen eihän tämä ole tojellista.... onko tuo kojetaulun irroittaminen mimmoinen savotta ??? otan Amazonin ajoon ja alan tosissaa tutkii tuota miksi ei puhalla...... ärsyttää ku ollu hiluksi ja isällä hj sun toyotia yksikää ole talvellä ollu kylmä!!!
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Se saattaa olla et sulla on jo se läppä auki, mutta oisko et kaikki ilmasuuttimelle virtaus läpät on kiinni asennossa jos vaijerit on irti? hj-75 cruiserissa se vipu on apparin jalkatilasta nähtävissä kardaanitunnelin päällä ja muistaakseni se oli sellaisessa heiluri häsmäkässä valitsin vivustossa, et jos hanan vaijeri on irti/jumissa niin se heiluri kääntyilee ja irtoaa, mutta läpän ohjaus vaijeri ei liikkunut senhän vois kokeilla et kiskoo hanan vaijerista liikkeen ääripäähän ja kattoo kabiinista liikkuuko vipu koko matkan vai vain osan matkaa ja luontevasti vai nytkähtämällä Ainakin cruiserissa se läppä "lukittuu" puhallus voimasta toiseen asentoon eli heiluttelee vipuja ilman puhallusta ja se joka on veltto kääntää sen toiseen asentoon ja puhallin 3;selle jos läppä jää asentoon ja kuumaa tulee niin siihen sopivaa lukitinta. Se nimittäin ainakin porukoilla kääntyy kylmälle sopivassa heitossa ja jos hana on jumittu auki tai kuten porukoilla korvattu 90° kulmalla niin valintana on pysähtyminen ja täysin kuumaa tai sit kylmää ![]() ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
eli ymmärsinkö nyt oikein että on kaksi läppää ennen kennoa se läppä joka sekoittaa raitista ja kuumaa ilmaa (jonka olen pönkännyt asentoon kuumaa kaikki kennolle)
sitten on vielä toinen läppä joka ohjaa ilmaa kennon jälkeen etiä päin ? kun makasin sielä jalkatilassa ja kartaani tunnelin "päällä" näkyi joku vivun akselin pää mutta en keksiny mihin vaikuttaa ja millä liikkuu.... Jos kokeilen jollain liikutella tuota niin voisi alkaa lämpeämään ?? sen tutkin että tuon vivun nokasta lähtee kaksi vaijeria toinen hanalle (ei liiku vissii poikki) toinen tuolle läpälle jonka pönkkäsin koivulla. Vaikuttaako nuo kaksi vaijeria vielä kolmanteenkin paikkaan ? hittoko olisi kuva mistä näkisi mihin kaikki menee ja vaikuttaa..... |
#4
|
|||
|
|||
![]()
En tiiä oisko noista apua, mutta tuolla räjäyttelykuvia:
http://www.toyodiy.com/parts/g_E_199...-CRMDSW_4.html Ittelläni lämpöä tulee, mutta puhalluspuolta epäilen myös. Koska kikottimessa ei ole raitisilmauodatinta, voi puhaltimess olla kaikkea oravista lähtien...
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Raitisilmasuodattimen saa tehtyä kätevästi ohuesta isompireikäsestä alumiinisesta koristeverkosta ja ilmansuodatin kankaasta/vanusta mitä lie onkaan. Kiinnitys vaan laittamalla korin ja puhaltimelle menevän putken väliin (kangas korin puolelle ja verkko puhaltimen putken suulle) niillä putken omilla pulteilla. Itsellä toiminut hyvin, estää oravat ja suurimman osan pölystä ja ei ole myöskään kerännyt kosteutta alun peloista huolimatta. Tosin en ole autoa upottanut kertaakaan ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
veikkaan että on imenyt kennon eteen havua niin paljon ettei puhalla läpitte, itsellä oli vastaava vika joskus vanhassa 360 volvossa, irrotin vain puhaltimelta menevän putken ja imuroin ylimääräiset roskat poijes, ja taas omassa ln65 hilussa kyllä kenno lämpesi kauttaaltaa mutta puhalti lämmintä vaan kun oli lämppäri hetken kiinni ja kun lämppäriä piti päällä minuutin verran niin rupes työntämään kylmää, irrotin kone huoneesta kennon letkut puhaltelin sinne ilma ei kulkenut läpitte?? laitettiin kide(soodaa)suolaa miten sen nyt kukin haluaa lausua ei lähtenyt sillä, kokeiltiin ihan k-raudan viemärin avaus raetta sopivan lämpösellä vedellä, niin rupes porina vaan kuulumaan ja lähti kaikki töhnä kennosta, jokanenhan tietää että mitä kuumempaa vettä tuon rakeen kanssa käyttää niin sitä enemmän se lämpeää, tällä lähti auki hyvin ja vesi letku kiinni vaan kennon letkuun ja huljuttelin semmoisen 10minuuttia niin hyvä tuli, oma riskihän tässä on jos on syyläri sementtiä laitettu sen takia että kenno sökö niin tod näkösesti rupeaa vuotamaan, mutta eipähän tarvinnut irrottaa koko kennoa ja liekkö tuommoseen ln65 kennoa herkästi mistään olis saanut?
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mikä termari siinä on paikallaan? En nyt ota kantaa pitääkö "huhu" paikkansa vai ei, mutta jostain syystä omat Toyotat ei ole lämmenneet tarviketermostaatilla sisältä läheskään niin hyvin kuin alkuperäisellä. Tästä syystä itse ostin toyota-liikkeestä runneriini uuden termostaatin
![]() Lämppärin kennoon mahtuu yllättävän paljon paskaa sisälle. Pari vuotta sitten runneriin syyläriä vaihdoin ja vanhaa syyläriä tuli sen verran tutkittua, että tukossahan se oli sen lisäksi, että viimein alkoi vuotamaan. Kävi siinä ajatus, että mitenkähän tukossa lämppärin kenno on, jos syyläristäkään ei enää ylösalaisin käännettynä vesi meinannut läpi virrata. Laitoin letkut kennosta ämpäriin, lasinpesurin pumppu väliin ja pumppailin lyhyehköjä sarjoja kennosta läpi. Sankon pohjalle tuli melkoinen määrä möhnää.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
TOYOTA HILUX LN110 TDI | SERMAX | Maasturiprojektit | 90 | 02.06.2015 12:53 |
Myyty -82 hilux takalaita ja -89 hilux konepelti. . | Hilux_TD | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 21.07.2012 19:58 |
Myydään toyota hilux,RJ . 8" perämurikka, hilux korotus jouset. | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 22.07.2011 08:30 |
Suzukin kopin lämmityslaitteen puhallin...? | sako | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 20.09.2008 19:47 |
Myydään Hilux Ln56 Kopin Osat | osatauno | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 03.08.2008 12:13 |