![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Käytin autoa eilen katsastuksessa ja opetuspoljin meni läpi pitkällisen hieronnan jälkeen. Katsuri ei uskaltanut ajaa autoa dynolle, eli jarruteltiin konttorin pihalla vuorotellen normaalijarruilla sekä opetuspolkimella. Kyllähän se poljin jarruttaa mutta totuuden nimissä mikään huippujarru se ei ole, jotenkin sellainen "veltto" tuntuma koko polkimessa. Sisällä pukilla parikin katsuria ihmetteli allekirjoittaneen puukiinnitystä ja testailivat poljinta vielä uudemman kerran mutta meni lopulta läpi. Tarvii kuitenkin oman mielenrauhan takia lisätä yksi kiinnike pohjavaneriin ja toisaalta kiinnittää itse polkin paremmin vaneriin. Muuten katsastus meni normaalisti, kaikki muuten OK mutta jarrulevyt edessä oli eri paksuiset (10,3 ja 11,9 mm) ja minimi on kuulemma 12,0 mm niin pitää levyt vaihtaa. Pikku juttu ja parantaa turvallisuutta, osat on jo tilattu.
__________________
Tumpula Racing Team |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Pitkästä aikaa ehti talliin ropaamaan autoa. Opetuspolkimen kiinnitystä parantelin lisäämällä kiinnityspultteja sekä lattiaan että telineeseen. Muuttui poljin paljon jämäkämmäksi, vaikka edelleenkin siinä on sellaista kumimaista tunnelmaa.
Etujarrulevyt meni siis vaihtoon. Tilanne purettuna: Vanhat levyt oli melko hyvässä kunnossa, vaikkakin katsastajan mukaan ovat liian kuluneet. Tai onhan noi tietty aika ruosteiset. Uudet levyt paikoillaan. Tuli samalla vaihdettua laakerit kun sattui sellaiset olemaan hyllyssä. Jarrupalat oli juuri vaihdettu eli samat meni paikoilleen.
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 31.01.2014 06:44 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Olikos noi jarruputket happamat? Vähän näytti siltä ...
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Hähää, joku todellakin lukee tätä amatöörioffaajan räpellystarinaa
![]() ![]() Eli oikeata puolta kun purin niin jarruputki katkesi käsiin hyvin pienestä taivutuksesta. Tutkailin tuota vasenta puolta kanssa tarkemmin ja vaihtoon menee sekin. Itse asiasssa pitää tutkia muidenkin jarruputkien kunto kunhan saa ensin auton uusintakatsastuksen hoidettua. Jarruneste pitää joka tapauksessa vaihtaa, on jotenkin samean näköistä.
__________________
Tumpula Racing Team |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Onko sulla kuvaa tosta raidetangon panssarista edestäpäin? Näyttää jotenkin kantikkaalta laatikolta joka putoaa akseliputken alle... Maastojarru...?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Discossa (ja Rangessa) raidetanko on melko alhaalla eikä panssarit maavaraa tietty lisää. Tuossa kuvatusta:
Raidetanko kun on tukivarsien alapuolella niin tuon ylemmäs sitä ei ole saatu.
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 06.02.2014 16:32 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Joo, mietin vaan tuota muotoa. Mulla on vähän vastaavanlainen panssari, mutta etukulma on paljon loivempi. Silti se jarruttaa metsässä aika tehokkaasti mm. mutaspooreissa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Myydään Discovery 1 300tdi vm 97 | jmb60 | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 04.11.2012 19:16 |
Myyty LR Discovery 300tdi -97 | Holst | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 24.07.2012 19:44 |
M: Land-Rover Discovery 300Tdi | myllis | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 07.05.2008 15:27 |
land rover discovery 300tdi-97??? | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 31.01.2004 23:17 |