![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Maanataina viety Työauto huoltoon juurikin samakone ja samanmanlaiset oireet ton starttauksen kans. Jos ja kun saavat vian selville nii laittelen tännekkin
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Suutin tai ilmavikaa veikkaan.
E: toi hehkuvika sitten ihan erikseen...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mulla oireili tässä syksyllä vastaavalla tekniikalla oleva T4 lähes samoin, eli ensin hörähti sitten ei luvannutkaan ja kolmannella käyntiin mutta ei ottanut kierroksia. Veti ilmat naftasuodattimen paluupuolelta eli siitä valkoisesta "morkulasta" joka tulee suodattimen päälle kiinni. Suuttimien paluuletkutkin jossakin vaiheessa kusivat mutta eivät aiheuttaneet kuin juuri ja juuri havaittaa yskähtelyä tyhjäkäynnillä ja hajuhaittoja.
Hehkujen rele varmaan sekoilee jos haluaa hehkuttaa pitkään, eihän nämä normaalisti hehkuta 15 asteen pakkasellakaan kun muutaman sekunnin. Tai relettä ohjaava lämpötunnistin rikki, on muistaakseni termarin kopan seudulla. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Suodatinhan on siinä akun etupuolella alhaalla ja hyvin näkyy ne lähdöt siinä päällä.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kannataa katsoa multivika ( moninapainen lämpötila-anturi) johdot ja vagcomilla anturin antamat lämpötila arvot, tuon ikäisessä pitäisi ecun ohjata hehkun relettä. Yleistä on johtojen murtuminen liittimen juuresta. Kannattaa myös vaihtaa ne O-renkaat siihen suodattimelle, yleensä uuden suodattimen mukana, tarkasta myös letkut ettei ole murtumia.
Lisätäämpä vielä sellainen asia, jos käytät piuhan nokassa niin käske katsoa pumpun ajoitus, on aika tarkkoja sille ja ensimmäisenä oireena on huono kylmäkäynnistyvyys, nuo oireet ei äkkiseltään kyllä kuullostaisi siltä että olisi pielessä. Itse olen tykännyt laittaa ajoituksen heittokellolla, kun oli niissä vanhoissa romuissa mitä mulla oli, oli sen verran kuluneet pumput. Viimeksi muokannut jannev : 14.01.2014 21:06 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Vaihtoin jokuaika sitten polttoaineen suodattimen ja siihen tulevan "valakosen paluuliitin hässäkän". Ilmaus ei sitten onnistunut heleposti mitenkään. Hörähteli käyntiin mutta ei pysynyt. Kaikenmaaliman vippaskonstit koitin ilmaukseen mutta ei onnistunut. Laitoin sitten imevän sähköisen polttoainepumpun ennen suodatinta. Sen avulla hörähti eka startista käymään.
Vac comilla katselin että lämpötila-anturi on joko sökö tai piuha poikki. Siitä johtuu hehkutuksen oireilut. Ei ole vielä napannut vaihtaa anturia kun auto vielä liikkuu ja ulukona on liian kylymä... Edelleenkin käyntiinlähtöoireilut kummittelee alkuperäisen viestin kuvaillulla tavalla mukana. Ei siis auta vaikka pumppu on välissä pumppaamassa painetta tulopuolelle. Myöskään polttoainevuotoja en ole löytänyt. Vinkkejä mikäs tässä vois kummitella? Edit. Laitoin myös takaiskuventtiilin ennen sähköstä polttoainepumppua ja suodatinta. Viimeksi muokannut kopi : 09.04.2014 10:25 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Onkos selevinny vika?
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Hehkutusoireilut loppu moottorin lämpötila-anturin vaihtoon. Käynnistysongelma on edelleen jäljellä.
Huomasin tuossa kun auto seisoi sammuksissa mutta virrat päällä, että sähkönen polttoaineen siirtopumppu pumppasi koko ajan noin parin sekunnin välein. Minne se paine vuotaa kun polttoainetta ei kuitenkaan mistään ulos vuoda? Pumpun pitäisi ite tunnistaa paine ja katkaista pumppaus paineen taivoitettuaan. Alakaa haiskahtaa että tuossa on syöttöpumpussa jottain häikkää. Vai olenko voinut sössiä puoltoista vuotta sitten suodattimen vaihdossa jottain joka aiheuttas tuon? |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Jäi mainittematta että vikakoodeja ei enää vag comilla löydy.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Onko syöttöpumpun ajoitus tarkistettu testerin kanssa? Aiheuttaa monenlaista ropleemaa jos on vähänkään pielessä. Sammutussolenoidi vois kanssa temppuilla. Olisiko siirtopumpussa tankin sisäinen vuoto?
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Volkswagen Transporter Minibussi 2.5Tdi | k81 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 10.07.2012 10:04 |
Myyty Volkswagen Transporter 2.5TDI 75kW, 1999 | Valhalla | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 17.09.2011 09:19 |
Myydään / Vaihdetaan vw transporter 2.5tdi -97 | Jumppis | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 10.03.2011 08:55 |
Ostettu vw transporter 2.5tdi syncro | make-lj | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 01.10.2009 22:36 |
MYYTY: VW Transporter 2.5TDI vm.97 | Taisto | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 13.11.2007 15:07 |