![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
mikäs se nyt muljuaa,,? viimeaikoina ruvennut tuntumaan siltä että zj purkii "yliohjautumaan", ihan normikäännöksessä tuntuu siltä että auto suorastaan muljahtaa käännöksen. Liukkaalla alustalla se tuntuu siltä kun etupyörän kääntyisivät jopa liian linkkuun suhteesa ratin kääntöön ja auto pyrkisi puskemaan ja sivuluisuun, ohjauksen tuntuma on muutenkin todella huono ja jotenkin lerppu, vaeltaa kuin käärme ja korjailu on jatkuvaa. ![]() Ohjausnivelien välykset yritetty tutkia ,, ei ainankaan löydy löysää. Vetarit ja navat uusittu, samoin jarruosat. Etu-akselin tukivarret puslineen suht uudet. Panhard puslineen alle vuodenvanha. pyöräkulmat tarkastettu. Renkaat/paineet/vanteet OK. Ohjausiskari vaihtamatta on ihan loppu. tosin ei pitäisi tähän vaikuttaakkaan. Simpukkaa voisi pikkuisen tiukata keskiasennossaan siinä hieman tyhjää. Taka-akseli vielä tutkimatta. Voiko taka-akselin tuentojen välykset aiheuttaa tälläistä muljahtelua ohjauksessa..tai voi varmaankin. Takaraivossani kummittelee myös ajatus että olisin lukenut jostain viskon toimimattomuuden oireista, Oireina olisi joko ali tai yli ohjattavuus..aliohjattavuus ja pykiminen kuivalla joo, mutta voiko yliohjata. ja miten tuota nyt testaisi että onko syynä visko. mielestäni kyllä toimii aivan kuten pitääkinTällähetkellä ihan 4.0 zj:n orkkis ohjaus mutta hetikun taas pussissa katetta niin napakampia varsia ja ohjaustyypin muutos varmasti edessä..
__________________
--------------------------- Apupoika Hessu jeep grand cherokee-97 4.0 Finnish jeep drivers club,, |
|
#2
|
|||
|
|||
|
4x4_76 kirjoitti
"Onnistuihan sekin lopulta. Vesipumpunkin vaihdoin samalla, olihan se jo pari vuotta odottanut hyllyssä Laakeri oli kunnossa, mutta aina kun käytti lohkolämmitintä se kusi nestettä maahan."hmm...Itekkin huomannut samaa mutta on uusi vesipumppu paikoillaan....ei oikein saa selvää mistä tiputtaa.. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Niin se tiputtaa minullakin.. ja on jo toinen uusi vesipumppu menossa parin vuoden sisään. Molemmat Gatesin pumppuja, uusilla Moparin tiivisteillä ja tasan tarkkaan kaikki vanhat tiivisteen rippeet raapinut lohkon päädystä irti.
Ei tiputa vesipumpun ja lohkon välistä, ei tule myöskään nokkaketjukotelosta, vaan vesipumpusta jostain. Ei voi ymmärtää. Hihnapyörätkin on kaikki linjassa ja pyörii hyvin, ihme homma Itse olen vain lisännyt välillä ainetta, ei sieltä niin paljoa tule...
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Onkos porukka vaihdellu öljyjä tuohon automaattivaihteistoon.
Minkäs laisella ohjeilla kannattaisi tehdä? Eli varmaa uudet öljyt/suodatin ja kierrättää öljyä niin kauan jäähdyttimen putkesta että tulee uutta kirkasta öljyä...? |
|
#5
|
||||
|
||||
|
En mä normaalisti laita uutta ku sen verran mitä öljypohjan irrotuksen yhteydessä laatikosta poistuu.
Yhden kerran olen tyhjentäny lootan jäähyn putkesta koneen käydessä ku oli öölit sen verran tummaks päässy että sai vähän lisäaikaa lootalle. Muistaakseni tulivat aika hätäseen pihalle, ei siinä kerenny uutta liruttaa tilalle.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
Toinen vaihtoehto jos on kovin tummaksi öljyt päässeet, niin vähintään kahteen, mutta mielummin kolmeen kertaan vaihtaa lyhyin väliajoin (vaikkapa n.100km ajoa välissä) öljyt + suodattimen. Samalla kun on ekalla kerralla öljypohja auki, niin kannattaisi tarkistaa pantojen säädöt (etupanta on pirullinen).
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#7
|
||||
|
||||
Grand Chrekokee tuli taloon
Jatketaanpas tähän ketjuun, kun saapui ensimmäinen V-moottori tähän taloon. -94 ZJ 5.2L 186tkm ajettuna tuli hankittua. Saksan tuonti -03.
"Nissaniahan mie lähin ostamaan, tämmönen sieltä tuli.." Mainio auto näin 12h kokemuksella, mutta pari puutetta/ominaisuutta mietityttää. - Vakionopeuden säädin ei reagoi mitenkään ratin nappuloihin, ei merkkivaloja, ei mitään. Liekö yleinenkin vika? - Vasen etupyörä pitää vaimean kahinan joka pyörähdyskerralla, pitänee avata ja tarkistaa, mikä siellä kahisee. Tuskin laakeri tuollaista ääntä päästää? - Vaikka on iso (?) bensakone, niin koppi ei meinaa lämmetä ainakaan -22 pakkasessa. Tai kyllä sinne lämmintä/haaleaa puhaltaa, mutta kuumaksi sitä ei saa. Kokeilin eri asentoja säätimistä ja lämpö "HI" asennossa. Moottorin lämmöt pysyy tasaisesti arviolta 90 asteessa. Myöskään sisäilman kierrätys ei suostu toimimaan. Kun pitää pohjassa, niin näytön symboli vaihtuu, mutta toiminto ei jää päälle. - Keskuslukituksen kaukosäädin toimi kerran, ei enää. Avasin lähettimen ja sieltä paljastui 2 x CR1616 3v paristoa päällekäin = 6 v käyttöjännite? Korjausoppaan mukaan siellä pitäisi olla 1 x DL2016 paristo, joka on 3V ja 3mm paksu. Kumpi lienee oikea kokoonpano? Nuo 2xCR1616 on 3.2mm korkea pino ja DL2016 on yksinään 3.0mm. Koneesta tai sen toimivuudesta en osaa sanoa, mutta tasaisesti hyrskyttää ja ainakin 130 keräsi näppärästi vauhtia. "Oho!" saattoi tulla pari kertaa kuskilta Pientä resonointia jossain kierrosten palautuessa, kun paikallaan huudattaa.Laatikotkin tuntuu pelavaan eikä visko ota liikaa vastaan parkkiruutuun vääntäessä. - Kun jakolaatikon palauttaa hitaalta nopealle, niin se narahtaa N --> 4H muutoksessa. Kuulemma pitää runtata napakasti ihan ohjeenkin mukaan? Kun en näistä automaateista ymmärä mitään, niin onko se turbiinin lukituksen "muksahdus" ok ääni? Tai mikä ääni onkaan tai liekö edes termit oikein.. Esimerkiksi kun 80kmh pintakaasulla ajelee ja painaa ylämäkeen hieman poljinta, niin auto kevyesti nykäisee kerran tai kaksi. Ohjekirja on Saksaksi, joten jos joltain sellaista löytyy, niin olen kiinnostunut. Toki 1000 sivuinen korjaamomanuaali tuli hankittua jo etukäteen. - Simo |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() syynä minun tapauksessani olivat taka-akselin väsähtäneet tukivarsien puslat. Loppui "käärmeellä" ajelu kun laitoin taaksekkin vahvistetut varret ylös ja alas... nyt lingertää vain ratin ja penkin välistä johtuen.
__________________
--------------------------- Apupoika Hessu jeep grand cherokee-97 4.0 Finnish jeep drivers club,, |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 | Jeeep | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.02.2012 21:06 |
| M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.03.2008 13:40 | |
| Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
| M: Jeep Grand Cherokee | O/M/V Muut | 1 | 01.11.2005 19:27 | |