![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Se on hienoa, kun autojen omistajat on välillä niin tuhannen kuutamolla etteivät edes tiedä onko omassa autossa esim. luistonestoa tai abs:ää
Näissä tapauksissa myös tahtoo olla niin että autoa ei ole kunnolla huollettu tai pidetty kunnossa, joten voi löytyä todella ihmeellisiä vikoja kun ei ole edes tajuttu että jotain on menossa/ mennyt rikki.Ei WJ:n voimansiirrosta todellakaan pitäisi kuulua mitään rutinaa, jotain on rikki jos pitää pauketta. Ei ole välttämättä vakavaa, mutta oletus on että jos nimenomaan voimansiirrosta kuuluu niin ei ole ihan terve merkki (voihan tuo olla vain pahasti kulunut CV- nivel esim. etuvetareissa tai etukardaanin CV- nivelet). WJ:n varilok- systeemi ei ole ihan halpa korjata, eli jos lukko/ lukot on rikki niin skippaa suosiolla. Ehjänä olleesaan on kyllä kohtuu pätevät, mutta silti ottaisin mielummin lukottoman version ja asentaisin oikeat lukot tilalle. Etuvetarit on kulutuskamaa ihan kuten missä tahansa autossa, ne ei ole älyttömän hintaiset. edit: Niin kai tämä nyt on oikeasti WJ (1999-2004) Grand Cherokee, eikä WK (2005-2010)?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Ei kyllä itellä mitään kolahuksia kuulu, helppohan tuo toiminta on talvella testata kun pysähtyy kunnon ylämäkeen ja painaa tassun lattiaan, etenkin jos löytyy paikka missä saa toisenpuolen liukkaalle ja toisen pitävälle, itellä metässä viel kesäl joskus kolahti kun öljyt oli eestä vähissä, vaihoin vuotavan pinjonin stefan mikä näistä vissiin aika herkästi menee niin nyt on hiljane ku oikia määrä öljyä. ja siitähän nuo varilokit on paskat ku nehän ei oo päällä ku auto on paikallaa et tuntuu et tarvii ens tarvii varovaisen peruskaasun et saahaan pyörimisero ja kun si päällä ni happee :-) http://www.youtube.com/watch?v=Nr4V98cJiCQ
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Pitää se vielä käyvä kokeilemassa, kuulosti kyllä aivan niinku luistonesto olis puuttunu peliin. Pystyykö tuota kokeilemaan jos tunkkaa keulan ilmaan vai pitääkö saaha koko auto ylös?
Niin joo ja Wj on. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Ymmärtääkseni ei kun ne lukot toimii vaan kun pyörät pyörii, melkein joku liukas paikka tai kunnon ristiriipunta ainut
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Vielä vähän pitää soppaa hämmentää.. Elikkä tämä kyseinen auto on "Jenkkimalli" ja tässä on luistonesto. Kuulemma moni muukin ihmetelly samaa kun ei pitäisi olla.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
http://www.youtube.com/watch?v=0PmxnShlfZI |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Sekoittaako joku nyt "limited slip" tai muun vastaavan lukkoihin liittyvän termin siihen, että olisi autossa luistonesto? Vähän sama, kun joku aika sitten katsoin jotain autoiluun liittyvää ohjelmaa, siinä oli kilpa- auton takapaksissa "fuel cell", oli käännetty polttokennoksi ![]() Edit: nyt kun vielä vähän tutkin, niin ilmeisesti WJ:ssä on käytössä Tevesin Mark20e abs- systeemi? Jos näin on, niin se kyllä tukee ainakin vetoluistonestoa. En tosin ole koskaan ainakaan jenkkipalstoilla huomannut, että siellä olisi puhuttu WJ:n luistonestosta yhtään mitään.. Jos taas on Mark20, niin se ei tue edes vetoluistonestoa. WK:hon tuli sitten vielä uudempi (muistaakseni) Mark 25, missä on jo täysi esp- valmius.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 09.01.2014 02:31 |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Tämä viesti voisi tuonne "maasturin hankinta"-ketjuunkin kuulua, mutta laitetaan nyt tänne.
Taitaa käydä niin, ettei Jimnyn tilavuus enää kohta riitä ja auton vaihto edessä. Kaikennäköisiä vaihtoehtoja on mielessä pyörinyt mutta WJstä on tullut 1. vaihtoehto oikean nelivedon ja järkevän hintaluokan takia. (G-mersu tai 120-sarjan LC pysyy vielä päiväunissa...) Diesel olisi hakusessa ja kysymys kuuluukin, mitä olette mieltä kannattaako investoida hieman enemmän ja hankkia tuo 2.7 (aika vähän tarjolla, kohtalaisen paljon ajettuja) vai olisiko järkevää hommata tuo 3.1 vähän edukkaammin (alle 300tkm ajettuna). Maksaako siis 2.7 itsensä ns. "takaisin" järkevämpänä hankintana? Kulutuksessa taitaa 3.1 hörpätä jotain litran enemmän, mutta jos hankintahinnassa on ~5k€ ero niin ei tunnu missään. Tehoja tuossa 2.7:ssa on hiukan enemmän, onko ero merkittävä? Verotushommathan vaihtuu just tuossa -02, onkos kellään perstuntumaa, kumpi on edukkaampaa CO2-päästöjen vai massan mukainen verotus? (Jos ilmastoitu -99 Jimny kiinnostaa, laita privaa, tulee joskus myyntiin) |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Se minkä VM motorin 3.1- koneellinen voittaa hankintahinnassa, se häviää moninkertaisesti korjauskuluissa ja vitutuksen määrässä
Hinnat on ihan hyvästä syystä niin paljon mersukoneista halvempia.. Ei tuo ihan paska moottori ole (oikein käytettynä), mutta noita vain on sattunut hajoamaan enemmän kuin tarpeeksi, ja korjaukset tuntuu olevan aika hinnakkaita ja hitusen persiistä muutenkin, koska ei siltikään välttämättä oikein tule auto kuntoon.Ei 2.7CRD:kään ihan ongelmaton ole (lue mersufoorumeilta ko. koneen tyyppiongelmat), mutta kuitenkin puhutaan moottorista millä uskaltaa varmasti lähteä maitokauppaa kauemmaksi. On myös mukavampi ajaa ja hiljaisempi, ja jos haluaa lastuttaa niin tehoa & vääntöäkin on ihan mukavasti
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Unimoggeja ja jutustelua aiheesta | pee | Tekniikka & Jutustelu | 694 | 26.07.2025 22:25 |
| Myyty jeep grand cherokee wj korotuspalat ja iskarit | jämtilaika | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 13.11.2013 10:11 |
| jeep wj simpukka? | pikkujussi1 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 24.02.2013 18:52 |
| Ostetaan Ostetaan Jeep WJ 2" korotuspalikat ja spacerit! | Jeepp | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 03.10.2012 20:34 |