![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Pitää se vielä käyvä kokeilemassa, kuulosti kyllä aivan niinku luistonesto olis puuttunu peliin. Pystyykö tuota kokeilemaan jos tunkkaa keulan ilmaan vai pitääkö saaha koko auto ylös? Niin joo ja Wj on.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ymmärtääkseni ei kun ne lukot toimii vaan kun pyörät pyörii, melkein joku liukas paikka tai kunnon ristiriipunta ainut
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Vielä vähän pitää soppaa hämmentää.. Elikkä tämä kyseinen auto on "Jenkkimalli" ja tässä on luistonesto. Kuulemma moni muukin ihmetelly samaa kun ei pitäisi olla.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://www.youtube.com/watch?v=0PmxnShlfZI |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sekoittaako joku nyt "limited slip" tai muun vastaavan lukkoihin liittyvän termin siihen, että olisi autossa luistonesto? Vähän sama, kun joku aika sitten katsoin jotain autoiluun liittyvää ohjelmaa, siinä oli kilpa- auton takapaksissa "fuel cell", oli käännetty polttokennoksi ![]() Edit: nyt kun vielä vähän tutkin, niin ilmeisesti WJ:ssä on käytössä Tevesin Mark20e abs- systeemi? Jos näin on, niin se kyllä tukee ainakin vetoluistonestoa. En tosin ole koskaan ainakaan jenkkipalstoilla huomannut, että siellä olisi puhuttu WJ:n luistonestosta yhtään mitään.. Jos taas on Mark20, niin se ei tue edes vetoluistonestoa. WK:hon tuli sitten vielä uudempi (muistaakseni) Mark 25, missä on jo täysi esp- valmius.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 09.01.2014 02:31 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tämä viesti voisi tuonne "maasturin hankinta"-ketjuunkin kuulua, mutta laitetaan nyt tänne.
Taitaa käydä niin, ettei Jimnyn tilavuus enää kohta riitä ja auton vaihto edessä. Kaikennäköisiä vaihtoehtoja on mielessä pyörinyt mutta WJstä on tullut 1. vaihtoehto oikean nelivedon ja järkevän hintaluokan takia. (G-mersu tai 120-sarjan LC pysyy vielä päiväunissa...) Diesel olisi hakusessa ja kysymys kuuluukin, mitä olette mieltä kannattaako investoida hieman enemmän ja hankkia tuo 2.7 (aika vähän tarjolla, kohtalaisen paljon ajettuja) vai olisiko järkevää hommata tuo 3.1 vähän edukkaammin (alle 300tkm ajettuna). Maksaako siis 2.7 itsensä ns. "takaisin" järkevämpänä hankintana? Kulutuksessa taitaa 3.1 hörpätä jotain litran enemmän, mutta jos hankintahinnassa on ~5k€ ero niin ei tunnu missään. Tehoja tuossa 2.7:ssa on hiukan enemmän, onko ero merkittävä? Verotushommathan vaihtuu just tuossa -02, onkos kellään perstuntumaa, kumpi on edukkaampaa CO2-päästöjen vai massan mukainen verotus? (Jos ilmastoitu -99 Jimny kiinnostaa, laita privaa, tulee joskus myyntiin) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Se minkä VM motorin 3.1- koneellinen voittaa hankintahinnassa, se häviää moninkertaisesti korjauskuluissa ja vitutuksen määrässä
![]() Ei 2.7CRD:kään ihan ongelmaton ole (lue mersufoorumeilta ko. koneen tyyppiongelmat), mutta kuitenkin puhutaan moottorista millä uskaltaa varmasti lähteä maitokauppaa kauemmaksi. On myös mukavampi ajaa ja hiljaisempi, ja jos haluaa lastuttaa niin tehoa & vääntöäkin on ihan mukavasti ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Eikä kannata unohtaa ulkomaitten tarjontaa. Hinta jää alle Suomen tason selvästi puolilla kilometreillä. Minusta alkanut tuntumaan, että nämä tyypit jotka koittaa myydä nettiautossa mersukoneisia Wj:tä luulevat istuvansa kultasuonen päällä, ei ne nyt sentään niin hyviä ole, eli ei vielä lähelläkään Toyotan laatua.
![]() E:joo joo perseaukisen puhelua (niinku sain jo viestillä kuulla) ![]() ![]() Viimeksi muokannut MiKo : 11.01.2014 17:04 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
ainakin VM motorilla on käyttömaksut hiukka halvemmat -99 kuin -01 mallissa, eli massalla halvempi kuin päästöillä
__________________
- Levannon We(l)ho - |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta | pee | Tekniikka & Jutustelu | 694 | 26.07.2025 22:25 |
Myyty jeep grand cherokee wj korotuspalat ja iskarit | jämtilaika | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 13.11.2013 10:11 |
jeep wj simpukka? | pikkujussi1 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 24.02.2013 18:52 |
Ostetaan Ostetaan Jeep WJ 2" korotuspalikat ja spacerit! | Jeepp | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 03.10.2012 20:34 |