Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.01.2014, 17:24
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Pitää se vielä käyvä kokeilemassa, kuulosti kyllä aivan niinku luistonesto olis puuttunu peliin. Pystyykö tuota kokeilemaan jos tunkkaa keulan ilmaan vai pitääkö saaha koko auto ylös?
Niin joo ja Wj on.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.01.2014, 20:44
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MiKo Näytä viesti
Pystyykö tuota kokeilemaan jos tunkkaa keulan ilmaan vai pitääkö saaha koko auto ylös?
Ymmärtääkseni ei kun ne lukot toimii vaan kun pyörät pyörii, melkein joku liukas paikka tai kunnon ristiriipunta ainut
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.01.2014, 20:45
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Vielä vähän pitää soppaa hämmentää.. Elikkä tämä kyseinen auto on "Jenkkimalli" ja tässä on luistonesto. Kuulemma moni muukin ihmetelly samaa kun ei pitäisi olla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.01.2014, 21:14
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MiKo Näytä viesti
Vielä vähän pitää soppaa hämmentää.. Elikkä tämä kyseinen auto on "Jenkkimalli" ja tässä on luistonesto. Kuulemma moni muukin ihmetelly samaa kun ei pitäisi olla.
No kysy miten se toimii, jos on quadradrive eli akseleissa varilokit niin niihen lukkojen ainoa ohjaus ja käyttövoima tulee renkaiden pyörimisnopeuksien eroista, itselleni tutut luiston estot pyrkivät rajoittamaan noita pyörimiseroja jarruttamalla nopeammin pyörivää rengasta joten järjestelmät tavallaan tappelisi keskenään, vai olisiko kyseessä joku moottoritehoja rajoittava systeemi jos renkaissa liikaa nopeuseroja ?
http://www.youtube.com/watch?v=0PmxnShlfZI
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.01.2014, 02:15
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MiKo Näytä viesti
Vielä vähän pitää soppaa hämmentää.. Elikkä tämä kyseinen auto on "Jenkkimalli" ja tässä on luistonesto. Kuulemma moni muukin ihmetelly samaa kun ei pitäisi olla.
No ei niissä jenkkimalleissakaan pitäisi olla, ei edes optiona. Kun käsittääkseni ensimmäiset ESP:llä olevat jeepit on olleet wk-mallin grandi, xk (commander = periaatteessa wk grand isommalla korilla), ja JK- wrangler.

Sekoittaako joku nyt "limited slip" tai muun vastaavan lukkoihin liittyvän termin siihen, että olisi autossa luistonesto? Vähän sama, kun joku aika sitten katsoin jotain autoiluun liittyvää ohjelmaa, siinä oli kilpa- auton takapaksissa "fuel cell", oli käännetty polttokennoksi

Edit: nyt kun vielä vähän tutkin, niin ilmeisesti WJ:ssä on käytössä Tevesin Mark20e abs- systeemi? Jos näin on, niin se kyllä tukee ainakin vetoluistonestoa. En tosin ole koskaan ainakaan jenkkipalstoilla huomannut, että siellä olisi puhuttu WJ:n luistonestosta yhtään mitään.. Jos taas on Mark20, niin se ei tue edes vetoluistonestoa. WK:hon tuli sitten vielä uudempi (muistaakseni) Mark 25, missä on jo täysi esp- valmius.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 09.01.2014 02:31
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.01.2014, 11:45
siliteri siliteri ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.01.13
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 27
Perusasetus

Tämä viesti voisi tuonne "maasturin hankinta"-ketjuunkin kuulua, mutta laitetaan nyt tänne.

Taitaa käydä niin, ettei Jimnyn tilavuus enää kohta riitä ja auton vaihto edessä. Kaikennäköisiä vaihtoehtoja on mielessä pyörinyt mutta WJstä on tullut 1. vaihtoehto oikean nelivedon ja järkevän hintaluokan takia. (G-mersu tai 120-sarjan LC pysyy vielä päiväunissa...)
Diesel olisi hakusessa ja kysymys kuuluukin, mitä olette mieltä kannattaako investoida hieman enemmän ja hankkia tuo 2.7 (aika vähän tarjolla, kohtalaisen paljon ajettuja) vai olisiko järkevää hommata tuo 3.1 vähän edukkaammin (alle 300tkm ajettuna). Maksaako siis 2.7 itsensä ns. "takaisin" järkevämpänä hankintana? Kulutuksessa taitaa 3.1 hörpätä jotain litran enemmän, mutta jos hankintahinnassa on ~5k€ ero niin ei tunnu missään. Tehoja tuossa 2.7:ssa on hiukan enemmän, onko ero merkittävä?

Verotushommathan vaihtuu just tuossa -02, onkos kellään perstuntumaa, kumpi on edukkaampaa CO2-päästöjen vai massan mukainen verotus?

(Jos ilmastoitu -99 Jimny kiinnostaa, laita privaa, tulee joskus myyntiin)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.01.2014, 12:33
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Se minkä VM motorin 3.1- koneellinen voittaa hankintahinnassa, se häviää moninkertaisesti korjauskuluissa ja vitutuksen määrässä Hinnat on ihan hyvästä syystä niin paljon mersukoneista halvempia.. Ei tuo ihan paska moottori ole (oikein käytettynä), mutta noita vain on sattunut hajoamaan enemmän kuin tarpeeksi, ja korjaukset tuntuu olevan aika hinnakkaita ja hitusen persiistä muutenkin, koska ei siltikään välttämättä oikein tule auto kuntoon.

Ei 2.7CRD:kään ihan ongelmaton ole (lue mersufoorumeilta ko. koneen tyyppiongelmat), mutta kuitenkin puhutaan moottorista millä uskaltaa varmasti lähteä maitokauppaa kauemmaksi. On myös mukavampi ajaa ja hiljaisempi, ja jos haluaa lastuttaa niin tehoa & vääntöäkin on ihan mukavasti
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.01.2014, 16:55
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Eikä kannata unohtaa ulkomaitten tarjontaa. Hinta jää alle Suomen tason selvästi puolilla kilometreillä. Minusta alkanut tuntumaan, että nämä tyypit jotka koittaa myydä nettiautossa mersukoneisia Wj:tä luulevat istuvansa kultasuonen päällä, ei ne nyt sentään niin hyviä ole, eli ei vielä lähelläkään Toyotan laatua.

E:joo joo perseaukisen puhelua (niinku sain jo viestillä kuulla)

Viimeksi muokannut MiKo : 11.01.2014 17:04
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.01.2014, 19:59
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

ainakin VM motorilla on käyttömaksut hiukka halvemmat -99 kuin -01 mallissa, eli massalla halvempi kuin päästöillä
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta pee Tekniikka & Jutustelu 694 26.07.2025 22:25
Myyty jeep grand cherokee wj korotuspalat ja iskarit jämtilaika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 13.11.2013 10:11
jeep wj simpukka? pikkujussi1 Tekniikka & Jutustelu 0 24.02.2013 18:52
Ostetaan Ostetaan Jeep WJ 2" korotuspalikat ja spacerit! Jeepp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 03.10.2012 20:34


Sivu luotu: 12:48 (GMT +2).