Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #14  
Vanha 14.10.2004, 08:39
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Edit: Ja sitä piti sanoa, että en äkkiä laittais kahta laturia rinnan samaan sähköjärjestelmään. Pitäis rakentaa semmonen diodipatentti, joka estää virran kulun laturille päin. (molemmille latureille)
Kun noin äkkiä miettii niin eihän ne laturit toisiaan sotkisi. Jännitteensäädinhän mittaa vaan akun jännitettä ja lisää jännitettä (=virtaa) tarvittaessa.

Varmaan normaalikäytöllä se laturi, jossa jännitteensäädin sattuu yksilönä olemaan "herkempi lataamaan" lataisi kokoajan ja se toinen huilailee.
Sitten kun ruvetaan kuormittamaan niin akkujännite putoaa reippaasti ja kumpikin ryhtyy lataamaan.

Niiden diodien kanssa on se ongelma, että ne pudottaa latausjännitettä vähintäänkin 0.4 V yleensä 0.6V.
Pitäisi saada vietyä akkujännite sen diodin jälkeen säätimelle.
Lisäksi yleensähän latureissa diodisilta on viimeisenä ennen akkua eli ei se ylimääräinen diodi siellä varmaan mitää auttaisi.

- jm



KoMk ry. Off Road Team
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
toinen myyty toinen jää..... tiku83 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 14.06.2007 13:06
Hi-liftin toinen pää? Vihavainen Chit-Chat 11 08.09.2006 17:37
Toinen mies Elmo Jokes 0 19.07.2005 08:44


Sivu luotu: 04:52 (GMT +2).