![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Riippuu ihan siitä mitä sinulla on tehotavoitteena. BJ:n ajo-omituisuudet huomioiden se ei hirveitä tehoja tarvi.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Muistahan alkaa keräillä voimansiirron osia hyllyyn varalle
![]()
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Uudet välitykset vois hommata jostaki, tikut ja murrokset jää varalle ku vaihtaa ne chromot. Taitaahan tuosta laatikostaki tulla entinen jossei sitä vahvista
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Laitahan tiuhemmat perät..
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Nuo vaan ois kivat maantiellä
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Land cruiserin jakis laippasisääntulolle.
Siis taannoin suunnittelin itselle oM603 mersun automaatin ja bj jakiksen yhdistämistä. (siis yksiosaisella kuorella, mutta en keksi miksei toimisi myös HJ:n jakiksella)
Tuo homma onnistunee seuraavasti: Jakolaatikko ja vaihteiston pääakseli + jakiksen ja päälaatikon välinen päätykappale otetaan työn alle: homman nimi on se, että vaihteiston pääakseli käännetään toisin päin, siis akseli työnnetään takaapäin jakiksen (ja tuon vaihteiston päädyn) läpi. ja pääakselin etummainen laakerointi Muokataan seuraavanlaiseksi: alkuperäinen jakiksen/vaihteiston välinen stefa siirretään laakerin etupuolelle (pitää tehdä esim. alumiinilevystä pidin k.o stefalle... palataan lopussa asiaan). ja nyt pitää enää tehdä laippa tuohon pooriakselin päähän; se tulee toisesta laatikosta puretusta jakiksen pääakselin hammaspyörästä, siinä on liukupinta jo valmiina stefalle! Tuohon hammaspyorään olisin hitsannut noin 15-20mm paksun lätkän, johon olisin pultannut mersun kumiristikon. Tuota jakiksen pääakselia olisi pitänyt jonkin verran sorvailla, ja olisi pitänyt tehdä muistaakseni 2 soviteholkkia akselin hammaspyörien väliin. Ja tuo Stafan pidin: sen suunnittelin tekeväni noin 20mm vahvasta alumiinilevystä; siihen olisin koneistanut sovitepalan tuon vaihteiston hännän kiinnityspulttien alle, olisi kaikki saanut linjattua suoraan sorvissa. Tuon OM603 laatkikon hyvä puoli on se, että ykkönen on 4,25 ja vahvistettuna kestää huomattavan paljon, eikä vahvistus maksa aivan mahdottomia. P.S tuo 300 te:n bensakoneen laatikko ei ole oikein kiva, lähtee liikenteeseen normaaliolosuhteissa 2:lla.... p.s Nuo perävälitykset voisit varmaan vaihtaa kuiteskin 4.111, kun tuo om603 on kierroskone, max teho 4600 rpm, vrt. toyotan 3,500... ja et varmaankaan ajele 205-16 renkailla.... Tulipa hankalasti selvitettyä... TAAS! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Toyota HJ61 taka ja HDJ etu murikat+muuta toyota akseli ryönää... | Maajussi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 23.04.2013 08:57 |
Myydään Toyota corona MKII,Toyota FJ,Toyota crown virranjakaja | Castrol | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.01.2013 21:48 |
Myydään / Vaihdetaan muutama ylimääräinen auto kaupan. toyota,toyota,renault ja taas toyota | Jumppis | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 29.06.2011 13:17 |
Myyty Toyota 1.6 4A-F tekniikka=>1.3? esim.Toyota 1.3 12V | MiKo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 27.03.2010 11:46 |
Myydään / Vaihdetaan Toyota Landcruiser HJ61 -88 (vaihto mahdollista Toyota 4Runneriin) | Jooseppi | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 11.03.2009 21:07 |