![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Hj menee tammikuussa ylimaalaukseen,hinta pohjineen n. 1000euroa. Katto jää ehkä keskiosalta maalaamatta. Alkup. metallifäri+lakka.
|
|||
|
|||
![]()
Jos kestävän haluaa ja mukaan myös näyttävyyttä, oleellista on, että joku maalausasioista kokemusta omaava suunnittelee oikean marssijärjestyksen ja menetelmät.
Itse olen suuntautunut suunnittelemaan korroosioneston kannalta toimivia pintakäsittelyjä ja kun hyväksyn sen, että olen siihen enemmän suuntautunut kuin American Car Show näyttelypinnan, voi omat hommat maalailla tutuin menetelmin kohtuukuluin. Ongelmat alkaa siitä jos joku muu kysyy mitä pitäisi tehdä tyyliin tuutko hiekkapuhaltaa ja maalaan jollain rautakauppa- ellei peräti spraymaaleilla ne mitä puhalsit. Jos yksi kokenut suunnittelee kokonaisuuden ja tehdään suunnitelman mukaan, hommat onnistuu ja jos sopan keittäjiä on useampi kuin yksi, on hyvinkin mahdollinen huono lopputulos. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ite kun maalautin 1.5 vuotta sitten dodgen niin kaikkineen se tuli maksaan n 3000 €.
Tossa hinnassa on hitsaustyöt, ruiskuliimat, kitit, pohjamaalit, pintamaalit ja lakat, maalarin palkkio ja osa pohjatöistä. Purin itse sisustan ja kasasin sen. Hitsauksen osalta jätin homman ammattilaiselle, joko hitsas palat kiinni paikkoihin mihin tarvittiin. Vanhojen peltien leikkomiset ja uusien korjauspalat tein itse valmiiksi, joten hitsarin ei tarvinnut kuin polttaa ne kiinni. Pohjat tein myös itse osittain, maalari teki lavaan sillä aikaa kun minä hioin koppia. Ei tehty mitään näyttelyautoa vaan pikemminkin näyttävä käyttöauto ja ite olen kyllä tyytyväinen. Ainakin silloin kun auto on puhdas, mikä on tolle aika harvinaista. |
|
||||
|
||||
![]()
Onhan sullakin FJ:ssä erivärinen katto?
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
No kiire minulla ei ole auton kanssa, sen sanoin tarjouksia kysellessä.
Kyselin tarjouksia n:8paikasta. Maalari joka ton maalasi 14-vuotta sitten haluaisi nykyään n:2000e, ei ole uunia ja työt tehdään autotallissa jossa on kuiteskin imuri yms. Jälki ihan ok hintaan nähden. Mutta vanhuus on tuonnut virheitä sitten myös mukanaan, iäkkäämpi maalari kyseessä.. Toinen mutta asiassa kun tarjouksen kysyin, niin ehtona oli vähän semmonen että auton pitäisi jäädä pahimmassa tapauksessa pihalle pressun alle ilman laseja yms. Niin tämä ei oikein ehkä sytytä kun ulkona sataa aina vaan vettä.? Ruosteet hitsaan itse mitä on tullut uusia paikkoja ajan kanssa. Ekat vauriot on tehty 14-vuotta sitten kertaalleen eikä niitä tarvitse korjata uudestaan tänäpäivänäkään. Tuulilasiliiman imiessä vettä nyt 14-vuoden aikana on tullut muutama vesihuokonen joka pitää hitsata, ja maalarin kitata. Muuten pintaa ei tarvitse hitsailla. Etulokari pitää vaihtaa kun se on lahonnut ja sitä ei vaihdettu 14-vuotta sitten, vaikka olisi ollut aihetta. Hinnat vaihtelivat lopuissa muissa maalaamoissa välillä min:3500e, mielummin ehkä kuiteskin se 4000e sanoivat. Kallein 7500e joka kirosi tuulilasin vieressä ollutta ruoste piskoa että hyi helvete. Keskihinta pyöri 4000e nurkilla, ja jotkut sanoivat sitten lopuksi ettei tee olleskaan hommaa, mielummin 10kpl lokasuojia ja enempi rahaa ja vähempi virheitä. (ja jos tekevät aikaa voi mennä 6kk, ja eivät anna takuuta että onko sillonkaan edes maalattu. Että ei oikeen houkuta tommoset maalaamot.) |
|
|||
|
|||
![]()
Tyhmä kysymys väliin mutta nuo alle tonnin maalaukset, mitä tai minkä merkin maalit ja lakat ym. jutut kyseessä? Käsittääkseni ko. tökötit on kohtuu arvokkaita jos mennään "parempiin" värilöihin... Ja ferrex on halpaa.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ihan normi automaaleina noita pitäny, mikä sitten "laadukas" on... - pohjamaali 55€ - metallivärimassa +lakka 235€ - tai vaihtoehtosesti akryylimassa 156€ Tuolle omalle projektille tuli kitteineen yms. yms. ehkä 350€ hintaa. En viitti Ferrexien jne. kanssa kyllä ite leikkiä, ku asialliset maalitkaan ei ihan älyttömiä maksa. Ei ole maksettu mainos, vaan olen vain tyytyväinen em. kaupan asiakas. Nämä kaikki sitten ammattimiehen tekemänä ja palkan edestä tekee sitä hintaa, ja tietysti tilat jne. pitää huomioida. Mutta toisaalta ammattimies tuskin maksaa samoja hintoja maaleista, mitä iteltä perivät värikaupan kassalla. Ja ammattimieheltä saat (toivottavasti) tasaisesti kiiltävän ja suoran maalipinnan, itellä tulee yleensä välillä oikastua, eikä ruiskukäsikään ole aivan riittävän tarkka (sumua, pientä valumaa jossai, jne) -> mehtäauton maalipinta jolla ei kuitenkaan tarvi hävetä kylillä ajaessa. Edit: Ehkä vähän kysymyksen vierestä vastattu, mutta pääsee kartalle mitä aineet maksaa. Tuskin satasten maalauksista kuitteja kirjotellaan. Viimeksi muokannut macro : 03.01.2014 00:11 |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
"Maalaus Ennen maalausta hiekkapölyt poistetaan ja suojattavat kohteet suojataan uudestaan. Maalauksessa käytetään epoksi/polyuretaani-järjestelmää eli epoksipohjamaalia ja polyuretaanipintamaalia halutussa sävyssä. Useimmille merkeille löytyy alkuperäinen runkosävy, kuten esimerkiksi Scanian runkoharmaa. Korroosionestokykyä voidaan lisätä käyttämällä sinkkiepoksipohjamaalia epoksipohjamaalin alla. Samassa yhteydessä on hyvä maalata myös vanteet." http://www.stopkorro.fi/kuormaauto |
|
|||
|
|||
![]()
itellä cossu esco on nyt pääkaupungin maalaamossa puolitutulla ja 3000e lupas tehä pohjat ja yli maalata myös sisältä ja pari ruostevauriota korjata,
tosin auto nyt on jo ollu kohta vuoden maallattavana koska vakuutus hommia suht paljon ja tekee silloin kun kerkiää, onneks ei ole kiire tolla rojektilla, maalaus tarvikkeet kuuluu kauppaan + uunitus, ei mielestäni ole hinnakas kaverin tuntien joka oikeasti osaa tehdä näyttely tasoisia autoja. ja paras asia koko hommassa on se että seisoo lämpimässä hallissa eli ns.talvivarastossa ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty /Ajettu yli:D :D Peugeot 205 | Rotta-Racing | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 24.03.2011 15:50 |
vinssaus tien yli | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 19 | 06.02.2010 16:13 |
Ohjauksia netin yli | -MAKE- | Chit-Chat | 24 | 24.11.2006 18:24 |
Musiikkia yli metelin | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 12.11.2004 20:46 |