Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.01.2014, 20:22
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

En oo ikinä kyllä kuullut että kansia pitäis jälkikiristää pahvin vaihdon jälkeen...

__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.01.2014, 20:47
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

En ole vuosikymmeniin konetta rempannut mutta muistan että esimerkiksi vanhassa Datsun 1600:ssa oli ihan takuujuttu että kansipahvi hajosi jos jälkikiristyksen jätti tekemättä. Ja lähes samoilta vuosikymmeniltähän tuo 410:nkin kone on...
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.01.2014, 20:55
zuitsisti:n Avatar
zuitsisti zuitsisti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.13
Sijainti: KantaHäme,Suomi
Viestit: 251
Perusasetus

Jos olen oikein käsittänyt niin riippuu esim. pulteista, venyvillä pulteilla niin ei yleensä tarvitse.

Kovat pultit (esim10.9) niin voi tarvita jälkikiristystä, näin ainakin ohjeistus joisakin tapauksissa. Kansipahvi painuu kasaan ja kun pultit ei siinä määrin jousta, niin täytyy kiristää jotta sopiva tiukkuus pysyy.

Käytäntö on sitten toinen asia, viitiikkö jengi niin tehdä, suitsasta ei minulla ole toistaisesksi kokemusta.
__________________
Team Kelju & Kalju

OFFROADVIDEO
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.01.2014, 23:41
Landrooveri:n Avatar
Landrooveri Landrooveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.10.12
Sijainti: Vakka-Suomi
Viestit: 338
Perusasetus

Suunnitelmissa laittaa suikeroon safari teline katolle ja telineeseen valoja,joten minkäslaisia läpivienti pistoke juttuja olette laitellut..?
__________________
Land Rover Adventure Never Stops.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.01.2014, 06:46
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 Näytä viesti
Suunnitelmissa laittaa suikeroon safari teline katolle ja telineeseen valoja,joten minkäslaisia läpivienti pistoke juttuja olette laitellut..?
motonetin kamoilla http://shop.motonet.fi/fi/tuote/4812...orasia-3-napaa
Muuten ihan hyvä, mutta pistoke on turhan pitkä törrötes. Mieli tekis vaihtaa litteämpään liittimeen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.01.2014, 11:33
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
motonetin kamoilla http://shop.motonet.fi/fi/tuote/4812...orasia-3-napaa
Muuten ihan hyvä, mutta pistoke on turhan pitkä törrötes. Mieli tekis vaihtaa litteämpään liittimeen.
Jepjep, tota samaa käytin edellisessä susukissa kun tarvi läpivienti saada katolle, ihan toimiva systeemi
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.01.2014, 17:27
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
En oo ikinä kyllä kuullut että kansia pitäis jälkikiristää pahvin vaihdon jälkeen...
Viime kesänä ainakin yhestä 410 suzukista löysty kansi irti ku oli jääny jälkikiristys tekemättä..
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.01.2014, 21:03
GrapL GrapL ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 16.09.11
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 245
Perusasetus

safaritelineestä oli kysytty.

Yks vaihtoehto on ujuttaa apukuskin puolelta kattokouruu pitkin katolle suojakuoressa johdot (pari reikää uraan ja nipparilla kiinni). Snorkkeli viereen nii eipä risut pääse vetelee johtoja.

Pistokkeissa oli sitä ongelmaa ku itse etin nii hankala löytää pieniä ja missä ois mahdollisimman monta johtoa. Sit ku löyty nii järkyttävän huonolaatusia. Plussaa tuosta ulkoo viennistä on sekin et tulee akun luokse sekä helppo vedellä polkupyörän vaijerilla kuoren sisään lisää johtoja ku tarvetta tulee.

Näin tehtiin perheen molempiin, 410 sekä 413. Suojakuorelle on hyviä tarrakiinnikkeitä biltemasta saatavilla, ei nimittäi oo lähteny irti vaikka pesurilla oon härrännykki niitä.

Vinkkinä, maadota se kattoteline nii säästyt huomattavan monen maapiuhan vedolta. (ite en omassa tajunnu tehä tuota nii 410 tuli sit huomattavasti siistimpi asennus)


http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...-10-kpl-35596/
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.01.2014, 16:31
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Vedin 7-napaisen perävaunujohdon sisäpuolisia turvakaaria pitkin kartanlukijan A-pilarin yläpäähän ja siihen kohdille tylysti kattoon reikä ja piuha siitä läpi. Tiivistys sikamassalla eikä vuotanut 7 vuoteen minkä auto mulla oli. Katolle normaali perävaunun pistoke johdon päähän ja safari-telineeseen sopiva vastakappale. Telineessä oli valoja riittävästi ja maadoitus tuli sekä tuon johtonipun kautta ja sen lisäksi teline oli vielä maadoitettu runkoon.

Periaatteessa koko teline oli irrotettavissa melko helpolla mutta eipä sitä tullut koskaan katolta pois otettua.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.01.2014, 16:52
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

mikäs on pitkän suikan akseliväli? entäs 410 avon korkeus vakiona?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.01.2014, 20:11
tth tth ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.10.06
Sijainti: Ilomantsi, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Pohja panssareita olen pikkuhiljaa puuhastellut Suskaan ja panssarin pulteille olen porannut reiät rungon läpi. Se kun oli helpoin tapa tehdä. Mitähän mahtaa katsastusmies tuumata moisista reijistä ????
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 06.01.2014, 23:24
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tth Näytä viesti
Pohja panssareita olen pikkuhiljaa puuhastellut Suskaan ja panssarin pulteille olen porannut reiät rungon läpi. Se kun oli helpoin tapa tehdä. Mitähän mahtaa katsastusmies tuumata moisista reijistä ????
Eipä se voi niistä mitään sanoa ku ne reiät ei ole avonaisia.. viimeks ku omaa suzukia käytin konttorilla nk katsuri vaan koputti jakiksen panssaria ja tuumas että pysyy ainakin kiinni

Ja panssari on pultattu rungon sivuista kiinni.

Ja enpä ole ikinä kuullu että tuommosesta ois sanomista tullu...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 06.01.2014, 20:40
4WD 4WD ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.04
Sijainti: Lounais-Suomi, Finland.
Viestit: 434
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matti.v Näytä viesti
mikäs on pitkän suikan akseliväli? entäs 410 avon korkeus vakiona?
Olisko tuosta apua
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 17:16 (GMT +2).