Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.01.2014, 18:08
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
Toi sun tulkinta koskee varmaankin henkilö- ja pakettiautoja? Kuorma-autot on sitten ihan eri juttu. Esim. tossa on sitä asiaa käsitelty:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85336
Ikävä kyllä ei mee enää noin, trafin mukaan kuorma-autoihin sovelletaan henkilöautojen muutos säädöksiä Tuo yksi tapaus onkin todellinen lottovoitto joka ei hevillä vissiin enää toistu

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.01.2014, 20:51
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Renkaat pistät katsastuksen jälkeen.
Vaihdat konttorii ja turbosta et puhu mitään
Niihin koro palikkoihin kirjotat valkosella tussilla E-Hyväksytty.

Viimeksi muokannut tdi : 01.01.2014 20:54
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.01.2014, 12:37
esco_73 esco_73 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 01.01.14
Sijainti: Tampere
Viestit: 6
Perusasetus

Rengas laki pätee nykyään kaikkiin kalustoon mutta tolle korotukselle ei ole rajaa kun selvitin asioita. Nyt vaan pitäis selvittää alkuperäinen rengaskoko mitä on saanut tehtaalta tullessaan ja verrata siihen sitten. Ei vaan huvittais viedä tota vehjettä penkkiin mutta kai se on pakko ellei sitten jotenkin kepulikonstilla sitä yritä saada läpi. En tiedä piisaisko sitten selvitys turbosarjasta että mitä se lupaa tehonlisäystä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.01.2014, 15:45
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Ton ikäsissä vehkeissä ei pitäs tarvita todistella mitenkään, vaikka onkin jälkiasennus, kun ei oo mitään käryä, millon se on sinne laitettu.
Esim. Korpivaaran jälkiturbottamissa HJ:ssa ei ole mitään merkintää ahtimesta, mutta kummasti ne kelpaa leimalle sellaisenaan vuodesta toiseen.
Väittäsin, että vuonna -85 ei oo tarvinnu muutoskatsastaa kuorma-autojakaan, jos ne on jälkiahdettu esim. maahantuojan toimesta. Näin ollen niistä ei oo jääny otteisiinkaan merkintöjä.
Sama juttu jousikorotusten kanssa: 80-luvulla jousikorotuksia ei tarvinnu muutoskatsastaa. Joten ne kelpaa sellasenaan. Ja todennäkösesti ne korotuspalikat on vieläpä alkuperäset.

Viimeksi muokannut Viipo : 02.01.2014 15:47
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.01.2014, 17:39
esco_73 esco_73 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 01.01.14
Sijainti: Tampere
Viestit: 6
Perusasetus

On niin itsepäinen katsastaja että jos uusintanäyttöön sen vien sinne takasin niin ei kelpaa selitykseksi ettei tiedä koska se ahdin sinne on laitettu. Mistäköhän ton muutoskatsastus homman sais selvitettyä noin vanhan vehkeen osalta? En ainakaan äkkiseltään löytänyt mistään tietoa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.01.2014, 18:25
esco_73 esco_73 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 01.01.14
Sijainti: Tampere
Viestit: 6
Perusasetus

Ja toi auto on tosiaan tullut ahvenanmaalta 2012 ja rekisteröintikatsastettu silloin ja mitään ei ole nähtävästi sanottu, mutta tosiaan mitään muuta tietoja autosta ei ole muutakuin että otteeseen on merkitty 77mm korin korotus ja levikkeet.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.01.2014, 19:18
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Tuntuu taas kerran että katsastaja on ihan täysin kuutamolla niistä asioista, mitä ko. henkilön pitäisi työnsä puolesta tietää ja osata. Vaihda konttoria, tuskin on ainoa tampereella?


Kuten jo sanottua, monissa tuon ikäisissä (kuten on vielä nykyisissäkin!) jenkki pick-upeissa on tehtaalta vakiona korotuspalikat akselin ja jousen välissä, usein se on jopa 10cm paksu. Ei niistä ole mitään mainintaa otteessa, eikä tarvitsekaan. Edessä ei yleensä korotusblokkeja tehtaalta lähtiessä ole, mutta ei sekään ole aivan mahdotonta.


Rengaskokoasia on tosiaankin niin vittumainen, että näihin täyskokoisiin pickuppeihin sovelletaan Trafin käsittämättömästä tulkinnasta johtuen henkilöautosäännöksiä, vaikka lakikirja ja/tai asetukset ei mitään sellaisesta puhukaan. Se mitä turboista puhutaan, niin en usko että tuon ikäisessä kuorma- autoksi rekisteröidyssä jälkikäteen asennettu ahdin aiheuttaisi mitään toimenpiteitä; jos ei muuta niin nykypäivänä ehkä merkinnän otteeseen. Ei sille ahtamiselle kuitenkaan pitäisi olla mitään esteitä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Ford f350 -84 6,9 turbo big j O/M/V Ajoneuvot 5 12.10.2013 16:19
Myydään M: Ford F350 4x4 Dualie Powerstroke -99 samiharju O/M/V Ajoneuvot 6 27.09.2012 23:38
Ostetaan 1984 ford f350 takalehdet big j O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.09.2012 20:57
ford f350 dana80 blazeriin toyman2005 Tekniikka & Jutustelu 7 02.07.2009 19:31
Myydään Ford F350 7.3d 6hengen kevyt-KA paripyörillä Mose O/M/V Ajoneuvot 3 03.02.2009 16:02


Sivu luotu: 16:22 (GMT +2).