![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#126
|
||||
|
||||
![]()
Eipä tuosta ainakaan mulle ole mitään konttorilla sanoneet kun Jeeppiä olen siellä käyttäny.
|
#127
|
||||
|
||||
![]()
Ei ainakaan mun patrolleissa oo ollu mitää merkitystä vaikka on ollu ahdistimelta noin taka penkkiwen kohalle saakkka
|
#128
|
||||
|
||||
![]()
Saa loppua mihin vaan,kunhan ei aiheuta tulipalo riskiä,olikohan 50mm ympärillä tilaa ja loppuu etuakselin takapuolelle. Itsellä loppuu etuoven kohdalle ja on runkopalkin sisäpuolella ja hyvin kelpasi leimalle,silloin se leimamies jotain nuita ylläolevia ohjeita haasteli.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#129
|
|||
|
|||
![]()
Pakoputki ja vinssipeti liittyy vähän toisiinsakkin.
Eli onko vinssi tarkoitus eristää ohjaamosta? Suosittelisin tekemään auton pohjasta kohtuullisen tiiviin. Kun joutuu rapakkoon jumiin niin on mukavampi olla ku ei oo suihkulähdettä vieressä ![]() ![]() Pakoputki liittyy samaan asiaan, jos on vaijerin mentävä reikä tuossa kohti ja pakoputki lopuu samoille seuduille niin tulee utu mökkiin. Tässäkin kuvitella myös se tilanne ku on jossain poorissa jumissa helmoja myöten. Edit: suosittelen siis tekemään kaasunpoiston silleen että sillä hankalassa tilanteessa muitakin suuntia poistua ku sisäkautta. Ladogan kierrossa taisi takavuosina autokunta lähtä paremmille ajomaille kun nukkuivat suossa kiinniolleessa autossa sen käydessä..
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#130
|
||||
|
||||
![]()
Jahas, sitä olis Kallon Range niputettu, kisattu ja poltettu niin palataan takaisin päiväjärjestykseen ja Patrollin pajotukseen. Takavinssipeti alkaa olemaan kutakuinkin maalia vaille valmis ja alottelin tuota peltien oikomista.
Kun kaikilla on kaikessa hienoja kevennysreikiä, niin tekasimpa itekkin tuohon takavinssipetiin muutaman kolon ihan testimielessä. Vähän on heittoa noissa reissä, mutta eipä nuo nyt jää edes näkyviin ![]() ![]() Valitettavasti jäi ennen kuva ottamatta, mutta oikeni tuo sen verta hyvin, että tuohon taas saa valon paikollaan. Vielä pitäis jostain bongata kohtuuhintaisina nuo uudet takavalot. ![]() Eikä tuo lopputulos noin karun näköinen ole, mitä kuva antaa ymmärtää. Tuo oli kuiten puolesta välistä sisässä n. 5cm. Melkosesti sai vääntää, naputtaa lämmittää ja kiskoa liukuvasaralla että tuon sai oikenemaan.
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#131
|
||||
|
||||
![]()
kannattaa melkein upottaa semmoset ledvalot noitten originaalien tilalle
![]() oisit vaan hionu klommot ja maali päälle, niitä tulee kuiteski lisää ![]()
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#132
|
||||
|
||||
![]()
Etenee tasaisesti omalla painollaan. Pohjan reikien hitsaaminen alkaa päästä vauhtiin. Takapenkin jalkatilat oli kummaltakin puolelta läpimädät, toinen puoli tuli jo liimailtua kasaan, toinen puoli odottaa samaa operaatiota.
![]() ![]()
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#133
|
||||
|
||||
![]()
Kertokaapa joku jos tiedättä, että kuinka irtoaa patrollista penkkien välissä oleva kyynärnoja/lokero/takatilanlämppärikombo. takana on 2 pulttia mutta edessä ei näy missään mitään ruuveja tai muita vastaavia. Etunurkat on jokatapauksessa jollain lailla kiinni. Onko siellä vain klipsit ja pitää vaan uskaltaa raakasti vääntää?
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#134
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#135
|
||||
|
||||
![]()
Tämä projekti on viettäny kesän aikamoista hiljaiseloa, kiitos ympäripyöreiden työpäivien ja vähintään 6 päiväisten työviikkojen. Nyt kuiten sai haettua tämmöiset, joten eiköhän seuraava homma ole leipoa nämä alle. Mogin kapeat peltiperät, muutettu japsijaolle ja levyille wilwoodin jarruilla. Tarkoitus olis kääntää jakis toiselle puolelle ja muokkailla nuo Patrollin tukivarsille!
![]()
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#136
|
|||
|
|||
![]()
Onks joku käyny pokkaamassa mutkat suoriin akseleihin
![]() ![]() ![]() |
#137
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä nuo on Kalle ihan mersun tehdas omin pikku kätösin väännellyt
![]()
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#138
|
||||
|
||||
![]()
Kuka osaa sanoa, että mistä päin Oulun talousalueella sais tilattua joko vesi tai muulla tekniikalla tehtyjä leikkeitä? Pitäis alkaa tukivarsien korvakot hahmottelemaan ja mielellään tilais ne valmiina joltain pajalta.
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#139
|
||||
|
||||
![]()
Elektroniikkatie 3 palvelee ht laser ainakin..
|
#140
|
||||
|
||||
![]()
Löyty ainakin näin alustavasti soppelit renkaat moggilaisten kaveriksi. Hetihän niitä piti saada mallata paikoilleen
![]() ![]() Ground Hawg 40/17-15
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#141
|
||||
|
||||
![]()
Alustava hyväksyntä akselivaihdolle saatu konttorilta joten eiku rälläkkä soimaan. Nyt sitten vain kaikki kilvan kirjottamaan kaikki maholliset hyvät ja huonot neuvot mitä mieleen tulee jne.
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#142
|
||||
|
||||
![]()
Mitä meinast välitysten kans? Eikö moggin akseleissa oo aika lyhkäset välitykset vai meinasikko kompensoida vaan isoilla kumeilla.
Onko nuo akselit kuinka paljo leveemmät ku orginaalit
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
#143
|
||||
|
||||
![]()
Nuo on 6cm kapeammat ku orkkisakselit. Ja kattoo nyt miten nuo välitykset vaikuttaa. Voi olla, että välitän vielä jakiksen tiheämmäksi.
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#144
|
||||
|
||||
![]()
Kävipähän semmonen homma, että motivaatiopupu tuli kylään joten eiku samontien pajalle ennen ku mokoma taas karkaa...
![]() Korkkailtiin viimein tuo etuakseli auki jotta pääsi ihmettelemään mitä se on syönyt. Kalle (kallo) esittelee ensiluokkaisia rälläköintitaitoja! ![]() Samalla riivittiin pois kaikki maholliset "aikaansaannokset" mitä tuohon oli ympätty. Eli jälellä käytännössä vaan neitseellinen aihio. ![]() missään rattaissa ei näkynyt naarmun naarmua eikä kulumaa, ainoana poikkeuksena lukon kytkentärenkaassa oli yhdestä hampaasta lohjennut reuna, todettiin, että ei anneta hidastaa menoa. Kaunis mersun leimakin löyty pinjonin päästä <3 Oikean puolen laakeripukkiko tuon nimi sitten lie on, oli jotain viitteitä, että olis käyny vähän lämmön puolella, mutta ainakaan laakerissa ei moisesta ollu mitään viitteitä. ![]() Ainaki yhen 6kk seinää vasten nojannu helmapalkki pääsi paikolleen. Hieman oli pelti paikkapaikoin haperoa, vaan täytellään kynnyskotelotäyteaineella (hitsilangalla) ![]() ![]() Meleko tyhjäksi meni jo hyttäkin. Ipe kisko perän ja kaulan väliltä joka ikisen sähköjohdon, joka ei ollut A. alkuperäinen ja B. jollain tapaa tarpeellinen. Eli suomeksi käytännössä kaikki jälkikäteen asennettu ja jokunen alkuperäinenkin mahto päästä tiensä päähän. Huomenna jatkamaan. On se mukava ku pitkästä aikaa taas nappaa homma, asiat sujuu ja tiimi saa palautetta!
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Viimeksi muokannut Ewerglade : 28.12.2013 20:46 |
#145
|
||||
|
||||
![]()
Ottakee sit tästä projektista Paljon kuvatuksia, jossain vaiheessa varmaan sama edessä,,,joko mogit tai volvolaiset,,,mut vanhempaan patroliin...
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#146
|
||||
|
||||
![]()
Joo ihteäkin kiinnostaa tuo kardaaniviidakon muodostus, että tuleeko millä laatikoilla ja näin poispäin.
|
#147
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Etuakseli päädyttiin pyöräyttämään ympäri ja käyttämään gr.n omaa 5 lovista mauaaliaskia ja jakista. Jakiksen välitykset selviää, jahka päästään ensimmäisiä savuja ottamaan. näin ainakin laskennallisesti pitäis saada ihan ok välitykset lyhkäselle puolella. Enemmän kysymysmerkki on nopea puoli, että joudutaanko kenties välittämään ylöspäin, jotta maantienopeuksissa ei tarvi huudattaa konetta punarajalla... Mene ja tiedä, tuossahan se kevään mittaan selviää ![]()
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#148
|
|||
|
|||
![]()
Mulla Rangessa laatikon (aut ZF) suurin vaihde 0.73 jakis 1:1 ja perät 7.55 ja on soppeli maantiellä n.36" renkailla.
Pikkupuoli 2.73x3.32x7.55 on todella kohdillaan. |
#149
|
||||
|
||||
![]()
Eli kokonaisvälitys = 68.43:1. Tuolla kokoonpanolla patukkaan tulee 61.934:1, mut 40" renkuloilla. Voipi olla, että joutuu vielä jotakin mahollisesti tekemään. Orkkis välitykset oli 37.94:1 35" renkaiden kanssa joutu koko ajan seisomaan kytkimen päälle. jos tuosta pikaseen laskis esim 1000rpm mukaan, niin renkaan pyörimisnopeus noilla 35 rattailla on olliu 7.242km/h ja uusillä välityksillä ja renkailla tulee olemaan 5.070km/h. jotta kyllähän tuo hidastuu sen kolmanneksen, vaan olishan tuo mukava saada oikein kunnon ryömintämoodiinkiin.
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#150
|
|||
|
|||
![]()
Kumpi laski oikein ja kumpi väärin? Yritin laskea suikan ykkösen nopeutta ja saan reilu 500m/h 1000rpm.
Eli 1000/92*60= n.652rph Renkaan halkaisija 31"= n.0.78m 0.78*652= 509m/h edit: kerrotaan lopputulos vielä piillä niin ollaan oikealla seinällä ![]() eli suikalle ko lukema 1.598km/h niin saat vertailupohjaa ![]()
__________________
www.OFFROADOULU.com Viimeksi muokannut Rak : 29.12.2013 19:48 |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
MutantRhino - Suska projekti (hitaasti etenevä) | ruxu | Maasturiprojektit | 279 | 19.09.2014 10:23 |
Ostetaan Kevyt umpihangessa etenevä laite | Hojotojo | O/M/V Ajoneuvot | 21 | 24.05.2014 07:06 |
M Nissan Patrol -89 3.3 turbodiesel Super Roof | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 06.08.2007 17:56 | |
Pieni Pajero projekti, hitaasti mutta epävarmasti. | maraX | Maasturiprojektit | 2 | 03.02.2007 08:32 |
hitaasti hyvä tulee? | hpotteri | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.05.2006 14:55 |