![]() |
|
MogTrol ja kadoneen motivaation metsästys
Laitellaampa tätä omaakin vekotinta näkösälle.
Aiemmin on tullut rakenneltua erinäisiä japanilaisia ja eurooppalaisia lasikuitupulkkia. Ensimmäisenä autonani kauniilla 90-luvulla oli vuoden 86 pitkä 3.3t patukka, jolla tuli ajeltua toista sataa tuhatta km. Siitä asti kun sen poissa hävitti on ollut sitä ikävä, joten tämä tuli hommattua nyt perheen "ykkös" autoksi :) Elikkä vm.90 2.8 Patukka jolla ostohetkellä oli ajeltu reipas 300tkm. Tarkoitus oli kulkea tuolla mettissä ja vetää venetraileria, mutta näemmä tässä melko nopeasti alkaa nälkä kasvamaan syödessä :D Paljoa tuolle ei vielä ole kerennyt muuta tekemään kuin ajella pitkin poikin ja kaivella suosta irti, mutta jotakin pientä pikkuhiljaa Muutama kuva hankinnan aikoihin. https://dl.dropbox.com/u/1345859/vie...u_talvella.jpg https://dl.dropbox.com/u/1345859/t%C...A4ll%C3%A4.jpg Ensimmäisenä tuohon tuli laitettua vähän korotusta 40mm korotuspalat jousien nokkaan ja jossain välissä ilmestyi myös vinssi keulille. Tänä kesänä renkaat alkoivat myös näyttää sieltä, että ne täytyy laittaa vaihtoon joten nettikauppoja selaamaan. Haaparannasta KM Däckiltä tarttui sitten mukaan tämmöiset. https://dl.dropbox.com/u/1345859/kumi_kontissa.jpg Vanteet renkaille löytyivät palstalta, hiekkapuhallus + uutta maalia niskaan https://dl.dropbox.com/u/1345859/van...jamaalissa.jpg https://dl.dropbox.com/u/1345859/vanteet_maalissa.jpg https://dl.dropbox.com/u/1345859/van...helt%C3%A4.jpg No nämähän eivät ilman työtä mahottomasti tuolla mahdu liikkumaan. https://dl.dropbox.com/u/1345859/yksi_rengas_alla.jpg Avuksi olisi nyt odottamassa 50mm korinkorotus palikat. Asennus tosin joutuu odottelemaan nyt jonnin aikaa kun menee heinäkuun loppuuna asti työreissulla. Tuon lisäksi olisi tarkoitus saada vielä hommailtua uudet jouset ja iskarit 50-75mm korottavat, vielä ei tietoa. että kummat. Takaperä pitäisi käyttää auki ja tiukkoa, kun ei nyt tunnu tekevän oikein mitään, öljyt pitäisi kyllä olla ihan tuolle kitkaperälle kelvolliset. Tämmösen bongasin jonku ranskalaisen offiliikkeen sivuilta ja kun oli niin halpa, niin pitihän se sieltä tilata :) https://dl.dropbox.com/u/1345859/snorkkeli.jpg Tämmöistä tähän mennessä, aika näyttää mitä seuraavaksi. Sisäpuoli on menossa myös jossain välissä remointtiin + ruostepaikkailua ja enkä uuttaa maalia yli. Kaiken näköisiä ajatuksia ja ehdotuksia viisaammilta otetaan mielellään vastaan!!! |
Kappas vain, onpa tutun näköinen patrolli. Tämän kyydissä on tullut istuttua monet kerrat:)
|
Paljonko suurinpiirtein piti coopereista köyhtyä?
|
Coopperit otti aika tasan 800€
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Tällä saattaa olla vaikutusta siihen että itsellekin tuli hommattua patrolli;) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Mahtavaa että saadaan tänne palstalle lisää näitä gr projekteja, ei näitä liikaa oo.
Omasta gr:ä en oo viittiny vielä laittaa minkäänlaista juttua ku ei oikeen oo vielä mitään tapahtunu. paitsi ruosteita korjailu ja gumet vaihtanu ja koneen aukassu. Pitäis nuo korotus jouset hommata mutta ku ne on niin pirun kalliit köyhlle. niitä jousiakaan ei viitti yksinään laittaa kyllä se vaatii ne iskarit kaveriks, vai? |
Itsekkin tässä 2 vaiheilla asiaa mietiskellyt, että vaihtaakko jouset ensinän ja iskarit perään kun taas vähän rikastuu.
|
....
Lainaus:
|
Kyllä se vaatii pidemmät iskarit jos laittaa korotusjouset, itellä on 3" korottavat dobinsonit patrollissa, ja alkuun vaihdoin pelkät jouset. Tieajossa vähän isommassa heitossa iskarit kävi lyhyeksi ja keula "tökkäsi", hetimmiten tilasin sitten pidemmät iskärit ja nyt on hyvä.
|
Jaha, se vissiin mahtaa sitten olla kansi halki, ku 200km matkalla imasee jäähdytysnestettä pari litraa. Öljyn seassa ei tosin ainakaan näin värisilmällä mitään eroavaisuutta löytyny. Jäähdytinneste tosin oli melko harmaata? No uusi kansi on kuiten katottu ja varattu valmiiksi. Jos se nyt sitten ei ole halki, niin ompahan ainakin varakansi. Vielä ku tuolla selviäis takasin Ouluun Sotkamosta niin ollaan jo voiton puolelle, se kai ei auta ku varailla reippaasti autoon vettä matkaa varten.
|
Bongasinkohan tämän yksilön Välivainiolla uusien kerrostalojen vierestä viikonloppuna?
|
Bongasithan kyllä, siellä se ruukaa olla!
|
Tarkiappa ennen ku rupeet kantta vaihtaan että turbo on timmi, näissähän on orkkiksena vesi jäähdytetty turbo. Siis jos on vakio turbo.
Ite kans epäilin kanttat tai tiivistettä ku puski valkosta ja sinistä, siihen asti ku rupes konen käymään öljyllä turbon väljyyden takia:D. loppujen lopuks kannssa ja tiivisteessä ei ollu mitään vikaa |
Tänään vaihdettu vesipumppu ja flektin visko. loppui nesteiden tippasu siihen paikkaan ja on kuin eri autolla ajaisi <3
|
Norkkeli
Moikka
Snorkkeli kiinnostaa ja jos vielä halpakii niin kerrotko paikan mistä tilasit. Ja alustan uretaanipuslat kiinnostais myös jos niistä jotain tietoo on. Mullakin GR.-97 pätkä, vähän jo muokattu ja pikkuhiljaa lisää. Profiilissa jotain kuvia. Turbo kannattaa laittaa kuntoon.Päivitin omastakin FinnTurbolla Toivalassa ja tulipa GR.ään runsaasti lisää puhtia,menee 33.lla tosi kevyvesti. T:RR Tämmösen bongasin jonku ranskalaisen offiliikkeen sivuilta ja kun oli niin halpa, niin pitihän se sieltä tilata :) https://dl.dropbox.com/u/1345859/snorkkeli.jpg |
Snorkkeli tuli tuolta
http://euro4x4parts.com/parts/fse100...o4x4parts.html Puslaa löytyy esim: http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...ent_view/68854 |
Vinssipeti ver.2.0. Muuttunee versioksi 3.0 viikonlopun hautajärven reissun jälkeen.
Taustalla tyytyväisen oloinen vaimo :D https://dl.dropbox.com/u/1345859/vinssipeti1.jpg https://dl.dropbox.com/u/1345859/vinssipeti2.jpg |
Siinäpä parin päivän äherryksen aikaansaannos kokonaisuudessaan. Maalaamaan ei nyt tällä aikataululla joutanut, mutta hiekkapuhallellaan peti ja muut hilut reissun jälkeen ja maalia pintaan. Olisko Lambo oranssi kiva?
https://dl.dropbox.com/u/1345859/Patrol_und_vinssi.jpg |
Oranssia vaan! Siistiä jälkeä, jatka samaan malliin. Joku on saattanut mainitakkin sulle asiasta, mutta kannattaa ottaa reissuun jotain rullakitaan sopivaa kierretankoa/pultteja, kun noilla kiinan vinssien rullakidoilla on vissiin tapana poikia rullistaan. Voi sit nakata alkuperäiset rullien tangot kuubaan ja jatkaa vinssaamista. :)
|
Lainaus:
Toisekseen, olisi kyllä tarkoitus siirtää tuo vinssi tuohon karjapuskurin "keskelle" lisävalojen väliin. Maskin tosin joutuu siinä vaiheessa silpomaan, mutta josko sen justiinsa kestäs. Vielä on vähän mietinnässä, miten sen saa sinne kiinniteltyä, kun nousee niin paljon noiden runkopalkkien yläpuolelle ja joutuis tekemään niin pitkät jalat petiin, että saa vielä runkopalkkeihin kiinni. |
Valurautainen liukukita toimii parhaiten vaijerin kanssa.
|
Jotain pientä taas tänään tehty. Kaaria tuli leikeltyä vähän reilummiksi ja laitoin sitten vielä joutessani gummitkin alle. Yllättävää oli, että nuo oli maantiellä hiljaisemmat, kuin entiset Kumho venturet. Odotin, että olisivat olleet äänekkäämmät.
https://dl.dropbox.com/u/1345859/Pat...20renkulit.jpg Tuommoset kaarilevikkeet tuli siinä sit kehiteltyä paremman puutteessa. Miten lienee ratsiassa, pitääkö myös tuon renkaan sivussa olevan kuvion peittyä vai riittääkö, että ylhäältä katsoessa itse varsinaisessa kulutuspinnassa oleva kuvio peittyy? https://dl.dropbox.com/u/1345859/ren...aarilevike.jpg Sitten vain tilipäivää odottamaan, niin pääsee tilailemaan vielä vähän jousia ja iskareita. dobinsonsin 3" korottavat olis tarkoitus laittaa. Olisko noista jakaa jotain kokemuksia? http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...ent_view/63140 |
Sivu luotu: 18:45 (GMT +2). |
|