|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
toy-61 liian herkkä kaasuOlikos kellään muulla ongelmana että että ois 61 kaasu liian herkkä ja nopea tempoinen, omaani pääsin hivenen pihamaalle kokeilemaan ja oli kuin ois vanhalla ladalla ajanut. Eli kun kerran töyssystä nykaisee ni kuski heilahtaa sen mukaan ja loputon runkutus ennen kuin saa jalat pedaaleilta pois, ihan kiva ja varmaan ajastaan tottuu mutta olikos kukaan muutellu noita hivenen rauhallisemmaksi vaikkapa vivuston/vaijerin osalta?
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa |
#2
|
||||
|
||||
onhan ne molemmat palautusjouset siellä pumpun vieressä, ja vielä ehjät?
|
#3
|
||||
|
||||
Joskus oli purussa tollanen 61:nen ja ihan sama juttu, niskatuki olis pitäny olla liekkö noissa ihan tyypillistä
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#4
|
||||
|
||||
Se on tekniikkalaji. Käännä vähän jalkaa niin, että nojaat jalan ulkosyrjällä sitä keskitunnelia vasten niin ongelma on korjattu.
__________________
Dodge ram 5.9 (-95 käyttis) Hj 61 (-89 2. auto) |
#5
|
|||
|
|||
Taitaa olla enemmän ominaisuus, kun vika. Kuten Tekniikan maailman maasturitestissä 1/87 sanoivat:"Moottori reagoi kaasun käyttöön parhaiten koko joukosta, mutta kaasupolkimen välitys on yliherkkä.Kun kaasujalalle on lisäksi vaikea löytää tukea, kaasun annostelu pikkuteiden ja maastoajon heilutuksessa on hankalaa.Polkimen herkkyys suorastaan pilaa auton." No, kyllähän tuohon ainakin jossain määrin tottuu, mutta sellanen rynkyttävä rivipumpun herkän säätimen /suoraruiskun yhdistelmähän se on. Mutta onhan siinä koneessa hyviäkin puolia
|
#6
|
||||
|
||||
itellä oli raakasti samaa vikaa tosin itse totuin käyttämään mutta silloinen emäntä ei eli kaasulle oli tehtävä jotain... IKH:lta V*tun jäykkä vetojousi sekä kaikki kaasuvivuston nivelet tiheäksi niin rupes oleen helppo ajettava meni hetki vain sen jousen oikean jäykyyden löytymiseen että sai emännälle mieleiseksi
ja samalla oma elämä helpottui ku tuli kaasulle tehtyä jotain
__________________
Simply put klever Kurssin ei tarvitse olla pitkä, jos se on riittävän kallis Taivas yksin tietää, miksi linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja |
#7
|
||||
|
||||
Oisit soittanut päivällä pumpun kylkeen jouset kuntoon ja pienenmät jouset orinaalien sisälle,tai polkimeen jousi lisää.
|
#8
|
||||
|
||||
No arvelinkin että ominaisuus ja kiva paikallaan höräytellä ku herää heti mutta hetki menee ennen ku jalka tottuu, täytyy katsastella ne jouset ja kokeilla muuttaa/tihentää vivustoja. Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa |
#9
|
||||
|
||||
Olis pitänyt soittaa ni ois voinnu samantien kokeilla mutta fiiliksissä ajelin ilman jarruja testiajoa, mutta tosi kelju pienellä puolella ku sentin painalluksesta ryntää per..leesti. Rpm:mmäkin mykkänä mutta soittelen niistä sitten ku kerkiä sitä tutkiskella.
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa |
#10
|
|||
|
|||
Mä laitoin motonetin jousilajitelmasta löydettyjä mielestäni sopivia jousia kolme sinne pumpun luokse vierekkäin niin tuli aika hyvä Tosin muija ei oo kyllä vielä entisöinnin jälkeen tolla hojarilla ajanu.
|
#11
|
||||
|
||||
No ne jouset mä eka kokeilen vaihtaa, meijän muija vakuutti ja vanno ettei koske edes vahingossakaan tohon eli riittää ku Se on itelle mieleinen
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa |
#12
|
||||
|
||||
Mä oon pidentäny vipua pumpun kyljestä niin ei tuu kaasupolkimestakaan turhan jäykkä jos vaan kiristää jousivoimaa
|
#13
|
|||
|
|||
Juu, omassa oli sama vika ja tosiaan sieltä pumpun vierestä oli toinen jousi poikki.
Tojotalta ei enää saanut uusia niin teetin paikallisessa pulttikaupassa muutaman vanhan mallin mukaan niin johan alko pelittämään niinkuin kuuluu. Uusista tuli lievästi jäykempiä kuin alkuperäinen ja kylmällä kun käynnistää niin pitää hiukan avustaa kaasua että jää nopealle joutukäynnille, muuten alipainekello ei jaksa vetää kaasua kovemmalle. Ei ole siis mikään ominaisuus. |
#14
|
||||
|
||||
Mielestäni toi kaasu toimii maantiellä mutta maastossa pahassa paikassa mahdoton, pitäis kai laittaa maastoon pesusieni kaasun alle.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#15
|
||||
|
||||
Tilannetta tutkittua ja että edes sinne yletty näkemään ni mitkä jouset ei siellä mitään ollu ja vain yhden löysin sinne välisiksisesksi. Liikerata siinä aika pikainen ja herkkä eli taidan pidentää sitä tare tyylisesti, hivene parani sillä yhdellä jousella mutta nopea tempoinen silti. Kiitoksia vain kaikille.
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa |
#16
|
||||
|
||||
ja kaikki väljä voiman siirrossa korostaa tota pomppimista samoin akselien kiertyminen
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#17
|
||||
|
||||
Tuo pomppiminenhan on hurjaa ja rauhottuu kun vaihat ne 2 jousta jäykempiin.. eron kyllä huomaat..
|
#18
|
|||
|
|||
__________________
Jukka |
#19
|
||||
|
||||
Pedaali ois kyllä sopivan jäykkä mutta ekasta sentin painallaluksesta tuntuu et Se ryntää kierrokset 2000/2500, kiekka mittari toistaiseksi mykkä joten tarkkaa en tiedä. Oli 190 mersussa sama ongelma ja siinä muutettiin vivusto ja siitä tuli käyttö mukava, mutta eihän sillä maastossa ajeltu ku 2 kertaa. Ensimmäisen ja viimeisen.
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Neste kaasu poltin | ORR | O/M/V Muut | 7 | 25.01.2012 20:02 |
Venäjän kaasu | sjeeppi | Chit-Chat | 6 | 09.01.2009 20:06 |
ei herkkä nahkaisille | psychobilly | Linkit | 4 | 23.11.2007 00:17 |
Kaasu hirtti HJ-61:ssä | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 23.10.2005 19:45 | |
Bensa / kaasu | sjeeppi | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 17.09.2005 20:36 |