Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   toy-61 liian herkkä kaasu (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=118994)

ukkonen7 28.12.2013 22:41

toy-61 liian herkkä kaasu
 
Olikos kellään muulla ongelmana että että ois 61 kaasu liian herkkä ja nopea tempoinen, omaani pääsin hivenen pihamaalle kokeilemaan ja oli kuin ois vanhalla ladalla ajanut. Eli kun kerran töyssystä nykaisee ni kuski heilahtaa sen mukaan ja loputon runkutus ennen kuin saa jalat pedaaleilta pois, ihan kiva ja varmaan ajastaan tottuu mutta olikos kukaan muutellu noita hivenen rauhallisemmaksi vaikkapa vivuston/vaijerin osalta?

Jani E 28.12.2013 22:44

onhan ne molemmat palautusjouset siellä pumpun vieressä, ja vielä ehjät?

-Stedt- 28.12.2013 22:51

Joskus oli purussa tollanen 61:nen ja ihan sama juttu, niskatuki olis pitäny olla liekkö noissa ihan tyypillistä:confused:

Profi 28.12.2013 23:00

Se on tekniikkalaji:cool:. Käännä vähän jalkaa niin, että nojaat jalan ulkosyrjällä sitä keskitunnelia vasten niin ongelma on korjattu.

PH75 28.12.2013 23:06

Taitaa olla enemmän ominaisuus, kun vika. Kuten Tekniikan maailman maasturitestissä 1/87 sanoivat:"Moottori reagoi kaasun käyttöön parhaiten koko joukosta, mutta kaasupolkimen välitys on yliherkkä.Kun kaasujalalle on lisäksi vaikea löytää tukea, kaasun annostelu pikkuteiden ja maastoajon heilutuksessa on hankalaa.Polkimen herkkyys suorastaan pilaa auton." No, kyllähän tuohon ainakin jossain määrin tottuu, mutta sellanen rynkyttävä rivipumpun herkän säätimen /suoraruiskun yhdistelmähän se on. Mutta onhan siinä koneessa hyviäkin puolia :)

JaakkoM 28.12.2013 23:16

itellä oli raakasti samaa vikaa tosin itse totuin käyttämään mutta silloinen emäntä ei eli kaasulle oli tehtävä jotain... IKH:lta V*tun jäykkä vetojousi sekä kaikki kaasuvivuston nivelet tiheäksi niin rupes oleen helppo ajettava meni hetki vain sen jousen oikean jäykyyden löytymiseen että sai emännälle mieleiseksi

ja samalla oma elämä helpottui ku tuli kaasulle tehtyä jotain

tapsa4x4 28.12.2013 23:21

Oisit soittanut päivällä;) pumpun kylkeen jouset kuntoon ja pienenmät jouset orinaalien sisälle,tai polkimeen jousi lisää.

ukkonen7 28.12.2013 23:29

No arvelinkin että ominaisuus ja kiva paikallaan höräytellä ku herää heti mutta hetki menee ennen ku jalka tottuu, täytyy katsastella ne jouset ja kokeilla muuttaa/tihentää vivustoja. Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä

ukkonen7 28.12.2013 23:37

Olis pitänyt soittaa ni ois voinnu samantien kokeilla mutta fiiliksissä ajelin ilman jarruja testiajoa, mutta tosi kelju pienellä puolella ku sentin painalluksesta ryntää per..leesti. Rpm:mmäkin mykkänä mutta soittelen niistä sitten ku kerkiä sitä tutkiskella.

TsKo 29.12.2013 00:54

Mä laitoin motonetin jousilajitelmasta löydettyjä mielestäni sopivia jousia kolme sinne pumpun luokse vierekkäin niin tuli aika hyvä:D Tosin muija ei oo kyllä vielä entisöinnin jälkeen tolla hojarilla ajanu.

ukkonen7 29.12.2013 10:33

No ne jouset mä eka kokeilen vaihtaa, meijän muija vakuutti ja vanno ettei koske edes vahingossakaan tohon eli riittää ku Se on itelle mieleinen:D:D

tare 29.12.2013 11:03

Mä oon pidentäny vipua pumpun kyljestä niin ei tuu kaasupolkimestakaan turhan jäykkä jos vaan kiristää jousivoimaa

Ylikessu 29.12.2013 11:07

Juu, omassa oli sama vika ja tosiaan sieltä pumpun vierestä oli toinen jousi poikki.
Tojotalta ei enää saanut uusia niin teetin paikallisessa pulttikaupassa muutaman vanhan mallin mukaan niin johan alko pelittämään niinkuin kuuluu.
Uusista tuli lievästi jäykempiä kuin alkuperäinen ja kylmällä kun käynnistää niin pitää hiukan avustaa kaasua että jää nopealle joutukäynnille, muuten alipainekello ei jaksa vetää kaasua kovemmalle.

Ei ole siis mikään ominaisuus.

helmapelti 29.12.2013 15:01

Mielestäni toi kaasu toimii maantiellä mutta maastossa pahassa paikassa mahdoton, pitäis kai laittaa maastoon pesusieni kaasun alle.

ukkonen7 30.12.2013 07:01

Tilannetta tutkittua ja että edes sinne yletty näkemään ni mitkä jouset:confused: ei siellä mitään ollu ja vain yhden löysin sinne välisiksisesksi. Liikerata siinä aika pikainen ja herkkä eli taidan pidentää sitä tare tyylisesti, hivene parani sillä yhdellä jousella mutta nopea tempoinen silti. Kiitoksia vain kaikille.

sos 30.12.2013 09:53

ja kaikki väljä voiman siirrossa korostaa tota pomppimista samoin akselien kiertyminen

LöpöLassi 30.12.2013 10:10

Tuo pomppiminenhan on hurjaa ja rauhottuu kun vaihat ne 2 jousta jäykempiin.. eron kyllä huomaat.. :)

JiiPee 30.12.2013 10:35

http://forums.offipalsta.com/showpos...1&postcount=25

ukkonen7 30.12.2013 12:04

Pedaali ois kyllä sopivan jäykkä mutta ekasta sentin painallaluksesta tuntuu et Se ryntää kierrokset 2000/2500, kiekka mittari toistaiseksi mykkä joten tarkkaa en tiedä. Oli 190 mersussa sama ongelma ja siinä muutettiin vivusto ja siitä tuli käyttö mukava, mutta eihän sillä maastossa ajeltu ku 2 kertaa. Ensimmäisen ja viimeisen.:D


Sivu luotu: 00:46 (GMT +2).