![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jos RIPAX:in mielestä esim tojotan D4D moottori on parempi kun freelanderin vanha 1.8i. Olet lääkityksen tarpeessa. Jos tämän päivän corollaan jossa kyseinen D4D moottori on, tarvitsee tehdä kansipahvin vaihto, yleensä koko saakutin alumiinilohko pitää nostaa konetilasta pois, ja purkaa kun lohkon tasopinta on mennyt pilalle sen takia kun on pikkusen paikat elänny. Tojota liike halusi 4000e kansipahvin vaihdosta corollaan. ![]() ![]() Taksikuskin D4D moottori kesti 70tkm kunnes se piti uusia takuuseen. Nyt Fordin tuote ja polttoainettakin kuluu samalla ajolla 2-litraa vähempi.. Jos jos bemarin "henkilöauton" kone on parempi kun roverin yksikään kone esim TD5. Rupeeppas katsomaan 2.5sta TDS konetta joka löytyy opel omegan keulalta, P38si rangen keulalata ja 525TDS e34 bemarin keulalta. Jo onhan se kumma jos se kone kestää sen 200tkm avaamatta. Kansia halkee harvasepäivä, on pumppuvikoja, jakoketjut katkeaa, öljynjäähärit vuotaa. Siirtopumput menee, Vesipumpun siivet lähtee mäkeen, vie öljyy. Eli ihan täyttä kuraa se kone. Kyllä se TD5 on joka suhteessa parempi kuin toi bemarin kone. Ja otappas suhteessa. Onkohan se 75 vai 85% land rovereista joita on ikinä tehty on vielä ajossa. Eipä taida tojota pysyä perässä..
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Niin, pitääkös täällä puhua sitten vaan jostain tälläisita, kuva vissiin vuodelta -97 tai 98 alkupuolelta
![]()
__________________
Protoluokan SM II -98, SM I ja EM I -99 Tamagotchi kulkineena, Peppi ajoi / minä apparina.... |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei kun täällä puhutaan nyt tälläisistä ![]() ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kovasti ihmettelen tota D4D koneen mollaamista, oikeestaan koskaan ole kuullu että noissa menis kansipahveja, 2.2litrasissa ollu jotain ongelmia.. sen kaksoimassakytkimen kanssa, ei kait kestäny suurilla vaihtella vedätettäessä sitä 400nm vääntöä.
Ehkä toi kyseinen D4D lohko korollassa on ajettu kuumaksi, jonka takia pahvi on korkannu? Tälläkin kylällä ihan tutuilla pyörii ainakin 10kpl noita D4D motteja, hiacee, hiluxia, avensista jolla itekkin ajan. 270tkm on kerran tullut vika, EGR tukossa ei noussu turbon paineet. 60€ putsaus, ite en jaksanu. Sen sijaan ainakin yhestä defenderin 110 TD5 koneesta meni, kansipahvi, no se nyt sinänsä todista mitään. En tiedä sitten kuinka herkästi ylipäänsä kansipahvin saa rikki jos moottoria lähtee kenkimään reikäpäässä talvipakkasilla, sammuttelee kovien vetämisien jälkeen jne. Joku kone ehkä hajoo helpommin joku vaikeemmin. Ite en kyllä kylmänä moottoria kauheesti rankase.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 Viimeksi muokannut Vilkutin : 28.12.2013 11:16 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mut jos nyt pysyttäis asiassa sinänsä, että nuo "toi - ota" t = jollet muuta saa -> ja sitten ne tosimaasturit.......
Eli lantikassa, näissä tän viimesen 15v ikäisissä keksinnöissä ( joissa ei taida juurikaan niitä tosimaastureita olla... ??? )
__________________
Protoluokan SM II -98, SM I ja EM I -99 Tamagotchi kulkineena, Peppi ajoi / minä apparina.... |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Luokat |
freelander, land rover |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hiluxia ostamassa vinkkejä kaivataan! | hitoy | Chit-Chat | 3 | 22.12.2012 20:44 |
UAZ koputtaa, Neuvoja kaivataan | Ju33i | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 05.12.2008 09:35 |
Karttojen skannaamiseen kaivataan neuvoja | Td5 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 20.08.2007 16:53 |
Aga tig neuvoja kaivataan. | Pecos | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.03.2007 18:28 |
Bertan ruiskutuspumpusta neuvoja kaivataan | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 05.09.2006 20:17 |