Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.12.2013, 18:30
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Cool

Jostain syystä etu Arbin magneettiventtiili vuotaa paineet pihalle vaikka se on samoinpäin kuin taka Arbinkin?

__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.12.2013, 07:57
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Jostain syystä etu Arbin magneettiventtiili vuotaa paineet pihalle vaikka se on samoinpäin kuin taka Arbinkin?
Kytkettynä vai kytkemättömänä? Mulla joskus kusi kytkettynä painetta pihalle siitä purkuportista, johtu varmaan käytönpuutteesta ku korjaantu varovasti vasaralla naputtelemalla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.12.2013, 08:49
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Eikös senkin saa osittain purettua ja putsattuu se kumikärjen jos siel o shaibaa.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.12.2013, 09:33
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Eikös senkin saa osittain purettua ja putsattuu se kumikärjen jos siel o shaibaa.
Saa purettua. Joskus aikoinaan RJ:stä purettii Ruotsin suolla ja putsailtiin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.12.2013, 10:10
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
Kytkettynä vai kytkemättömänä? Mulla joskus kusi kytkettynä painetta pihalle siitä purkuportista, johtu varmaan käytönpuutteesta ku korjaantu varovasti vasaralla naputtelemalla.
Kytkettynä, pitääkin koittaa antaa vähän asennusvasaraa.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.12.2013, 23:51
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Eipä auttanut magneettiventtilin koputtelu eli purkuun menee se, purattaa vaan puolet sisustasta eli apparin penkin pois että pääsee käsiksi.
Välillä takavinssin sähköjä.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.12.2013, 13:07
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Takaloksuihin sisälokarit paikoilleen kun rupeaa olemaan suurimmat johtotyöt tehtynä siellä.



Jarruletku, lukon ilmaletku, sekä huohottimen letku samaan nippuun. Lähteepähän kaikki kerralla irti jos sinne joku oksa tarraa.


Ja siellä ois se magneettiventtiili joka pitäs ehjätä, purattaa jonkin verran muutakin osaa pois ennenkuin siihen pääsee käsiksi.

Kylläpä tulee kännykällä paskoja kuvia!
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.12.2013, 17:21
-Sakke-:n Avatar
-Sakke- -Sakke- ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: Heinijärvi
Viestit: 897
Perusasetus

Mulla ei ainaka näy ollenka paskoja kuvia, liekkö selaimessa vikaa. Pirun hienoa jälkeä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.12.2013, 21:40
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Tänään aukaisin lähes kolme vuotta sitten tähän projektiin 30 v synttärilahjana saadun paketin, ja hitto siellähän oli Runvan nopee vinssi!
Kiitokset vaan lahjaan osallistuneille make-lj, Iironsika, Mika.U, arska4x4, Angelo ja ketähän kaikkia siinä nyt osallisena olikin? Oli aika sekava ilta se ja äijä aika ällikällä lyötynä

Releboksi irti ja vinssi malliksi vinssipetiin kiinni.

No eihän se nyt sinne mahdu kun on pitänyt pientä autoa kutistaa projektin aikana joka suunnasta.

Ja vaikka se oli toimiva UUSI vinssi, niin ei muuta kuin osiksi vain.

Tarkoitus kääntää vapautinvipu oikeaan asentoon, eli kuvan pienet kuusiokolot auki, osa pulteista oli tosi tiukalla, osa tosi löysällä. Tässä vinssissä näyttä olevan jopa stefat kaulalla, aikaisemmissa omistamissani vinsseissä ei semmoisia ole ollut.

Pultit irti ja kas noin. Kasatessa kippasin kostoksi planeetan sekaan 1 desilitran GL4 öljyä.

Kellotusta varten piti vapautinvivun juuresta keventää vähän ainesta pois.

Tämän takia, olisi muuten ottanut kiinni.

Välitankojen pultteihin vähän kierrelukitetta ettei pääse löystymään.


Kas där, moottorin kellotuskin oli mielessä josko releboksi olisi mahtunut alkuperäisiin kiinnikkeisiinsä siten, mutta johtojen pultit olisi mennyt turhan lähelle vinssipetiä, mikä ei ole hyvä koska näissä sitä virtaa kulkee parhaillaan 680A.

Holkitetut reiät teinkin runkoon jo muutama vuosi sitten.

Siinähän se ois ja vapautinvipukin paremmin hollilla.

"Houston, we have a problem"

Ei niin suurta vikaa jota ei rälläkällä korjaisi. Taas auto kevenee.

Jo mahtuu, pitää vielä siloitella nätin näköiseksi.

Sitten releboksin kimppuun.

Releelle menee plussaa ja miinusta, plussaa ja miinusta sekä plussaa ja miinusta. Vinssin ohjaus tulee sisälle eikä koko kotelo mahdu näin pieneen autoon joten palasiksi tämäkin.

Tätä kuvaa kun katseli uusia piuhoituksia laitellessa niin ei mennyt kuin neljä kertaa vituiksi, koska rele on konehuoneessa nyt eri asennossa ja eilisen jäljiltä vähän jäätää.

Rele kiinnittyi imuilman jäähdyttimen telineeseen.

Ton verran jäi konehuoneeseen tilaa, öljynsuodattimenkin mahtuu ehkä vaihtamaan vinssiä irroittamatta.

Yhden alkuperäisen johdon pystyi jopa hyödyntämään, releen päähän kutistesukkaa ehkäisemään oikosulun vaaraa.

Oikosulun ehkäisemiseksi lisäksi vielä tuollaista suojaa johtojen päälle.

Siellähän niitä piuhoja, vielä jäi maa- ja virtapiuha sekä vinssin ohjauskaapelit laittamatta.

Ja alhaalta päin kuvattuna.

Hiton kova idea tuli että vois ens viikonloppuna yrittää koeajaa jossain ennenkuin tän projektin 5 vuotispäivä täyttyy.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4

Viimeksi muokannut Repro : 29.12.2013 21:42
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 COWBOY O/M/V Ajoneuvot 4 19.10.2007 06:48


Sivu luotu: 05:47 (GMT +2).