Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.12.2013, 23:57
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 792
Perusasetus

Oma rj70 33x10,5 renkailla vei talvella nurkissa sen 20l-->

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.12.2013, 20:37
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87 Näytä viesti
Oma rj70 33x10,5 renkailla vei talvella nurkissa sen 20l-->
Aika hyvin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.12.2013, 20:56
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
Aika hyvin

Jep, muuten olisin kyllä ajanut sillä pitemmän siivun mutta kovilla pakkasilla se 23l/100km tuntui kamalalta.

Säädin siitä sytkän, kaasarin, uusin sytytytulpat ja vaihdoin putsarin, mikään ei auttanut. Autolla oli ajettu muistaakseni 250thkm ja moottori pelasi kaikinpuolin hyvin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.12.2013, 19:48
JuHo^ JuHo^ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.02.09
Sijainti: Kalanti
Viestit: 41
Perusasetus

Wrangler

-paikat neljälle
-paino alle kahden tonnin joten verot suht pienet
-2.5 tai 4.2 bensa
-pienet etu ja taka ylitykset
-avo auto samaankauppaan
-manuaali automaatti koneen mukaan kylläkin
-aika hyvät rakentelu mahdollisuudet
-lähes joka nippeli löytyy varaosana


Huonoa
menee "vähän" yli pudjetin, takapenkit ei ole tehty aikuisen mitoille.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.12.2013, 17:35
aahoo86 aahoo86 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.12.13
Sijainti: Kuhmo
Viestit: 158
Perusasetus

Vuosia maasturista haaveilleena olen lopultakin viikonloppuna menossa katsomaan yhtä katsastamatonta HJ61:stä, olis lähellä ja hintapyyntökin melkein kohillaan.. Jotain jenkkiharrastajana autoista tiedän, maastureiden kanssa en ole ikinä ollu tekemisissä ja etenkään dieseleiden joten: Mihin pitää kiinnittää huomiota katsoessa/koeajolla? Kori siinä on rapea ja runko epäilyttää, mistä kohtaa tuo runko pukkaa lahoamaan tyypillisesti? Vaihteistoa varmaan pitää ainakin kuunnella, kuuluuko ylimääräistä? Miten tuo konepuoli, 600tkm mittarissa ja lukenut, että nuo kilsat on kriittiset männärenkaille, oireileeko ne mitenkään, ennenkuin on moottorissa täysremontti? Ja samoin turbo? Miten lukot + vaihteisto pelaa teoriassa, hyvä tietää ettei ihan noviisilta vaikuta, ku menee paikan päälle
Kiitokset vastauksista!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.12.2013, 22:28
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aahoo86 Näytä viesti
Vuosia maasturista haaveilleena olen lopultakin viikonloppuna menossa katsomaan yhtä katsastamatonta HJ61:stä, olis lähellä ja hintapyyntökin melkein kohillaan.. Jotain jenkkiharrastajana autoista tiedän, maastureiden kanssa en ole ikinä ollu tekemisissä ja etenkään dieseleiden joten: Mihin pitää kiinnittää huomiota katsoessa/koeajolla? Kori siinä on rapea ja runko epäilyttää, mistä kohtaa tuo runko pukkaa lahoamaan tyypillisesti? Vaihteistoa varmaan pitää ainakin kuunnella, kuuluuko ylimääräistä? Miten tuo konepuoli, 600tkm mittarissa ja lukenut, että nuo kilsat on kriittiset männärenkaille, oireileeko ne mitenkään, ennenkuin on moottorissa täysremontti? Ja samoin turbo? Miten lukot + vaihteisto pelaa teoriassa, hyvä tietää ettei ihan noviisilta vaikuta, ku menee paikan päälle
Kiitokset vastauksista!
Kori ja takarunko varmaan mätiä, migillä ja pellillä ehjääntyy.
Jos uskallat ajaa 100kmh vitosella eikä vongu mistään ja vaihde pysyy päällä moottorijarrussa niin laatikko voi olla ok tai ei.
Jakis hukkaa öljynsä eli joko se on fiksattu tai tehty ns hullunkierto päävaihteistoon.

Koeajolla on vaikea todeta toimiiko jakis hyvin, lukkojen valot sais toimia ja todeta että lukoissa on hampaat tallessa. Romua kun ostaa niin ei tarvi kuvitella että myyjä kertoisi vioista.

Turbo vuotaa öljyä ja tekee savutusta ,se ei niin paha kun että se tulee katkenneista ja jumittuneista männänrenkaista. Vaikea todeta ilman vertailukohdetta.
Jos ajat 10km yli 80kmh niin savua ei saa näkyä, mulla turbo vuotaa öljyä muttei savuta yhtää ajossa.

Aika onnenkauppaa, joku harrastaja lähinurkilla voisi auttaa?

Voit kontata auton alle ja ravistella kartaaneita ja niiden laippoja, niissä ei saa olla olennaista välystä. jos on milli eikä äännä niin voi kestää kauan, jos ihan holjat niin hyvä jos pääse kotio.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.01.2014, 00:42
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Noissa on parempi kun varaudut ihan kaikkeen, jotain hajoo ennemmin tai myöhemmin..
Ostat mieluisen kopaltaan, siitä sit lähet rakentelee.
Noilla kilometreillä jokapaikassa on enemmän tai vähemmän välystä ja ääntä.
Valmistaudut henkisesti että männänrenkaat on loppu niin ei tuu pahamieli
Hyvällä tuurilla ajelet pitkään ilman mitään, se on vähän itestä kiinni mitä haluu tehdä. Mut tosiaan kattelet vähän kaikki läpi ja tinkaat sen mukaan jaksatko laitella..
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
ensimmäinen, maasturi, uusi


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ensimmäisen maasturin osto Snafu Tekniikka & Jutustelu 3 03.10.2013 06:52
maasturin hankintaa pete4x4 Tekniikka & Jutustelu 11 12.09.2012 17:31
Maasturin hankintaa Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 75 20.08.2012 13:49
Harkintaa !! Tekniikka & Jutustelu 2 18.08.2004 19:14


Sivu luotu: 08:37 (GMT +2).