![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Akryyli (Lexan) hajoaa iskusta tai väännöstä, polykarbonaatti ei.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Muuten oikein, mutta lexan on polykarbonaattia, eikä siis hajoa ollenkaan helposti, eikä varsinkaan sirpaloidu.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kokeileppa joskus taittaa cd-levyä. Kyllä ne sirpaloituu välillä oikeinkin hyvin. Jos sopivasti on jännitystä tai sopiva isku, niin halkeaa ja tulee sirpaleita.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Olen tehnyt prätkään useemmankin "pleksin" 4 mm polykarbonaattilevystä ja hukkapaloja koittanut särkeä. Eipä niitä rikki ole saanut. Eikä kylmänäkään taivuttaminen ole mitään aiheuttanut. Ja tosiaan siitä materiaalistahan tehdään kypäröitäkin ja luodinkestäviä "laseja" myös on samasta tavarasta tehty. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Voi sen niinkin ajatella, että riittävän paksu polykarbonaatti vaatii sen verran kovan iskun, että se mihin se on kiinnitety, antaa jo myöten ja pehmentää iskua. Impulssi jää kauas diracin deltafunktiosta ja on paljo lähempänä tempur-patjaan pierasua ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jossain oli että tota pystyy särmäämään ongelmitta 90-asteen kulmaan(ainoastaan kirkkaus lähtee pois kantin kohtaa,muuttuu valkoiseksi)
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mä kun ostin itselleni polykarbonaattilevyn, niin se pakattiin rullalle tuotetta myyvässä liikkeessä. Levy oli 3mm paksua. Aika kestävää se tuntuu olevan...
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#9
|
|||
|
|||
![]() Ei kannata sotkea polycarbonaattia pleksiinLainaus:
http://www.muovityosto.fi/pc-polykarbonaatti http://fi.wikipedia.org/wiki/Polykarbonaatti Viimeksi muokannut Byrocrat : 15.12.2013 20:35 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
En sotkenutkaan. Ja siksi siinä ne lainausmerkit olikin. Varmaan ois pitänyt kirjoittaa "pleksi" tilalle tuulisuoja tms...
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
oon polykarbonaatteja hajotellu 20 vuotta, ei tarvi todistella mitään.
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() esmes sakemannien mellakkakypärän visiiri on polykarbonaattia, taivutettuna hiukan jännitykseen ja siihen saat tumpata .308 hirvikiväärillä, eikä sirpaloidu, sen nyt sanoo jo järkikin, ettei tuollaseen voi laittaa osia jotka ois käyttäjälleen vaarallisia.. sen kypärän päässä pitäjän niskat voi olla heikossa hapessa, mutta reikää siihen ei tule 308:lla :P sen lisäksi, että se on vaikee rampauttaa muuten kun naarmuttamalla niin se on yksi parhaista muoveista työstää ns normaaleilla menetelmillä, eli sahaamalla ja viilaamalla tms.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
Kunnon karkaistun polykarbonaatin naarmuuntuminen on omien kokemusten mukaan höpöpuhetta. Mun työpaikassa puutavaranostureissa ja kaivinkoneissa on ikkunat osassa luodinkestävää tuplalasia osassa karkaistua 10mmpolykarbonaattia kun näistä hakkureista ja murskista lentelee kaikki raudat pihalle mitä noihin enerkiakasoihin on eksyny. Täälä pöläjää koko ajan hietaa ja puupölyä laseihin ja puuhkijöillä poistetaan tomu eikä oo lasit naarmuuntunu. Superkestäviä on kyllä, yhen polykarb tuulilasin sain säröille kun murskanterä (n.1,5kg) lenti koneesta niin lujaa keskelle lasia että karmit vääntyi. Keskelle lasia tuli säröt noin 10cm halkaisijalle Työkaverilla lenti muistaaksen joku iso raudankappale ,urskan kidasta kaivurin tuulilasiin (polykarb), karmit tuli syliin mutta itse pleksiin vain n. 1mm syvä naarmu.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja Viimeksi muokannut Häänrik : 01.04.2015 07:27 Perustelu: selkeyttämistä |
#17
|
|||
|
|||
![]()
3mm PC.tä kävin hakemassa.. reilu 80e / neliö oli hintaa.
|
#18
|
||||
|
||||
![]()
Miten tämä nyt menee uuden lain aikana. Saako sitä ikkunoita korvata polykarbonaatilla ja onko joku vuoismalli se raja missä on sallittu ja missä ei.
Itse en ainakaan löydä lakitekstistä mitään mainintaa näistä??!! |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Eipä nuuo määräykset katsastusmiestä näköjään kiinnnosta, just oli yksi ZJ-Grand Cherokee jossa takaluukun lasi oli korvattu ihan muovilevyllä, ilman mitään merkintöjä, leimattu sillä ainakin kolme kertaa...
__________________
Killing time is not murder |
#24
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Käyttöönottoko on ratkaiseva tekijä, ei auton valmistusajankohta? ![]() Mulla siis 1981 käyttöönotettu auto.. Valmistusnumeron mukaan kuitenkin 1980
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#25
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mut kuten Jamant tuumas, ei nää keskimäärin kovin taida katsastajia kiinnostaa vaikka pitäisikin, kunhan nyt ikkuna on ikkunan näköinen eikä poraruuveilla pitkin karmeja kiinnitetty pleksi. Korjauskehotus lähtökohtaisesti joka tapauksessa eli ei ole leiman saamisen este, olipa minkälainen säännöstenvastainen ruutu tahansa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kosteus pois tupla lasien välistä? | KoniJeep | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 08.06.2013 15:44 |
Myydään SASMOX-levyä | ORR | O/M/V Muut | 0 | 29.03.2012 14:10 |
Ostetaan 10mm levyä | Caddy | O/M/V Muut | 0 | 25.01.2012 13:13 |
Lasien irroitus? | jambo72 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 21.11.2004 11:28 |
Lasien tummennus | kottero | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 14.11.2004 10:34 |