![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ei montaa tonnia tarvitse vieriä tuollaisen lamellittoman kumin kun se kuvion reunan särmyys on lepo ja sitä myöden sen talviominaisuudet.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Jatketaas tähän ketjuun kyselyä, sen verran samoja tarpeita...
Eli käyttis-jeepistä (WK) vaihtuu vihdoin tänä suvena entisen omistajan hankkimat 20" sutenööripyörät maasturin renkaisiin, ja samalla laitetaan jousen jatkeeksi 2" palikat ettei jää epäselväksi. ![]() Nyt sitte enää pitäis löytää rengas. Tarpeet on aika lailla samoja kuin ketjun aloittajallakin, eli LAADUKKAAT katukelpoiset MT -renkaat pääsääntöisesti kesäkäyttöön. Pitää löytyä näköä ja pitoa, mutta toimittava myös kadulla. Kilometrejä autoon ei tule tonnitolkulla, joten pieni kuluma ei haittaa. Perus BFG AT:t ei kuitenkaan rumina, kovina ja liukkaina kelpaa. Koko pitäisi olla luokkaa 265/65R17 tai 265/70R17. Tuosta ensin mainitusta taitaa löytyä reilummin tarjontaa... BFG:n MT olis toki vahvoilla, mutta tuntuu olevan tällä hetkellä todella nihkeästi tarjolla. Toinen vaihtoehto olis Marshall(?) KL 71, jota kuulemma on hiljaiseksikin kehuttu. Mutta alkoi kiinnostaa noi Goodyear Wrangler Duratracit, ei vaan ihan pikaisella googletuksella löydy tollasta kokoa? Tehäänkö näitä edes enää? Onko noista kokemuksia vai olisko jopa tarjota jotain muuta hyvää vaihtoehtoa mitä en ole tullut ajatelleeksi?
__________________
- Broken Ribs Team -
- FJDC - Viimeksi muokannut Renegade : 11.04.2015 05:02 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Cooper Discoverer STT ollut käyttiksessä pitkään, kestää asfalttia aikas hyvin ja ei huono metsässäkään. 265/70/17 ainankin saksasta löytyy, pari sataa kpl
__________________
Hilux 2.4TD + MADzuki 3.0 |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Mulla olis hakusessa seuraavanlaista.
Vanne koko 16" Leveys 14,5 Korkeus 35" tai 37" Huonosti löytyy muita kun Boggeria tai Creepyjä Onkohan olemassa mitään vähän maantie ystävälisempää kuvioo tarjolla... Tosin onhan se kiva kun ei jää metsään kiinni mutta se yks vinssi veto on pal enemmän mukava ku maantiellä puskee kuitenkin 50% ajoista... |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Minulla ei ole ollut mitään ongelmaa kulumisen kanssa 32 x 11.50- kokoisissa BFG:N MT:ssä ZJ- Grandin kohdalla. Tasaisesti kuluneet reunasta reunaan, eikä ole pahasti edes menneet pykälälle. Toisin sanoen rengasmelukin on varsin kohtalainen.
Uskoisin että WK:ssa on vähintään yhtä hyvä äänieristys kuin ZJ:ssä, joten se humina mikä renkaista lähtee ei tule häiritsevästi sisälle. Eivät pidä mitään ulinaa, vaan tosiaan matalahko humina on miten itse tuota kuvaisin parhaiten. Paljon vähemmän häiritsevää kuin vähänkään matalaprofiilisten kesärenkaiden kumu mikä keväisellä asvaltilla kuuluu lähes jokaisen suomalaisen perheauto- kokoluokan auton sisälle. Wrangler Duratrac:ia on kyllä koossa 265/65 R17 ja 265/70 R17 - ja on vielä sopivasti kantavuusindeksi 112 (erinomainen Grandin painoiseen autoon), mutta saatavuus Euroopasta voi olla todella huono - jostain syystä tuota rengasta tuntuu olevan äärimmäisen vaikeaa saada täältä missään kokoluokassa. Itselle pitäisi löytää sama rengas ensi talveksi 285/75 R16 kokoisena.. pahalta näyttää
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Joo, periaatteessa noita DuraTrac:ejä ei ollu tällä hetkellä saatavilla. Ja kun vanhat kesäkumit meni kaupaksi (Viron poika osti 255/50R20:t Dodge Journeyhin ), eikä noilla nastoillakaan viitsi juhannukseen saakka raapia niin jotain piti keksiä. Ja eipä ollu BF:n mutikoitakaan saatavilla kuin reilulla kuukauden toimitusajalla, oli itse asiassa melko huono tarjonta BF:n mutikoista koosta riippumatta.Jotenkin koen ton BF:n A/T renkaan vähän liian antiikkiseksi kuvioksi, vaikka varmaan hyvä yleisrengas onkin. Edellä mainituista seikoista johtuen piti tehdä kompromissi ja otta mitä saatavilla oli, ja kilpailun voittajaksi päätyi Jerkun varastosta Toyo:n Open Country A/T, jotka pitäis ens viikolla pyöräyttää vanteille ja lyödä Jeepin alle korotuspalikoiden kanssa. Uskon että on hyvä ja hiljainen rengas, joskaan ei ihan yhtä räyhäkkään näköiset kuin MT:t. Ja hintakin noissa Toyo:issa on mielestäni kohdallaan.
__________________
- Broken Ribs Team -
- FJDC - |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Dollysta kysymystä | La tuskaa | Tekniikka & Jutustelu | 108 | 18.05.2020 18:16 |
| pakosarja kysymystä. | oojiikoo | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.01.2009 13:34 |
| Pari niva kysymystä | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 24.09.2005 09:29 | |
| Takavinssi kysymystä | AVRO | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 22.02.2005 09:38 |
| Kysymystä pukkaa... | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 16.07.2004 10:12 | |