![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Alko kiinnostaan jos tekis kokonaan ilmajousi alustan hj seen ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jos jotakuta arvelluttaa palkeiden kesto, niin tossa on puukotettu Scanian tukiakselin nostopalje, mallia rulla. Helpomminhan siitä tietty terävä tikku menee läpi kun siel on painetta, mutta ei nuo ihan rimpulaa matskua ole. Ja jos on hieman ylimitoitettu niin pienemmällä paineella saadaan sama ajotaso (vrt. pienempi palje suurempi paine) jolloin kumi joustaa enemmän.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Iskarit varmaan tarvii ollat paremmat kun lehtijouset ei tarvi ollenkaan. Kestävyydestä ajattelen että etupään kun pudottaa metrin kalliolta niin paineet voi käydä muutamassakymmenessä baarissa ja virittäisin virtaavan paineenrajoitusventtiilin lähelle jousta. Muutenkin joku 6kg sammuttimen säiliö jousen yhteyteen vähentäisi progressiivisuutta ja alusta olisi notkeampi. Mä oon tehny pirusti töitä lehtijousien kanssa ja noiden ilmajousien laitto olis naurettavan helppoa. Lehtiä ei saa millään hyviksi ja akselin liikkeet on hankalia.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Joskus (melkein aina kohdalla) nepannut rulla paljetta ja piru et se kuulostaa ohuelta
![]() Sinään ilma-alustan teko ei olisi hankalaa, vaan ne kepit ja risut itteä ainakin huolettaisi Kaveri katsastusinsinööri uhkasi, että katsastaa mulle hydrauli-hydraulikierrejousi alustan jos sellaisen teen ![]() Eli sylkky tolpaksi ja kierrejousi toiseen sylkkyyn takakontissa, ne letkulla yhteen ja tasonsäätö öljyä lisäämällä
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
mulla on taka-askelilla telipussi jotain 30-80cm on nostorajat...
Hyvin pelaa ja paineen säätimellä säätö. Ja siis keskeellä akselia. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
ite en olisi huolissani pussien kestävyydest, varsinki jos k autosta, ja mikäli meinaa paineen rikkovan pudotessa, ni ei hajoa pussit ei niin paljoo nouse paineet, mikäli läheskään oikean lainen rajoventtiili.
suikkaan meinaan joskus laittaa pussit kulmiin, kunhan saa joskus muuten valmiiks. pussien kytkennöistä ei vielä suunnitelmi, mutta jonkun näköinen korkeuden säätö tulee.
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mites se tuo ilma alusta ois järkevin toteuttaa hojoon ? Hdj tai patrol etujakarit ja takajakarit sitte ilmapusseille pedit jja kompura tars olla riittävä tietysti. Mites tuo pussien ohjaus ? Ja paine säiliöitä riittävästi ?
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Eikös se melkein hodari varsia pyydä eteen, takana voisi toimia minimissään ilman säiliöö leikkikompurallakin. Takapää kun on kevyt ja putoilee vaan perässä kun etupää määrää kallistuksia.
Etupää voi vaatia molemmillepuolille ne omat säiliöt että joustaa tarpeeksi, lisäks se paineenrajoitusventtiili jos hypitään rajummin, ehkä sopivalla säiliöllä ei tarvi sitäkään. Etujousiin tekisin kallistuksen joko mekaniisella tai sähköventtiileillä ja joysticillä. Jos laittaa sähköventtiilit niin takapääkin voisi toimia säiliön kautta nopeammin, Noi etuset tarvisi kuitenkin omat "välisäiliöt" todennäköisesti. Yksi isompi säiliö esim 10bar säädölle, siitä takajousille yhteinen paine yhdellä ventiilillä ja paineen rajoituksella ja eteen venttiileiltä paine jousille ja välisäiliöille. Paineenlaskuun kaikille omat sähköventtiilit. Lopulta kaikki sais säädettyä halutessaan joyticillä ja kummenellä venttiilillä. noita pieniä ilmanpaineventtiileitä löyty 3,5€ kpl netistä, esin spelektroniikalla kans paljon aosia ja mikrokytkin joysticceja. Suoraan rungonalla voi olla hiukasti sisäänjoutoa mutta kunhan kosla laskee leimakorkeuteen eli normaalipohkaukseen niin käyttökorkeus voisi olla suurempi. Mullakin jo 6cm korinkorotusta ja silti onnistuisi.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään ilmajousia | turakoitsija | O/M/V Muut | 12 | 03.01.2014 08:41 |
Samuraita alle | Korpikumpu | Linkit | 4 | 31.08.2010 12:18 |
Mudzillat alle | blazoffer | Chit-Chat | 5 | 28.03.2007 06:53 |
M: ilmajousia kenties kaupan. | Jörmelö | O/M/V Muut | 8 | 16.02.2005 20:23 |
Talvinakit alle | Yleiset | 35 | 17.10.2003 19:13 |