![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Vesiruisku on välijäähdyttimeen verrattava. Jos syötät hapetinta koneeseen, se on kemiallista ahtamista.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Minulta kun katsuri kysy asiasta, sanoin että startti pilotin tapaista ainetta on ja että niin huonosti lähtee muuten pakkasella käyntiin.... Ja en lähtisi ennen turboa työntämään koneeseen mitään. Yksi esim jälkitiputus pisara saa äkkiä pahaa jälkeä aikaan kun osuu kuumaan siipeen. Ite laittanut aina nuo suuttiet mahdollisimman lähelle imusatsia coolerin jälkeen, jotta ei coolerin pinnoille tiivisty vettä.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Mää taas laittaisin ennen cuuleria jossa turbulenttinen virtaus haihduttaa tehokkaasti, ahdinten korjaajat varmaan näkee kaikenlaista. Ajatellaan että kyllä ne siivet sekoittaa pissapojan lorotuksen.
Riipuu kai veden määrästä ja ahtopianeesta(lämpötilasta) paljonko vettää ehtii höyrystyä. Ehkä tähän aiheeseen kannattaa kysyä ammattilaisten ohjeet, mulla kun on vain mututietoa.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Jos on cooleri niin vesiruiskutus siihen ulkopintaan on myös melko tehokas ahtoilman jäähdyttäjä.
Pulling koneissa oli muuten ainakin aikoinaan vesiruiskutus n.200bar paineella suoraan palotilaan käytössä.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Mitenkhän toi metanoli pelaa ton tiiselin jäähyttelyssä ko tollasessa tulppa koneessa sitä käyttävät .jäähyttää vissiin paremmin kun vesi ja ois noita sähkösii suuttimia kin tarjolla enempi, ai niin eikä ruostu venttiilit
![]() .siitähän tulis huima viritys kun ekaks nossil herättelis henkiin ja sit perään metanolii et jäähtys ,vois tulla sellaset avaruus lentäjän fiilikset jossain vaiheessa .
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
Kylmä kalja kaunistaa |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Eikös metanoli syty puristuksessa?
Kone vois olla ovelan kuuloinen nilkkasuorana kiihdytyksessä ja näköinen kun metanoli rupeaa palamaan ja maasturi lähtee kuin rusakko sähköpaimeneen kustessa ![]() Musta voimasavu siihen päälle turbon ujellus 4000rpm;ään asti sen jälkeen metanolia sekaan ja 5000 jälkeen pelkällä metanolilla jonnekkin 10Trpm;än tienoille
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Pikkasen sivusta seuranneena noista dieseleistä tehoa otettaessa: Jossain pullinki koneessa on varmaan niin suuret paineet(oliko keskipaine diplomaattinen termi) että tuo 200 bar suoraan palotilaan vaatii aikamoista tekniikkaa... ja pelkästään imuventtiilille "normaalia" ahtopainetta vastaan ei kannata yrittää edes "tiputtaa" normi maasturin rengaspaineilla, ei edes tuplapaineilla....
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Pekka Herlevin pullinki traktorin moottorissa oli ennen vanhaan paine pesurin pumppu, jolla painettiin vettä koneeseen.
![]() Itse tehdyssä imusarjassa oli joka pytylle öljypolttimen suutin, ja vettä työnnettiin niistä läpi koneeseen yhtä paljon kuin dieseliä. Fiksu systeemi, suuttimia löytyy useaa eri kokoa, ja ovat melko halpoja. Ennen vanhaan = noin 80-luvun lopussa, 90-luvun alussa.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Bensaan en ota kantaa ... Vielä ei ole tarvinnut vettä ruiskuttaa ahdettuun bensa tai diesel moottoriin ... Dieselin suhteen samoilla linjoilla x1 Vesi= lisähapetin Ehke näihin Suomen Talvi pakkasiin vesiruisku? ja Offroad auton tarvittaviin tehoihin ? Tiuhentaa välityksiä ni ruopiikohan jo tarpeeksi? Tietysti eihän se koskaan riittävästi
Viimeksi muokannut hunter hdj : 06.12.2013 20:12 |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Tää taitaa jo mennä korkeemmaksi fysiikaksi, mutta kertokaa toki miten se vesi hajotetaan hapeksi ja vedyksi moottorissa.
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Imutahdin aikana 4 tahti turbodiesel moottoriin tietty määrä ilmaaa,ahdetaan "sylinteriin ennen kuin moottorissa alkaa puristus tahti... jos pisara vettä on joukossa jota puristetaan palotilassa erittäin kovassa kuumuudessa ja paineessa jossa diesel polttoaine syttyy puristumalla ja vesi höyrystynyt kuumuudessa ja poksahtaa hallitusti minun mielestä polttoainetta voidaan syöttää reilusti/hallitusti enemmän koska poltettavaa happea on enemmän palotapahtuman aikana? / hapetusta syntynyt vedestä... Mä oon nii yksinkertainen että olen ajatellut niin et jos kalat voi hengittää vedessä ja pysyvät hengissä on siinä pakko olla happea ? Taitaa käydä sama ilmiö jos 4 tahti bensamoottoriin laitetaan NOS laitteet ja ei lisärikastus toimi ... Raakaa happea palotilaan niin männät ja punahehkuset pakoventtiilit kivast sullaa polttopilli ilmiöllä..-. Viimeksi muokannut hunter hdj : 06.12.2013 22:31 |
|
#14
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Sen kuitenkin ymmärrän, että jäähdytystä voidaan saada reilustikin aikaiseksi vettä höyrystämällä ja vielä höyryä tulistamalla. |
|
#15
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Mites uskoiskohan katsuri ja ennenkaikkea poliisi, että startti apuna happipullo kontissa ![]() Miten lie jos suihkuttaisi veden kompressori pesään painetulon juureen eli ahtimesta imariin lähtevään ilmavirtaan siipien jälkeen ![]() Siinähän se ahtoilma on kaiketi kuumimmillaan vai pisaroituistko se vesi sitten coolerin jälkeen hehkutulppien tilalle vesi suutinta ei varmaan kannattaisi sovitella ja "mersupilotilla" käynnistys
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostettu sd33 mäntä. | tiku83 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 08.04.2013 11:39 |
| Annetaan SD33 mäntä | FunJam | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 18.07.2012 15:10 |
| Ostetaan 2lt mäntä | Juho L | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 07.01.2012 08:24 |
| Ostettu Nivan 1.6 Mäntä | Punanenä | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 28.06.2010 20:13 |
| O: Jojodan mäntä | PikkuF | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 03.09.2007 22:09 |