![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Voisin vaikka väittää, et saattaa täristää ajossa.... Ja mitähän tuo tykkää ulosjoustosta? Näyttää erehdyttävästi vulkanoiduilta kumityynyiltä, mut toivottavasti tää on kuitenkin läpipulteilla...
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() ![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
|
#3
|
|||
|
|||
|
? elikkäs jos ymmärsin niin toinen jakolaatikko toisen perään ja tuo siirtyy niinkuin taanemmas eli keppi pitenee ja kulma loivenee sekä pikkupuolellehieman lisää pykäliä ?
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Jep, juuri näin. Selaa projektiosiosta esim Toyota Crawler läpi, sielä laitettii semmonen. Näät vähä mallia, ja siin lli muistaakseni juttua välityksistä yms...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Normi kardaanilla kulmat loivenis jo kummasti, nythän nivel tulee ihan eri kohtaan kuin normaalisti. Siis kun tossa on tuota adapteria ja pikakiinnitystä. Tee suosiolla uusiks niin ei toi keltanen kepakko ei ehdi hajottamaan muita kamoja mennessään. Jos kerran luotto on hitsauksiin noin kova, niin hitsaa noi oranssit laipat ja nivelhaarukat yhteen, sorvissa sovitat ja lyhennät.
Eli nivel hässäkät mahdollisimman lyhyenä pakettina että kardaaniputki jää mahdollisimman pitkäksi, niin kulmatkin loivenee. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
juu nuilla adaptereilla väli lyhenee entisestään noin 5cm. kokeilen kyllä piruuttaan ensin ajaa alustaa sisään akselipukkien päällä ja jos näyttää / kuulostaa hyvältä niin sitten koe ajolle. mikäli näyttää huonolta niin sitten tilaan tuplajakis adapterin kun ehjiä vaihteistopaketteja on 3-4 hyllyssä niin saa kulmaa paremmalle ja pienempiä pykäliä muutonkin kun tässä ei ole hidasta puolta muutenkaan välitetty hitaammalle.
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Katsoin ja luin koko kuva kansion läpi. Hienoa työtä monessa asiassa, mutta pari asiaa jäi kaivelemaan.
Kova luotto hitsaussaumoihin, kardaanin tumpit ja ohjauksen osat. Edit: Niin kai tää kilpiin olis menossa?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#9
|
|||
|
|||
|
juu kyllä kilvet tulee ja kaikkien lakipykälien mukaan
kardaanin tumppeihin olisi voinut laittaa juureen 5cm holkis 6.3 putkesta niin olisi saanut 2 saumaa lisää, mutta pitäisi nuo 2 riittää ja ohjauksen osat on hitsattu lincolnin mc-710-h metallitäytteellä (sitkeämpää eli ei katkea niin helpolla) ohjausvarsi sama lanka ja harjateräs sopisi parhaiten aineena nuihin nostovarsien päihin. (hitsausta aloitettu opettelemaan 10 vanhana sensei ukon opastuksella
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Sika ajaa Possulla |
|
#11
|
|||
|
|||
|
suomen laki on kiinnostavuudeltaan lähes sama kuin emmerdalen uusinnat (koskien auton rakentamista)
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Pystyyks tollasilla kardaanikulmilla oikeesti ajamaan. Hui olkoon :O
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
|
#13
|
|||
|
|||
|
musa täysille ja hanaa kyllä ne siellä kieppuu
|
|
#14
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ymmärsinkö oikein, että ohjausosia tehty harjateräksestä ja hitsaamalla? Pitäiskö tuo kohta harkita uusiksi? Muuten hienoa jälkeä ja asialliset tilat puuhata! |
|
#15
|
|||
|
|||
|
kyllähän se harjateräksestä on. harjateräs sopi paremmin hitsattavaksi yhteen nostovarren päähän kuin tavallinen teräs. oikeat langat ja kaasut ovat kaiken A ja O kun rupeaa hitsaamaan erikoisempia koostumuksia. kuten tuo ohjausvarsi joka on tullut valusta muttei kumminkaan ole aivan valurautaa ( huomattavasti vähemmän hiiltä ) muuten tuo ohjausvarsi on ensin hitsattu päittäin ( viistetty nollaan ) jonka jälkeen hiottu tasaiseksi saumat jonka jälkeen tehty 6mm plootusta raamit saumakohdan ympärille sivuista ristiin muistaakseni 3cm ja päältä 5cm jonka jälkeen hiottu nätisti ( jos hitsuutta tuollaista ainetta samasta kohdasta moneen kertaan eli saa monet kuumat niin vetää yleensä niin kovaksi, että katkeaa pian käytössä. ( siksi ristiin tehty ja pienillä tauoilla hitsattu)
|
|
#16
|
||||
|
||||
|
Vaikka olisi miten hitsattu niin se ei poista sitä lakipykälää joka sanoo että näin ei tehdä.
Vaikka tuon saiski nuilla ohjausosilla leimaan olettaen ettei inssi huomaa hitsailtuja osia niin ite olet vastuussa jos tienpäällä porsii ohjaus ja jotain sattuu en usko että vakuutuskaan kovin helposti mitään korvaa.
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään toyota hilux ln 46 | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 29.08.2010 09:06 |
| Myyty Hilux ln-46 osina | antti4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 20.08.2009 21:01 |
| Myydään HILUX LN-46 | w1llys | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 26.03.2009 15:10 |
| Myydään Hilux LN-46 & LN-65 osia | kivinen | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 12 | 14.01.2009 16:40 |
| Ostetaan O: Hilux LN 46 startti | Masi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 09.12.2008 15:14 |